MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Het zou best snel een baan vinden zijn als er niet tal onzinnige advertenties tussen staan. Een keer echt een advertentie gezien, "goed te combineren met je studie" willen ze dat je op, iets van, dinsdag, woensdag, donderdag van 9-12 beschikbaar bent. tazz.

En dan nog van die beetje leuke banen waarbij ze willen dat je meteen 32 uur komt werken wat ook weer niet te combineren valt met studeren, en dan nog die op een uur reizen afstand liggen wat niet mag, want op oproepbasis. Of nachtwerk. Studeren is zo lastig :'(

==
Maarja, te weinig werkervaring = liegen, of dan die weinig uren contracten nemen en verder blijven zoeken terwijl je ervaring opdoet. Als je eenmaal beet hebt lijkt het me niet zo moeilijk, alleen dat zoeken is kut.

Is dat niet zo dan? Misschien loop ik achter, kan ook :p Je moet toch alles terugbetalen? Of verandert dat ook sinds september 2015?

Lijkt me wel dat je alles moet terugbetalen, heb me er niet in verdiept gezien ik nog lekker in de oude regeling val:p

MBO is nog gifte

Stufi is raar geregeld, maat van mij krijgt 400eu per maand en doet mbo. Moet dan wel z'n eigen studie betalen maar mbo is 1k+- per jaar. Ik krijg 82eu terwijl mijn ouders nou ook niet bepaald veel verdienen... Hij hoeft 3 maanden te sparen en de rest kan hij mee doen wat ie wil

Stufi is raar geregeld, maat van mij krijgt 400eu per maand en doet mbo. Moet dan wel z'n eigen studie betalen maar mbo is 1k+- per jaar. Ik krijg 82eu terwijl mijn ouders nou ook niet bepaald veel verdienen... Hij hoeft 3 maanden te sparen en de rest kan hij mee doen wat ie wil

Studiefinanciering is ook raar geregeld inderdaad, om de reden wat jij aanhaalt.
Sommige ouders verdienen niet veel maar betalen de studie van hun kind = maandelijks veel geld voor jezelf.
Andere ouders verdienen veel maar betalen niet de studie van hun kind = maandelijks weinig geld waarmee je je studie niet eens kan betalen.

19 juni ga ik naar deqfon en stufi komt pas de 24e. Was het maar andersom :(

Het zou best snel een baan vinden zijn als er niet tal onzinnige advertenties tussen staan. Een keer echt een advertentie gezien, "goed te combineren met je studie" willen ze dat je op, iets van, dinsdag, woensdag, donderdag van 9-12 beschikbaar bent. tazz.

En dan nog van die beetje leuke banen waarbij ze willen dat je meteen 32 uur komt werken wat ook weer niet te combineren valt met studeren, en dan nog die op een uur reizen afstand liggen wat niet mag, want op oproepbasis. Of nachtwerk. Studeren is zo lastig :'(

==
Maarja, te weinig werkervaring = liegen, of dan die weinig uren contracten nemen en verder blijven zoeken terwijl je ervaring opdoet. Als je eenmaal beet hebt lijkt het me niet zo moeilijk, alleen dat zoeken is kut.

Liegen op je CV? :o

Jah dat weet ik , mijn studie begint in 2015. Aanvullende beurs heb ik even berekend komt op 360,- uit maar via mail staat dat ik 260,- krijg, heb ik het fout gelezen ergens? ---------- Toegevoegd om 16:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:06 ---------- Werk jij dan? Waar ik ook solliciteer komen ze met '' te weinig werkervaring'' of je krijgt een paar uur contract per week :rolleyes:

zoals ik zei met die stufi kom je op 3120, dan hou je na collegegeld en boeken altijd nog een goede 600 over, zorgverzekering is netto maar een paar tientjes pm als je het goed aanpakt icm zorgtoeslag. als je naar andere kosten kijkt moet je dus max. een paar duizend euro per jaar bijlenen. Zit je aan het einde van je studie met een max schuld van 10.000 die je over 20-30 jaar mag terubetalen, dat valt wel mee lijkt me.

---------- Toegevoegd om 19:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:01 ----------

ik snap sws niet hoe al die thuiswonende studenten zoveel geld problemen hebben, ik werk alleen in vakanties en ik hou nog genoeg over om te sparen terwijl ik ook alles zelf betaal

dat je lang terug mag betalen klinkt aardig, maar hoe langer je terugbetaald hoe meer rente je betaald natuurlijk.

rente op studentenlening is letterlijk bijna 0%, dat is echt geen factor

Heb vandaag een discussie gehad met H...93 hier op DBB, ze heeft me nu op de negeerlijst gezet.
Ben er helemaal kapot van, vond ze zo lief.

):

Ik bedoelde ermee dat lenen wel met nadenken moet worden gedaan..WANT ooit moet je terugbetalen

spbqef.jpg

''Vraag

Wanneer moet ik mijn lening gaan aflossen?

Antwoord
De terugbetalingsperiode begint op 1 januari volgend op de einddatum van uw studiefinanciering. Deze periode begint met een zogenaamde aanloopfase van twee jaar: u hoeft nog niet terug te betalen, maar het mag wel. Na de aanloopfase start de aflosfase van meestal (maximaal) vijftien jaar, waarin u uw schuld moet terugbetalen. Tijdens de gehele terugbetalingsperiode wordt rente over de schuld berekend.

Aflossen onder het nieuwe stelsel van studiefinanciering
Heeft u een lening onder het nieuwe stelsel van studiefinanciering? Dan krijgt u 35 jaar de tijd om uw studieschuld af te lossen.''

http://apps.duo.nl/SRVS/CGI-BIN/WEB...490,K=5228,Sxi=15,Case=obj(1686),ts=OcwDuoNew

Je krijgt dus 35 jaar de tijd om het af te lossen, maar moet wel na 2 jaar vanaf dat je studiefinanciering stopt, terug gaan betalen. Bedrag ligt tussen de 5 en 200 euro per maand, ligt eraan hoe veel je moet afbetalen. 5 euro = 1000 schuld, 200 euro = 40.000 schuld met een rente van 5%

Vandaar dat ik zei dat je altijd moet nadenken over lenen en niet full yolo ''omdat het kan'' zoveel mogelijk bijlenen als je het niet nodig hebt, voor je het weet moet je 200 euro per maand afbetalen.

Rente verschilt wel, per bedrag en per tijd dat je aflost.

Zal wel onder een steen leven maar de basisbeurs is dus afgeschaft jongens?

Snap er geen reet van.. 2 jaar geleden kreeg ik iets van 400 nog wat euro per maand en nu maar 260.. terwijl mijn vader een uitkering heeft van 1K.

Verder moet ik heel de dag naar utrecht reizen en kan dan alleen werken in de weekenden, hoe the f**k moet ik dit allemaal betalen? collegeld is al 2k en nog schoolboeken etc..

Man man man,

Mensen denken dat het geld van de overheid uit te lucht komt vallen. Wees blij dat je iets krijgt, ik krijg volgend jaar niets. Maar mij hoor je niet klagen.

En er zijn genoeg banen waar je buiten je schooltijden om kan werken, zelf werk ik ook 1 keer per week s'nachts. Je woont thuis en zit te zeiken dat je 'maar' 260 krijgt en niet rond kan komen. Moet heel DBB straks ook nog de pitjes uit je aardbeien plukken?!?! Of moet Big T een inzamelactie organiseren voor bodybuilding198?

---------- Toegevoegd om 17:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:11 ----------

Is dat niet zo dan? Misschien loop ik achter, kan ook :p Je moet toch alles terugbetalen? Of verandert dat ook sinds september 2015?

Als je bijna niets verdiend wordt een deel uiteindelijk kwijtgescholden geloof ik. Maar eigenlijk is het gewoon een 2e telefoonrekening. Zelfs met ongeschoold werk moet het makkelijk te doen zijn. Als je er verstandig mee omgaat kun je er wel je winst uit halen.

Mag hopen dat je met een dure studie waar je 10.000 euro schuld aan overhoudt, toch wel een redelijk betaalde baan vindt binnen 35 jaar :p

hell niemand heeft het hier over lenen omdat het kan, als je het nodig hebt is het een goed en goedkoop middel in vergelijking met andere dingen. En ook elke idioot weet dat je een lening moet terugbetalen.
je posts missen het punt met ongeveer een kilometer of 50

:roflol: wat klagen dat je te weinig krijgt. Ik krijg niets en mijn moeder is werkonbekwaam door een ziekte

hell niemand heeft het hier over lenen omdat het kan, als je het nodig hebt is het een goed en goedkoop middel in vergelijking met andere dingen. En ook elke idioot weet dat je een lening moet terugbetalen.
je posts missen het punt met ongeveer een kilometer of 50

Huh. Ik maakte een punt door op jouw post te reageren.
Ik zeg enkel, lenen kan, tuurlijk, maar denk er goed over na. (want er zijn mensen die dat niet doen) That's it :roflol:

Terug
Naar boven