- Waardering
- 195
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 99kg
- Vetpercentage
- 16%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
was geen poging tot debat, gewoon een nieuwe filosofische vraag
was geen poging tot debat, gewoon een nieuwe filosofische vraag
geen filosofie maar psychologie.
Wil je echte filosofische vraag? Heb er een waar ik niet uitkom.

Het ei, moeilijke vraag hoor

T-rex was bv een verre voorouder...en die kwamen uit eitjes.
Dan waren er allerlei mutaties (veel tussenstapjes aangezien de kip zou sterk op de t-rex gelijkt)...waaruit de kip ontstond maar zoals je ziet, die kip kwam uit een ei...dus het ei met de mutatie (de kip) in was eerst.
Maar als je de vraag stelt: kippenei of kip?
Dan is het antwoord kip. Want het ei waaruit de kip kwam was geen kippenei maar een 'naamlaatstevoorouder'-ei. Want de vorm / eigenschappen van eieren zijn onafhankelijk van het DNA van wat er in zit maar worden door de moeder (en dus adhv haar DNA) gevormd.
![]()
maar iig bedankt voor het uitgebreide antwoord
Dan waren er allerlei mutaties (veel tussenstapjes aangezien de kip zou sterk op de t-rex gelijkt)...waaruit de kip ontstond maar zoals je ziet, die kip kwam uit een ei...dus het ei met de mutatie (de kip) in was eerst.
Dan is het antwoord kip. Want het ei waaruit de kip kwam was geen kippenei maar een 'naamlaatstevoorouder'-ei. Want de vorm / eigenschappen van eieren zijn onafhankelijk van het DNA van wat er in zit maar worden door de moeder (en dus adhv haar DNA) gevormd.
![]()
![]()
geen filosofie maar psychologie.
Wil je echte filosofische vraag? Heb er een waar ik niet uitkom.

Nee, want als er een kip in een ei zit is het een kippenei.
De mutatie of selectie die zorgt dat de volgende vogel een kip als definitie krijgt vind plaats tijdens de bevruchting. Het is niet zo dat een gans een ei legt met ganzen DNA en er vervolgens een kip uit komt.

Wou zo trainen, al bijna klaar met pwo ritueel, herinner ik me dat gym dicht is 
Feestdagen
Wij zijn gesloten op koning(inne)dag 30 april, hemelvaartsdag 9 mei en beide pinksterdagen 19 en 20 mei.
Bevrijdingsdagis maar eens in de 5 jaar een officiële feestdag. De overige 4 jaar is het (als het niet op zondag valt) gewoon een werkdagWou zo trainen, al bijna klaar met pwo ritueel, herinner ik me dat gym dicht is
*edit* nvm
Zou toch denken dat bevrijdingsdag er ook bij zit
Wou zo trainen, al bijna klaar met pwo ritueel, herinner ik me dat gym dicht is
*edit* nvm
Zou toch denken dat bevrijdingsdag er ook bij zit
train je bij christelijke sportschool ofzo dat ze met pinksterren dicht zijn?