Rob P
Huge Freak
- Waardering
- 1.263
- Lengte
- 1m93
- Massa
- 104kg
- Vetpercentage
- 18%
eensch, als je veel schade hebt is het toch wel de moeite waard. Naar de kantonrechter gaan kost relatief gezien geen drol.
Verder heb je trouwens idd wel gelijk over die OD. Het is voor mij al weer tijdje geleden dat ik recht toe recht aan aansprakelijkheids recht heb gehad. Wij zijn in de master nu bezig met girale betaling en alles wat er bij hoort. Dus verreking door banken, betaling van derden, derden beslagenen allemaal in samenhang met het fixatie beginsel en de actio pauliana van de curator en wat er juridisch gebeurt bij een girale betaling. Voornamelijk verbintenisrechtelijk met een overlap naar goederenrechtelijke vraagstukken. Moet je zeggen dat het voor het eerst is dat het echt lastige stof is.
Ik zou me trouwens wel kunnen voorstellen dat een rechter in een geval als dit (een sportschool doen zich potentieel veel gevaarlijke situaties voor) een hogere drempel voor aansprakelijkheid hanteert. Overigens zijn ook de overige matigingsbepalingen van boek 6 van toepassing.

eensch, als je veel schade hebt is het toch wel de moeite waard. Naar de kantonrechter gaan kost relatief gezien geen drol.