MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Staat er uberhaupt een lagere waarde op?

Daarnaast heb jij die waarde er niet op gezet maar de winkel dus kunnen ze bij jou geen boete daarvoor rekenen lijkt mij?

Staat er uberhaupt een lagere waarde op?

Daarnaast heb jij die waarde er niet op gezet maar de winkel dus kunnen ze bij jou geen boete daarvoor rekenen lijkt mij?

Geen idee welke waarde erop staat.
In de brief stond ook ' ... daar de afzender gevestigd is in het buitenland en alle kosten na aankomst in België ten laste zijn van de bestemmeling... ' Dus denk wel dat als er iets te betalen valt het voor mij zal zijn...
Ik denk er nog altijd aan om gewoon een mailtje te sturen dat ik dat niet besteld heb en het een vergissing moet zijn.

Geen idee welke waarde erop staat.
In de brief stond ook ' ... daar de afzender gevestigd is in het buitenland en alle kosten na aankomst in België ten laste zijn van de bestemmeling... ' Dus denk wel dat als er iets te betalen valt het voor mij zal zijn...
Ik denk er nog altijd aan om gewoon een mailtje te sturen dat ik dat niet besteld heb en het een vergissing moet zijn.

Stuur gewoon de waarde op en als je het bedrag te hoog vind weiger je gewoon het pakketje..

Wel vermelden dat jij nooit aangegeven hebt dat er een andere waarde op aangegeven moest worden.

Stuur gewoon de waarde op en als je het bedrag te hoog vind weiger je gewoon het pakketje..

Wel vermelden dat jij nooit aangegeven hebt dat er een andere waarde op aangegeven moest worden.

Dus zeggen dat ik het niet besteld heb zal ik niet mee wegkomen denk je?

Dus zeggen dat ik het niet besteld heb zal ik niet mee wegkomen denk je?

Uh ja, maar als je gewoon weigert de boete te betalen dan krijg je je pakketje gewoon niet.. Dus ik zou gewoon brief schrijven dat de waarde op het pakketje gewoon correct zou moeten zijn en dan de factuur er bij voegen.

Voor zover ik weet kan de douane niet eens een boete aan jou uitschrijven omdat de winkel uit een ander land er een andere prijs op gezet heeft.

---------- Post added 20 November 2012 at 16:13 ----------

Maar goed, als je het pakketje gewoon niet wilt zou ik gewoon niets zeggen

Vannacht iets in men rug geschoten. Dacht deze week net lekker te knallen..

Weet niet of ik 180 euro moet neertellen voor een winterjas of niet.. beetje normale prijs ?

Dit staat letterlijk in de brief:

Het aangeven van een lagere waarde is strikt verboden, de douanediensten hebben het recht u hiervoor een boete aan te rekenen (...) In de meeste gevallen beraagt deze de helft van het BTW bedrag (bij zendingen vanaf 22 Euro) en 2x het bedrag van de invoerrechten (bij een waarde vanaf 150 Euro). Om ons toe te laten de kosten te berekenen, verzoeken wij u ons, zo spoedig mogelijk, een kopie van de aankoopfaktuur of betalingsbewijs te laten geworden.

Laatste zin vind ik een beetje vreemd eigenlijk maargoed. Ze praten dus toch over een 'boete' al zou die niet hoog zijn ik heb maar voor 60 Euro ofzo aangekocht. Weet het al niet meer juist. Heb m'n twijfels een beetje over:
Als ik aankoopfaktuur doorstuur merken ze vast dat het namaak is?
Ik heb de kleding niet meer nodig dus kan ik niet gewoon zeggen dat ik niks besteld heb zodat ze me met rust laten en ik niks hoef te betalen?

Ik zou contact met ze opnemen per mail telefoon. Vertel dat je niet goed begrijpt waar dit naartoe leidt, zeg dat je kleding hebt gekocht en dat je die graag ontvangt. Vertel niet dat je weet dat het namaak is. Doe net alsof jij slachtoffer bent en vertel dat je dacht dat het echt was? Vraag of er mogelijkheid is om he 60 euro terug te krijgen.

Jouw een boete geven zou nergens op slaan want jij wist van tevoren toch niet dat je het niet mocht kopen? (en al wist je het dan vertel je het niet)

als je het geld hebt en hem mooi vind... :)

38° koorts, wazig gevoel in mn kop en slapjes, maar voor de rest geen lichamelijke klachten. What could this be? Griep?

als je het geld hebt en hem mooi vind... :)

Zonder de rest te lezen, gaat dit gesprek over gigolos?

Er zullen wel forumleden zijn die je gratis van je moeizaam inslapen willen verlossen.

6f6.gif

Aha, nouja hoef ik me niet druk te maken om wat jij denkt van mijn 220 euro zonnebril en 270 euro schoenen :p

---------- Post added 20 November 2012 at 17:11 ----------

Haha hij loopt te haten op mensen die een iPhone kopen omdat ze het geld hebben en omdat hij mooier is :p

Echt stoer man zulke duren spullen, superleuk enzow:)

Terug
Naar boven