XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

p*ssy

drank is voor mannen

Moet je niet naar het schoolfeest xyzyxzzx? Niet vergeten om een bandje bij de ingang mee te nemen zodat ze toch wel weten dat je ouder dan 16 bent he.

Geef die arme jongen eens wat rust, hij heeft heel wat te verwerken na die aanranding (op hem) van vorige week.

Mn neus zit al zeker een week niet goed van binnen

De voorronde voor België langs de zijlijn moeten toekijken en ik ben ervan overtuigd dat ik me had kunnen plaatsen vandaag, maar mocht niet meedoen ivm de knieën :(

Het is nog steeds licht.

Goed punt.

Maar wat is licht nu eigenlijk? Precies?
Alle materie om ons heen bestaat uit atomen. Atomen zijn de allerkleinste materiedeeltjes die er bestaan. Maar een atoom is wel weer opgebouwd uit nog kleinere deeltjes. Zo'n atoom ziet eruit als een mini- zonnestelsel, met een kern als zon en elektronen die eromheen bewegen als planeten. Je kunt de beweging van die elektronen op verschillende manieren verstoren, onder andere door het atoom te verhitten. De elektronen gaan dan in grotere banen om de kern heen cirkelen. Ze raken opgewonden. Maar ze 'willen' weer terug naar hun oude baan. En op het moment dat ze zich terugbewegen, geven ze een lichtflits af. Dat noem je foton.
Geinig he!

In de praktijk zou het vergelijkbaar zijn met een lekkere stoeipartij met je vriend. Je duwt je pecs tegen de zijne. Daardoor wordt hij opgewonden. De reactie blijft niet uit. (OEF! BONERRR) Maar hij is in dit voorbeeld geen mens, maar een atoom! En die geeft dan een flits, een foton dus.
In de keuken kom je het ook tegen. Zondagochtend bijvoorbeeld, als je na een nacht jezelf als een h**r over een stinkende bar te hebben bewogen, een ontbijtje gaat maken voor die loser die mee naar huis hebt genomen. Je zet je broodrooster aan. De atomen raken opgewonden en de elektronen gaan vanuit hun baan weer in hun baan. Daar komt hun lichtflits bij vrij. En als je dan in het broodrooster kijkt, zie je dat de draadjes gaan gloeien. Tadaaaa! Licht.

Nou, hopelijk kun je hier iets mee.

Nou, hier kan ik wel iets mee. Wel 'n beetje zwart/wit en inflexibel.

Goed punt.

Maar wat is licht nu eigenlijk? Precies?
Alle materie om ons heen bestaat uit atomen. Atomen zijn de allerkleinste materiedeeltjes die er bestaan. Maar een atoom is wel weer opgebouwd uit nog kleinere deeltjes. Zo'n atoom ziet eruit als een mini- zonnestelsel, met een kern als zon en elektronen die eromheen bewegen als planeten. Je kunt de beweging van die elektronen op verschillende manieren verstoren, onder andere door het atoom te verhitten. De elektronen gaan dan in grotere banen om de kern heen cirkelen. Ze raken opgewonden. Maar ze 'willen' weer terug naar hun oude baan. En op het moment dat ze zich terugbewegen, geven ze een lichtflits af. Dat noem je foton.
Geinig he!

fotonen zijn bosons, dus een van die kleinere deeltjes.

Voor de rest, zoek wave-particle duality. Dat atomen allerkleinste materiedeeltjes zijn, niet echt, fermionen.

Terug
Naar boven