Hoi bedankt voor jullie reacties,
@Banshee , dat schema heb ik ontvangen van een dame die ik heb leren kenne op fb uit een groepje krachttraining voor vrouwen.
@marina1975 , wat een info thx, ik heb die vetpercentage gemeten via het net, heb het ook op de weegschaal gedaan en daar was het ineens 53.4 kg en 16.3 % vetpercentage, wat een verschil, nu weet ik het dus helemaal niet meer.
Een kameraad van mij is bodybuilder en zegt dat zichtbare buikspieren krijgen voor mij niet gaat zonder eerst af te vallen.
Ik weet er echt helemaal niks van hihi, kleine leek dat ik ben.
Ik zou er wat oefeningen uitsmijten ( isolatie-oefeningen). Anders heb je er wat te veel voor een beginner imo.
Begin ook altijd met de compound oefeningen ( squat, bench press, deadlift, rows, pullups) en daarna pas isolatie-oefeningen. Deze vereisen namelijk meer energie en anders
ben je al licht vermoeid als je nog aan je compounds moet beginnen.
Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan om schouders op te splitsen in de verschillende ' hoofden ' , zeker niet bij beginners nodig imo.
Schouders zijn heel blessuregevoelig en hebben voldoende rust nodig.
Het is ook niet nodig om 2 verschillende varianten op benchpress/squat te doen, kies er 1 die bij je past. De juiste techniek onder de knie krijgen van 1 variant en behouden zal al moeilijk genoeg zijn. Dus even een kort lijstje met oefeningen die ik er zeker uit zou doen: Hacksquat of wide stance squat, dumbell front raise , dumbell rows , wide grip of small grip pullups , leg extension ,
dumbell flyes of cable flyes.
Verder moet je ook echt niet zoveel buik trainen. Ik weet en begrijp dat je graag een sixpack wil, maar ook buikspieren hebben rust nodig, en deze worden tijdens
de meeste compoundoefeningen al voldoende getraind. In de huidige maatschappij zit je heel der dagen stil, niemand gebruikt in een hele dag nog zijn core,
daarom verzwakt deze en krijgen veel mensen rugproblemen. Daarom ook raad ik je niet aan om direct superveel buikspieren te trainen.
Dit alles heeft natuurlijk geen effect zonder goede voeding, succes!