MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

saaie discussie hoor

fotonen zijn bosons, dus een van die kleinere deeltjes.

Voor de rest, zoek wave-particle duality. Dat atomen allerkleinste materiedeeltjes zijn, niet echt, fermionen.

Ach zo, fermionen zijn de bouwstenen van materie. Een beetje zoals feromonen de bouwstenen van l'amour zijn?

Ach zo, fermionen zijn de bouwstenen van materie. Een beetje zoals feromonen de bouwstenen van l'amour zijn?

eerder endorphine/oxytocine en nog paar andere stoffen in het lichaam. Feromonen eerder activator.

En bouwstenen van materie, beetje kort door de bocht(zie wave-particle duality dus), maar hier niet echt plaats voor om over dat te discussieren.

Ik kwantummechaniseer van deze dualiteit.

eerder endorphine/oxytocine en nog paar andere stoffen in het lichaam. Feromonen eerder activator.

En bouwstenen van materie, beetje kort door de bocht(zie wave-particle duality dus), maar hier niet echt plaats voor om over dat te discussieren.

Dan laten we het hierbij. Ik ben er met aan zekerheid grenzende stelligheid toch te dom voor.

Ik wou garppig doen :(

Dan laten we het hierbij. Ik ben er met aan zekerheid grenzende stelligheid toch te dom voor.

is niet zo moeilijk, de interacties zijn veel moeilijker.

Maar je kan fermionen idd bezien als "bouwstenen" van materie. De rest zijn in principe geen "stenen".

---------- Post toegevoegd 25 May 2013 om 21:56 ----------

Als iemand irl zo zou praten had die allang een paar stompen gehad.

En de kans zou klein zijn dat je wint, plus dat als je wint, je veel geld zou betalen :D

Slecht gebruik van "stompen" .........
Dat kan beter........

last van me rechter scheenbeen trouwens/.........

Laatst bewerkt:
Shitttt.. Robben scoort neeee.

Goed punt.

Maar wat is licht nu eigenlijk? Precies?
Alle materie om ons heen bestaat uit atomen. Atomen zijn de allerkleinste materiedeeltjes die er bestaan. Maar een atoom is wel weer opgebouwd uit nog kleinere deeltjes. Zo'n atoom ziet eruit als een mini- zonnestelsel, met een kern als zon en elektronen die eromheen bewegen als planeten. Je kunt de beweging van die elektronen op verschillende manieren verstoren, onder andere door het atoom te verhitten. De elektronen gaan dan in grotere banen om de kern heen cirkelen. Ze raken opgewonden. Maar ze 'willen' weer terug naar hun oude baan. En op het moment dat ze zich terugbewegen, geven ze een lichtflits af. Dat noem je foton.
Geinig he!
dat was bohr's model http://en.wikipedia.org/wiki/Bohr_model
kwantummechanica heeft dat nagenoeg volledig vervangen :)

Dat me stiefvader voor de zoveeste x in het ziekenhuis ligt voor zijn hart.

Terug
Naar boven