AndroidHealthClinic

Wat eet je nu?

400ml melk met 50gr brinta. Word er strontziek van, met 300ml melk en 50gr brinta is het net een blok beton, met 40gr is het net melk met stukjes en nu was het weer te dun... volgende keer 60gr :wl: :D

salade van rode kool met mandarijn:
uldhg.jpg

en gemarineerde gestoomde panga met een paar frietjes:
rse9us.jpg

200gr gekookte kip, 25gr cashews

Kwark. Zonder zooi, want de limonade was op

Hard ****ing core

Net 600g wokgroente+broccolimix+champignons en 150g kabeljauw op.... nomnom...
(wel wa laat, maja... :o)

Havermout.

Zelfgemaakte bagels (met rozijnen en kaneel)
156scd2.jpg

I rock if I may say so myself.

Wat een held die wazzup met zn kook kunsten!:D

Waaaw wazzup! da ziet er wel HEERLIJK uit!!
Wat is het recept? =o

Zoals altijd klooi ik maar wat aan,... google anders even zelf op bagels.

Maar goed:
150 gram maismeel (uit zo'n zak kant en klaar brood-deeg ehm... merk: soesi of soussie of zo ? Zit standaard gist in, dus geen gedoe met zout en gist afwegen. Plus, het is over datum, dus het moet echt eens nodig op)
1 ei (even klutsen, en dan alles behalve een klein beetje aan het deeg toevoegen).
Iets van 90 gram karnemelk (ik was even in de war met hoe ik normaal ovenblinis/pannenkoekjes maak, had gewoon water moeten zijn, maar goed dan maar zo)

Even kneden (al ben ik daar te lui voor op de vroege zondagochtend en maak ik meer een quick no-knead bread door het wat rond te roeren met een vork).

Dan voor de extra speciaal:
1 theelepel kaneel
handje rozijnen geweekt in wat sinaasappelsap

dat geheel laten staan rijzen tot na mijn training.
Dan toch maar even voorzichtig wat kneden, met een handje bloem totdat het iets beter van vorm werd.. Door de extra sinaasappelsap was het deeg toch wat slap gebleven en er viel niet zo heel veel mee te beginnen.

opdelen in 4 stukken
uitrollen tot lange worsten, en die dan kop aan kont vastmaken om zo de ringen te maken.
even 10 minuten laten rusten terwijl de oven voorverwarmd wordt op 200 graden.

Deeg even 1 minuut in een pan met kokend water (zo hoort dat bij bagels, al heb ik variaties van 10 seconden tot 2 minuten gezien in recepten).

de bagels bestreken met het laatste beetje ei wat er nog over was (voor de kleur later).

De bagels een minuut of 20 op 200 graden in de oven.

Even laten afkoelen (altijd het moeilijkste van bakken)

Likje honingcrème er op (of tussen, of in mijn geval op de onderkant)
en smullen maar.

Het deeg kan iets luchtiger, maar ik vermoed dat de gist niet zo heel goed tegen de karnemelk kan :) En het was dus een fractie te nat. Verder ontwikkel je met beter kneden de gluten, waardoor het brood iets steviger wordt en het zijn vorm beter vasthoudt.

no knead bread werkt wel, maar dan moet je het veel langer laten rijzen en er daarna niet al te veel mee willen aanklooien (zoals gekke vormpjes maken). gewoon roeren, 12 - 18 uur laten staan en dan in de oven dumpen.

Dat dus voor volgende week. (want er is nog wat broodmeel over)... rozijnenbollen dan dus zeg maar.

Magere kwark.

niks, ik ben zo zenuwachtig dat ik geen hap door men keel krijg. niet leuk

Net een shake gedronken (cookies&cream van Gold) en ben nu een banaan aan't binnenspelen

Straks op de trein naar huis een beetje nootjes eten :)

Die bagels lijken me wel lekker idd

Tonijn burgers
1zpkx21.jpg

500 Gr. magere kwark en een handje gemengde noten.

Terug
Naar boven