AndroidHealthClinic

Wat eet je nu?

  • Topic starter Sylve
  • Startdatum
  • Reacties 6K
  • Weergaven 248K
  • Volgers 265

Bezoekers in dit topic

Wij eten met Pasen vaak lamsvlees. Vooral omdat we dat lekker vinden en is een beetje een jaarlijkse traditie geworden intussen. Dat wordt dan Paaslam genoemd. Maar het begrip Paaslam, lam Gods etcetera stamt eigenlijk gewoon af van het Christendom (en ook het Jodendom trouwens).
Nooit godsdienst of religie/zingeving gehad op school btw? :)
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Wij eten met Pasen vaak lamsvlees. Vooral omdat we dat lekker vinden en is een beetje een jaarlijkse traditie geworden intussen. Dat wordt dan Paaslam genoemd. Maar het begrip Paaslam, lam Gods etcetera stamt eigenlijk gewoon af van het Christendom (en ook het Jodendom trouwens).
Nooit godsdienst of religie/zingeving gehad op school btw? :)
Lammetjes met Pasen wel op de zondags school... Heb zelf ooit nog lammetje gespeeld :roflol: was toen 4 of 5 jaar :o
Maar er is nooit verteld dat het gegeten werd met Pasen toen ;)

Maar ik draai mijn hand niet om voor een lekkere lamsbout hoor :D
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Mijn moeder bakte altijd een paas lam toen wij klein waren. Traditie bij onze oosterburen.

osterlamm-backen-bild.jpg
 
En paaslam in ijstaart vorm met de eerste en tweede communie
Nou ik ken er genoeg die hun eerste communie hebben gedaan inclusief mijn mannetje en zijn neefjes... maar nee... nooit zoiets gezien... :o
Nu is t in Belgie wel vaak meer "feest" met dat soort dingen....
 
Wit + wit + wit
Geen kleurig maaltje :D

Wat voor couscous? Glutenvrij?

Inderdaad het ziet er maar bleekjes uit, vandaar de sh*tload aan kruiden erop (komijn, cayenne, peper...) :D
Couscous is inderdaad uiteraard glutenvrij. Is op basis van o.a. kikkererwten en linzen. Gewoon heet water erop en 3 min later klaar. Superhandig, en ik moet zeggen: smaak is echt goed :)
 
Inderdaad het ziet er maar bleekjes uit, vandaar de sh*tload aan kruiden erop (komijn, cayenne, peper...) :D
Couscous is inderdaad uiteraard glutenvrij. Is op basis van o.a. kikkererwten en linzen. Gewoon heet water erop en 3 min later klaar. Superhandig, en ik moet zeggen: smaak is echt goed :)
Welk merk?
 
Net bbq part II op.
Salade, Turks brood, halve rundburger, zelfgemaakte varkens- en kipbrochette en 1/4 steak.
Morgen +2kg denk ik :p
 
Was bij mijn eerste ook. Moest je het kopje eraf snijden en toen kwam er aardbeiencoulis uit :P
Inderdaad. Herinner het me nog goed :)
Zeer "christelijk" eigenlijk he om als klein onschuldig communicantje dat lammetje de kop te moeten afsnijden. En dan dat "bloed" (coulis) dat er langs alle kanten uitspoot. Hoe vreedzaam toch :roflol:
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Iets minder bleekscheet maaltijd vandaag : couscous met bloemkoolpuree en (jawel, roze) zalm
 
Back
Naar boven