AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Ja dat weet ik ook allemaal wel.

Maar mijn punt was dus, omdat er geklaagd werd over idioten op de weg, dat als je idioot rijd in de zomer, je niet plots beter gaat rijden in de sneeuw met winterbanden. Idioten op de weg zijn idioten op de weg.

Rijstijl aanpassen op zomerbanden = kapot langzaam rijden = vervelend voor andere mensen.

Daarnaast ben je gewoon een idioot als je die paar honderd euro niet uit wilt geven voor extra veiligheid.

Ja dat weet ik ook allemaal wel.

Maar mijn punt was dus, omdat er geklaagd werd over idioten op de weg, dat als je idioot rijd in de zomer, je niet plots beter gaat rijden in de sneeuw met winterbanden. Idioten op de weg zijn idioten op de weg.

Wat jij zegt is van toepassing op mensen die daadwerkelijk kunnen rijden. Rotslechte chauffeurs worden niet ineens goed omdat er winterbanden opstaan.
Erger nog, dat zijn meestal de types die denken dat omdat ze winterbanden hebben ze gewoon kunnen verder rijden.

Conclusie:
sneeuw op de weg is rijstijl aanpassen+winterbanden. Winterbanden maakt een verschil, maar is niet de grootste oorzaak. Grootste oorzaak is rijstijl niet aanpassen.

Klopt!! Rijstijl is natuurlijk t eerste wat je aan moet passen,.. en dan hoef je echt niet meteen onder de 100 te zakken, maar beter anticiperen,.. afstand houden e.d. maakt al een groot verschil.
Na school PB ingerold, en daar div rijopleidingen gedaan waaronder CCV D1, rijvaardigheids trainingen a,b,c ,...

@ IzyxyzyxyzI :D
In Duitsland e.a. landen zijn ze dat al
http://www.winterbanden-365.nl/winterbanden-verplicht.html

Weet ik, daarom zitten ze bij mij er ook onder zodra het weer koud wordt. Ga regelmatig ff naar duitsland en zonder winterbanden krijg je gigantische boete.

PB = persoonlijke beveiliging?

Heb zelf ook allemaal van die cursussen gedaan met vrienden, gewoon omdat het leuk was. Kwam wel van pas toen ik weg gleed op de snelweg 2 jaar geleden :roflol: . Ging met 120 km/h door bocht heen (80 km/h advies) en t was glad, gleed bijna 90 graden gedraaid t.o.v. de weg :o . Corrigeerde de 1e x iets over maar daarna had ik m weer onder controle.

Ze zouden slipcursus verplicht moeten maken voor het rijexamen..

Weet ik, daarom zitten ze bij mij er ook onder zodra het weer koud wordt. Ga regelmatig ff naar duitsland en zonder winterbanden krijg je gigantische boete.

PB = persoonlijke beveiliging?

Heb zelf ook allemaal van die cursussen gedaan met vrienden, gewoon omdat het leuk was. Kwam wel van pas toen ik weg gleed op de snelweg 2 jaar geleden :roflol: . Ging met 120 km/h door bocht heen (80 km/h advies) en t was glad, gleed bijna 90 graden gedraaid t.o.v. de weg :o . Corrigeerde de 1e x iets over maar daarna had ik m weer onder controle.

Ze zouden slipcursus verplicht moeten maken voor het rijexamen..

klopt beide ;)

I don't like all this driving talk.

Klopt niet, die fout maken wel meer mensen

Wanneer

Het is in Duitsland verplicht de auto-uitrusting aan te passen aan de weersomstandigheden. Dat betekent dat u winterbanden voert als u rijdt in winterse omstandigheden. Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.
Duitsland kent geen vaste periode waarin het gebruik van winterbanden verplicht is.

Als het dus een stralende winterdag is, hoef je ze niet te hebben

Klopt niet, die fout maken wel meer mensen

Wanneer

Het is in Duitsland verplicht de auto-uitrusting aan te passen aan de weersomstandigheden. Dat betekent dat u winterbanden voert als u rijdt in winterse omstandigheden. Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.
Duitsland kent geen vaste periode waarin het gebruik van winterbanden verplicht is.

Als het rond vriestemperatuur is en er is 1 regenbuitje dan mag je er al niet meer rijden dus zo gouw het richting vriestemperatuur komt zet ik ze er onder. Sowieso ook omdat onder de 7 graden winterbanden beter presteren dan zomerbanden.

Voordeel is wel dat een vriend werkt bij een bedrijf dat bedrijfsauto's onderhoud, ff auto op de brug zetten en 15 min later rij ik weg met andere banden. T setje dat er onder lag kan daar gewoon blijven liggen, ideaal :)

Als het rond vriestemperatuur is en er is 1 regenbuitje dan mag je er al niet meer rijden dus zo gouw het richting vriestemperatuur komt zet ik ze er onder. Sowieso ook omdat onder de 7 graden winterbanden beter presteren dan zomerbanden.

Voordeel is wel dat een vriend werkt bij een bedrijf dat bedrijfsauto's onderhoud, ff auto op de brug zetten en 15 min later rij ik weg met andere banden. T setje dat er onder lag kan daar gewoon blijven liggen, ideaal :)

Jij had het over gigantische boetes en dat is dus niet waar. Weet je hoeveel mooie winterdagen er zijn en hoeveel mensen geen winterbanden hebben. Die mogen op een mooie dag dus best naar Duitsland ;)

Jij had het over gigantische boetes en dat is dus niet waar. Weet je hoeveel mooie winterdagen er zijn en hoeveel mensen geen winterbanden hebben. Die mogen op een mooie dag dus best naar Duitsland ;)

Ik heb sowieso een set liggen dus waarom zou ik ze er niet onder zetten. Zou wel zuur zijn dat t zondag ochtend opeens regenachtig is en ik dus niet naar huis kan rijden :p

Moest je 1 dagje gaan zou ik inderdaad een mooie dag uit zoeken, al blijf ik het gevaarlijk vinden moest je tijdens winterse omstandigheden gaan rijden in NL ook al is het toegestaan.

Rare steek in rechter schouder sinds trainen van de schouders vanmiddag...
Nu maar hopen dat het niks ergs is!

Als het in je schouder is, heb je wss je rotator cuff(kleine spiertjes in schouder) overbelast.

Voelde voor het eerst last bij mij derde set arnold press...

Heb nog maar weinig positieve dingen gehoord over de arnold press bro, heb je een voorkeur voor die oefening in plaats van dumbbell shoulder press/military press of een variant daarop?

Heb nog maar weinig positieve dingen gehoord over de arnold press bro, heb je een voorkeur voor die oefening in plaats van dumbbell shoulder press/military press of een variant daarop?
Heb hem als vervanging van de normale db press toegepast in mijn scheme. Dit is de 2e week van dat schema en ging eigenlijk wel lekker...

Voelde voor het eerst last bij mij derde set arnold press...

vind het maar een rare beweging, snap niet wat die draai voor nut zou hebben... en lijkt me niet helemaal gezond voor je pols gezien de belasting die daar sowieso al op komt..

Kapotte fiets en een tram die niet rijdt.

Terug
Naar boven