MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Als je niet in reddingszwemmen getraind bent, weet je natuurlijk ook niet hoe je moet handelen als die drenkeling je onderwater duwt(wat vaak voorkomt uit paniek). Dan maak je het ook voor jezelf gevaarlijk.

snap best dat je niet tussen een paar leeuwen gaat springen :p

maar kom op water... als je met aantal mensen langs te kant staat vind ik het heel gek dat geen enkele erop komt te gaan helpen.. dat 1 zon malloot zo denkt ala.. maar meerdere

Ja inderdaad.. Ik weet ook niet of ik alleen iemand t water uit zou krijgen maar met iemand anders er bij moet t wel lukken toch.

Daarnaast zal die wel niet heel ver t water in gelegen hebben..

---------- Post toegevoegd 15 May 2013 om 13:40 ----------

Ik zou het persoonlijk denk ik ook filmen terwijl ik ze temde. Anders zou niemand me geloven.

Leeuwenburgers :cool:

High in protonz.

Heeft iets te maken met dat de meeste mensen niet weten hoe ze moeten reageren.

Oom van me werkte in Kenia en daar heeft een Belg doodleuk lopen filmen hoe zijn vriend werd opgegeten door een stel leeuwen. Pas later realiseerde hij wat er gebeurd was.

T is nu makkelijk zeggen ik zou dit en dat doen maar als je zelf in die situatie komt is t ook maar de vraag wat je doet..
"Niet weten hoe te reageren" of "ik was zo geschokt dat..." zijn allemaal domme excuses die mensen achteraf verzinnen. Natuurlijk bij zoiets als opgegeten door leeuwen is een vluchtreactie normaal. Maar de man in de vijver werd door niets aangevallen, als er geen gevaar is dan is er geen enkel excuus om niet te helpen. Medeplichtig aan onopzettelijke doodslag of zoiets zou de aanklacht moeten zijn.

"Niet weten hoe te reageren" of "ik was zo geschokt dat..." zijn allemaal domme excuses die mensen achteraf verzinnen. Natuurlijk bij zoiets als opgegeten door leeuwen is een vluchtreactie normaal. Maar de man in de vijver werd door niets aangevallen, als er geen gevaar is dan is er geen enkel excuus om niet te helpen. Medeplichtig aan onopzettelijke doodslag of zoiets zou de aanklacht moeten zijn.

Hij vluchtte niet hij bleef t gewoon filmen.

Ik was toch op zijn minst in de auto gestapt om te proberen die beesten weg te jagen..

Maar goed, voor t zelfde geld was t een bejaarden uitje en je kan van 70-80 jarige ook niet echt verwachten dat ze zonder nadenken er achteraan springen.

Als je niet in reddingszwemmen getraind bent, weet je natuurlijk ook niet hoe je moet handelen als die drenkeling je onderwater duwt(wat vaak voorkomt uit paniek). Dan maak je het ook voor jezelf gevaarlijk.
Als je gewoon wat tv kijkt (wat 99% van de mensen doet) heb je zeker al (meerdere malen) gezien hoe men in films / series / ... mensen redt. Het water was wellicht niet diep en het was dicht bij de rand, dus improviseren zou ook gelukt moeten zijn.

Ik ben niet reddingszwemmen getraind maar weet meerdere technieken om iemand er uit te halen puur van tv. Of het me zou lukken? Zou me verbazen van niet, zeker in die situatie.

Wat?!

Volgens mij is het zelfs je burgerplicht om dat te doen. Wat mij betreft krijgen al die smerige autisten een boete waar ze heel lang last van hebben.

Van mijn vader heb ik geleerd dat ik een drenkeling nooit mag helpen, hij heeft het ooit 1x geprobeerd en dat had hij bijna kunnen bekopen met zijn leven:)

Hij vluchtte niet hij bleef t gewoon filmen.

Ik was toch op zijn minst in de auto gestapt om te proberen die beesten weg te jagen..

Maar goed, voor t zelfde geld was t een bejaarden uitje en je kan van 70-80 jarige ook niet echt verwachten dat ze zonder nadenken er achteraan springen.
Je beseft toch wel dat je nu dat filmpje moet posten ...

Een vriend van mijn nonkel was bij de 'ramp' in Wetteren. En ipv te helpen heeft ie alles staan filmen!
:rolleyes:

Dan spring je er toch met 2 in? :roflol:

Of je slaat hem KO zoals in de film 'guardian'

Als je gewoon wat tv kijkt (wat 99% van de mensen doet) heb je zeker al (meerdere malen) gezien hoe men in films / series / ... mensen redt. Het water was wellicht niet diep en het was dicht bij de rand, dus improviseren zou ook gelukt moeten zijn.

Troll je nu gewoon? Voor je reddingszwemmer certificaat moet je toch een pittige cursus volgen, dat is heel wat anders dan met je ballen op de bank Baywatch kijken.

Je beseft toch wel dat je nu dat filmpje moet posten ...

Een vriend van mijn nonkel was bij de 'ramp' in Wetteren. En ipv te helpen heeft ie alles staan filmen!
:rolleyes:

:roflol: Heb t filmpje nooit gezien helaas, toen ze in Kenia waren wist ik niet eens wat een leeuw was.

Ga er ook niet van uit dat er toen mogelijkheden waren iets snel te kopiëren als mijn oom überhaupt dat filmpje wilde hebben.

Troll je nu gewoon? Voor je reddingszwemmer certificaat moet je toch een pittiger cursus volgen, dat is heel wat anders dan met je ballen op de bank Baywatch kijken.

is niet de eerste keer dat whami dingen verkondigt die nergens op slaan, niet teveel aandacht aan besteden aan die jongen:)
Het grappige is dat hij zichzelf ook nog hoogbegaafd waant:roflol:

Troll je nu gewoon? Voor je reddingszwemmer certificaat moet je toch een pittige cursus volgen, dat is heel wat anders dan met je ballen op de bank Baywatch kijken.

Dat valt wel mee hoor, elke debiel kan het.
Niets doen is altijd erger dan wel wat doen, ook als je niet precies weet wat de meest veilige manier is.

Niets doen is altijd erger dan wel wat doen, ook als je niet precies weet wat de meest veilige manier is.
Dat slaagt vies tegen hoor ;)

x aantal jaar geleden zo'n cursus gehad op school. Enkel met kleren aan zwemmen slaat al tegen, laat staan dat je iemand moet redden die helemaal flipt

je weet helemaal niets over die mensen. Ik heb nu geen exacte statistieken, maar het lijkt me niet dat er veel gemiddelde mensen bestaan die buitengewoon bedreven zijn in zwemmen.
Van iemand die niet 100% zeker is in het water kan je niet verlangen dat hij zn leven riskeert door als een mong**l achter iemand die aan het verdrinken is aan te springen.

Terug
Naar boven