Net in de les; was al een half uur niet meer aan het opletten en aan het wegdromen over de aesthetics van Zyzz, toen het ineens stil werd in het lokaal en ik de prof hoorde zeggen "The student with the flashy blue sweater." Ik dus. Damn. Hij had blijkbaar een vraag gesteld en nu moest ik er een antwoord op geven. Geen idee wat de vraag juist was dus ik kijk op de geprojecteerde slide en zie er iets staan over het verwisselen van basissen (vak: operations research, onderwerp: simplex algorithm). Had geen flauw idee waarover die ****er het had, dus ik antwoordde strategisch met "I have no idea." in de hoop dat hij iemand anders zou kiezen. Verkeerd gedacht
Daarop antwoord de prof dat het onmogelijk is dat ik dat niet weet, aangezien het leerstof is dat men ziet in het 5e middelbaar. Ik dacht bij mezelf: "Dat zou goed kunnen maat, maar ik weet het antwoord niet." Prof bleef mijn richting uitkijken, ik keek eens terug naar hem, maar het bleef stil in de aula. Ervan uitgaande dat hij wel iemand anders zou kiezen, was ik allang weer terug gestopt met nadenken, al bleef het wel stil in de aula ... tot hij zei: "No no, I will not continue before the guy with the blue sweater has given me an answer to the question." Blijkbaar had iemand anders zijn hand opgestoken maar wou prof dat ik antwoord gaf.
Ik keek hem even aan, nog steeds geen idee waarover hij het had, waarop hij uit frustratie de vraag opnieuw stelt ... bleek het te gaan over drie vergelijkingen met drie onbekenden en moest ik antwoorden hoe je zoiets oplost

EPIC FAIL