MuscleMeat

Wat een faalbazen die gasten van de politie

Status
Niet open voor verdere reacties.
:roflol: @ dat stuk vuilnis (vrouw) die op de grond valt doordat hij wegstapt, hahahaha wat een stumper. Als politie ben je qua beroep nog een stuk slechter af dan vuilnisman, of pleeschrobber, zga niemand heeft respect. Indirect kies je als agent toch ook om die mong**l te zijn die zoveel bonnetjes per jaar uit moet schrijven. Met z'n vijven zie je toch dat ze er een stuk sneller op af gaan!

:roflol: @ dat stuk vuilnis (vrouw) die op de grond valt doordat hij wegstapt, hahahaha wat een stumper. Als politie ben je qua beroep nog een stuk slechter af dan vuilnisman, of pleeschrobber, zga niemand heeft respect. Indirect kies je als agent toch ook om die mong**l te zijn die zoveel bonnetjes per jaar uit moet schrijven. Met z'n vijven zie je toch dat ze er een stuk sneller op af gaan!

pff wat een onzin, oke laten we gewoon de polite afschaffen. Nee nog beter gewoon geen regels meer. Iedereen gewoon lekker dealen, te hard rijden, elk wijf verkrachten, alles jatten wat vast en los zit. Kennelijk is dat de ideale wereld waarin sommige mensen leven...

Volgende week staan alle 4 de agenten op straat. :) Weer wat minder blauw en wordt natuurlijk weer opgevuld door nieuw onopgeleid schorem.

Jemig. Ik ben het eens met HardcoreNL.

Al die psychologen van de koude grond en ontevreden burgertjes hier. :roflol: Zoek een leven of zo. Beetje vanaf de zijlijn boeroepen en niet weten wat het begrip 'anecdotisch' inhoudt. Pffff

En dan gaan jammeren over een scootermotor. (scooters altijd -1000) Net of die lui niet wat beters te doen hebben dan zich druk maken over een overgewaardeerde bladblazer.

Het is gewoon een kl***zak die zich verzet bij arrestatie.

Verder dit:

Tja politiemensen heb je van vmbo tot universitair, van onervaren tot zeer ervaren.
Het is gemakkelijk om ze gelijk te betichten van zwak optreden. Anderzijds zijn ze zeer geduldig om hem de kans te geven mee te werken. Als de politie had gehandeld zoals in Spanje dan had het nieuws de komende week elke dag bij P&W besproken geweest. Ook weten we de aanleiding en de afloop niet, dus het is wel heel gevaarlijk om dan te gaan oordelen. Dat er aan de assertiviteit wel wat te sleutelen valt is duidelijk, maar het is makkelijk om mensen af te zeiken vanuit je luie stoel.
Wat me opvalt is dat in discussies als deze altijd het hele takenpakket van de politie aan bod komt. Vergeet niet dat politie enkel de wet uitvoert zoals die door de democratie is opgesteld.
Dat daarbij de flitsboetes ook horen zijn we natuurlijk niet zo gelukkig mee. Echter wat zou je doen als je zou weten dat je vrouw en kind niet dood waren gereden als de persoon niet de snelheidslimiet had overschreden???

Maar ja, de nuance en DBB...

Wederom,wij zien maar een klein stukje van wat er gebeurt is. Mischien is hij al normaal aangesproken voordat er gefilmpt werd. Als hij rustig zou reageren zou dit waarschijnlijk ook niet gebeuren....

Dan blijf ik er nog bij dat dit beter kon opgelost worden.
Jasje trek doen kleuters. Politie mag al wat harder zijn imo.

Volgens mij is er geen tekort aan politie, naar mijn weten zijn er genoeg aanmeldingen. Paar mensen waren goed genoeg alleen waren er teveel dus vallen ze af. Min punt is dat er geen geld is om ze allemaal op te leiden.

Daarnaast wie nu nog 100% achter de politie, hun werkwijze en huidige systeem staat is een troll. Ken niemand die ook maar niks te klagen heeft over de politie.

Gewoon politie uit duitsland, spanje of rusland halen. Die hebben pas respect!

Voor de rest is het filmpje wel om te huilen :roflol:

jemig. Ik ben het eens met hardcorenl.

Al die psychologen van de koude grond en ontevreden burgertjes hier. :roflol: Zoek een leven of zo. Beetje vanaf de zijlijn boeroepen en niet weten wat het begrip 'anecdotisch' inhoudt. Pffff

en dan gaan jammeren over een scootermotor. (scooters altijd -1000) net of die lui niet wat beters te doen hebben dan zich druk maken over een overgewaardeerde bladblazer.

Het is gewoon een kl***zak die zich verzet bij arrestatie.

Verder dit:

Maar ja, de nuance en dbb...

+1

Politie agent moet je worden omdat je de wet wilt handhaven en daar in geloofd niet omdat je denkt hey leuk politie spannend....

Ooh, echt waar? En wat zegt jou dat de agenten in het filmpje niet deze bedoeling hebben? Misschien hebben ze de goede bedoelingen, maar kunnen ze het niet 100% goed uitvoeren. En met boetes uitdelen hebben ze misschien ook goede bedoelingen. Nog een leuk voorbeeld, ik heb me pas aangemeld voor de luchtmacht, echt onwijs zware toelatingseisen, maar toch maar proberen. En als je aan alle vliegers zou vragen: "Waarom ben je vlieger geworden?" Dan zullen ze waarschijnlijk allenmaal antwoorden met: "Omdat het het allergaafste beroep is dat er bestaat, zo'n machine besturen in de lucht!" En misschien op tweede plek of niet genoemd: "Ik wil zo dolgraag mijn land dienen door in de lucht te vliegen."
En het is echt wel meer dan: "Goh, lekker spannend, even proberen." Maar spanning, afwisseling en lol hebben is voor mij erg belangrijk. Tuurlijk wil je de wet handhaven als je politie wordt, dat spreekt voor zich lijkt mij. Maar de spanning die dat meebrengt, dat is een belangrijke factor voor de meesten.

Ooh, echt waar? En wat zegt jou dat de agenten in het filmpje niet deze bedoeling hebben? Misschien hebben ze de goede bedoelingen, maar kunnen ze het niet 100% goed uitvoeren. En met boetes uitdelen hebben ze misschien ook goede bedoelingen. Nog een leuk voorbeeld, ik heb me pas aangemeld voor de luchtmacht, echt onwijs zware toelatingseisen, maar toch maar proberen. En als je aan alle vliegers zou vragen: "Waarom ben je vlieger geworden?" Dan zullen ze waarschijnlijk allenmaal antwoorden met: "Omdat het het allergaafste beroep is dat er bestaat, zo'n machine besturen in de lucht!" En misschien op tweede plek of niet genoemd: "Ik wil zo dolgraag mijn land dienen door in de lucht te vliegen."
En het is echt wel meer dan: "Goh, lekker spannend, even proberen." Maar spanning, afwisseling en lol hebben is voor mij erg belangrijk. Tuurlijk wil je de wet handhaven als je politie wordt, dat spreekt voor zich lijkt mij. Maar de spanning die dat meebrengt, dat is een belangrijke factor voor de meesten.

Ech waar.
Het is allemaal wat he.

Dat ze hem met 5 man niet naar de grond werken op niet agresieve manier.
Gewoon naar de grond begeleiden en handboeien om doen als er reden voor is, niet met pepperspray gelijk spuiten.
Als ze een cursusje judo hadden gedaan was dit gepiel niet nodig.

Laatst bewerkt:
kansloos

Ech waar.
Het is allemaal wat he.

Gewoon naar de grond begeleiden en handboeien om doen als er reden voor is, niet met pepperspray gelijk spuiten.

Dus elke politie agent moet getraind worden zodat hij een willekeurige wilde buffel kan overmeesteren. Nou kom maar op, meer belasting.

Ech waar.
Het is allemaal wat he.

Dit ben ik met je eens, het is absoluut niet goed aangepakt. Maar dat betekent niet dat het slechte agenten zijn, die geen respect verdienen. Kijk even naar ze, 2 zwakke vrouwen (no offence) en 2 oudere mannen. Waarschijnlijk met niet al te sterke opleiding (kwa judo, karate of whatever). Dat betekent niet dat ik geen respect voor ze heb. Ze moeten alleen wel een betere opleiding leveren inderdaad. Lesje MMA kan geen kwaad.

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:01 ----------

Dus elke politie agent moet getraind worden zodat hij een willekeurige wilde buffel kan overmeesteren. Nou kom maar op, meer belasting.

Nou dat nou ook weer niet :P maar met zijn 4en kan je wel verwachten dat ze een ecto n*ger naar de grond kunnen werken.

Laatst bewerkt:
Politie agent moet je worden omdat je de wet wilt handhaven en daar in geloofd niet omdat je denkt hey leuk politie spannend....

:roflol:

De helft van de politie agenten zijn dat geworden omdat ze niks beters konden vinden, niks beters kunnen of geen motivatie hebben.

Niet dat er iets mis is met Vmbo/Mbo. Maar hoeveel van die agenten zal een vwo of hbo diploma hebben. 10 of 15% ?

Edit: Vroeger heb ik veel contact gehad met de politie over werving ervan. Aangezien ik zelf ook bij de politie wou, had alleen suikerziekte voor de rest had ik een (top) conditie.

Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd, elke agent/medewerker zei wat anders. Tientallen gesprekken gehad. Na 1 jaar gezegt krijg de t*fus ik doe wel wat anders. Als je dan op straat wandelende donuts ziet lopen vraag ik me af waarvoor hun wel.

Laatst bewerkt:

De helft van de politie agenten zijn dat geworden omdat ze niks beters konden vinden, niks beters kunnen of geen motivatie hebben.

Niet dat er iets mis is met Vmbo/Mbo. Maar hoeveel van die agenten zal een vwo of hbo diploma hebben. 10 of 15% ?

Altijd knap als iemand dat zo goed weet, zeker uit eigen ervaring? En inderdaad, je zal niet veel straat agenten vinden met vwo of hbo diploma. Omdat het salaris daarvoor echt te schandalig laag zou zijn. Dan begin je met wat, max. 1500 bruto met vwo/hbo opleiding? Kan je nog beter in de schoonmaak gaan.

Die grappenmakers die politieagenten op hun beroepskeuze veroordelen.
Die keuze word over het algemeen gemaakt omdat het een uitdagende baan is en omdat het een bepaalde status heeft (je word het niet zomaar, je moet bepaalde kwaliteiten hebben, er is een selectie en aanzien) en omdat er gewoon brood op de plank moet komen.

Daarnaast is het gewoon duidelijk stoer werk, niemand kan dit gewoon ontkennen. Je moet veel meer ballen hebben dan de gemiddelde burger, meteen de rede waarom jij geschikt bent voor dat werk.

Ik heb trouwens zelf verschillende encounters gehad met de politie en elke keer waren ze even redelijk, maargoed.

En over het filmpje, hun aanpak was een beetje knudde idd, maar het is wel moeilijk in dit soort gevallen. Waarschijnlijk was die gast de hele tijd aan het protesteren en weg aan het lopen. Allereerst wilden ze hem waarschijnlijk gewoon staande houden en niet over hoeven gaan op geweld.
Dan gebeurt er het volgende:

1. we pakken hem gewoon vast en gaan nog niet over op zwaardere maatregelen of arrestatie. We houden hem staande met lichte maatregelen.

Pas wanneer deze optie faalt zullen ze genoodzaakt zijn zwaardere maatregelen in te zetten. Hier waren ze gewoon niet daadkrachtig genoeg in en daarnaast verzonken in een beslissingsloosheid waar niemand de leiding nam. Een van de agenten had veel duidelijker de leiding moeten nemen en de knoop door moeten halen. 'Jongens, nu pakken we hem". Deze leiding ontbrak gewoon en ze zaten met z'n allen te kloten.

Resisting arrest? > ferm aanpakken> lukt het nog steeds niet?> "melee takedown", gewoon neerhalen> nog niet?> mace, andere middelen.
Deze stappen hadden elkaar veel sneller op moeten volgen.

Het probleem is dat politie in een autoriteitsrol zijn waar ze tegenkracht niet mogen dulden. Niet meewerken had in dit geval sneller tot zwaardere maatregelen moeten leiden.

Altijd knap als iemand dat zo goed weet, zeker uit eigen ervaring? En inderdaad, je zal niet veel straat agenten vinden met vwo of hbo diploma. Omdat het salaris daarvoor echt te schandalig laag zou zijn. Dan begin je met wat, max. 1500 bruto met vwo/hbo opleiding? Kan je nog beter in de schoonmaak gaan.

Salaris is inderdaad laag ja, maar niet lager dan een schoonmaker of vuilnis medewerker. Als jij echt graag de 'wet' wilt handhaven maakt dat salaris echt niet zoveel uit.

Dit is natuurlijk een bar slecht optreden. Treed of hard en resoluut op, of doe niks. Zo half tegen hem aanrijden en een beetje aan z'n jas trekken levert niet zoveel op. Als je dan ook nog onderuit gaat, dan maak je jezelf wel redelijk te schande.

Overigens is het uiteraard ook een foute opstelling van de verdachte. Helaas dat iedereen hier zo veel bullshit roept terwijl de toedracht onbekend is. Of de man al dan niet iets gedaan had is niemand hier bekend, dus doe dan ook niet alsof. Daarnaast zijn die bemoeizieke omstanders ook strontirritant.

Ook zou de politie misschien wat meer recht moeten hebben om harder op te treden. Misschien zouden ze dan wat meer respect oogsten. Hysterische hupperk*tjes die er voornamelijk zijn om grof te nemen zouden ze ook uit het blauw moeten weren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven