AndroidHealthClinic

Wat eten voor en na sporten als je wilt afvallen

SuzieQ

Novice
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
84kg
Vetpercentage
45%
Hallo,

Ik ben een vrouw van 26 jaar en wil graag afvallen. Omdat dieeten niet hielp ben ik 2 weken geleden naar een sportschool gegaan. Ik ben 1.60m, weeg 84kg en mijn vetpercentage is 45,5%. Veel te zwaar dus.. Mijn doel is om naar een vetpercentage van 27% te gaan. Nu hebben ze een schema voor mij samengesteld:

10 min warming up - fietsen
30 min krachttraining:
* 1x benen (3x20)
* 2x bovenrug (beide 3x20)
* 1x borst (3x20)
* 1x schouders (3x20)
* 2x buik (beide 2x20)
20 min cardio - loopband

Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste eten voor en na ik ga sporten? Ik probeer zoveel mogelijk in de ochtend te gaan. Ook las ik vanalles over eiwitshakes. Is dit alleen goed als je spiermassa wilt opbouwen of ook om af te vallen?

Hoop dat iemand me kan helpen want ik heb al vanalles gelezen op internet over voeding en trainen maar ik werd er niet echt wijzer van..

Zorg ook zeker niet dat je te weinig eet!

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik nu eet:

Ontbijt: 250gr magere yoghurt met 1 stuk fruit (appel of peer) en 2 eetlepels volkoren cornflakes OF 250 ml halfvolle melk met 40 gr brinta en 1 stuk fruit (appel of peer)
Tussendoor: 1 stuk fruit (appel, peer) OF 2 kiwi gold OF wat verse ananas
Lunch: 2 - 3 boterhammen of volkoren crackers (oercrackers van bolletje) met philadelphia, kipfilet met bieslook, rookvlees, appelstroop of jam (wissel ik per dag af)
Tussendoor: 1 eierkoek of plak ontbijtkoek
Avond: is eigenlijk altijd verschillend. Soms aardappelen, vlees/vis of vleesvervanger (vales e.d.), groenten maar soms ook pasta of rijst. Probeer veel groenten te eten en minder vlees, aardappels, pasta of rijst.

Er werd me verteld dat ik de ontbijtkoek, appelstroop en jam het beste kon laten ivm de vele suikers dus dat wil ik sowieso gaan aanpassen. Ga de topics in bovenstaande links ook zeker even lezen!

Tips of opmerkingen over wat ik nu eet zijn welkom =) Bedankt alvast!

Terug
Naar boven