XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

''Vraag

Wanneer moet ik mijn lening gaan aflossen?

Antwoord
De terugbetalingsperiode begint op 1 januari volgend op de einddatum van uw studiefinanciering. Deze periode begint met een zogenaamde aanloopfase van twee jaar: u hoeft nog niet terug te betalen, maar het mag wel. Na de aanloopfase start de aflosfase van meestal (maximaal) vijftien jaar, waarin u uw schuld moet terugbetalen. Tijdens de gehele terugbetalingsperiode wordt rente over de schuld berekend.

Aflossen onder het nieuwe stelsel van studiefinanciering
Heeft u een lening onder het nieuwe stelsel van studiefinanciering? Dan krijgt u 35 jaar de tijd om uw studieschuld af te lossen.''

http://apps.duo.nl/SRVS/CGI-BIN/WEB...490,K=5228,Sxi=15,Case=obj(1686),ts=OcwDuoNew

Je krijgt dus 35 jaar de tijd om het af te lossen, maar moet wel na 2 jaar vanaf dat je studiefinanciering stopt, terug gaan betalen. Bedrag ligt tussen de 5 en 200 euro per maand, ligt eraan hoe veel je moet afbetalen. 5 euro = 1000 schuld, 200 euro = 40.000 schuld met een rente van 5%

Vandaar dat ik zei dat je altijd moet nadenken over lenen en niet full yolo ''omdat het kan'' zoveel mogelijk bijlenen als je het niet nodig hebt, voor je het weet moet je 200 euro per maand afbetalen.

Rente verschilt wel, per bedrag en per tijd dat je aflost.

De verplichte aflosfase gaat met ingang van 1 januari 2016 van 15 jaar naar 35 jaar. Wie minder verdient dan het minimumloon hoeft niet af te lossen. Bovendien hoef je maandelijks nooit meer dan 4% van het extra inkomen boven het minimumloon terug te betalen. Dit is nu maximaal 12%.

Een 2e telefoonrekening dus.

:roflol: wat klagen dat je te weinig krijgt. Ik krijg niets en mijn moeder is werkonbekwaam door een ziekte

lekker hypocriet, in belgie is stufi directe subsidie voor het collegeld, jullie betalen net 600 euro per jaar. je krijgt dus niet niets

Huh. Ik maakte een punt door op jouw post te reageren.
Ik zeg enkel, lenen kan, tuurlijk, maar denk er goed over na. (want er zijn mensen die dat niet doen) That's it :roflol:

Vriend van me leent maximaal en eet dagelijks in stad altijd merkkleding, je snapt hem wel.
'Als ik later niet rijk word weet ik al voor welke trein ik spring' :roflol::roflol:

De verplichte aflosfase gaat met ingang van 1 januari 2016 van 15 jaar naar 35 jaar. Wie minder verdient dan het minimumloon hoeft niet af te lossen. Bovendien hoef je maandelijks nooit meer dan 4% van het extra inkomen boven het minimumloon terug te betalen. Dit is nu maximaal 12%.

Een 2e telefoonrekening dus.

Thanks voor de uitleg :thumbs: +1 (had je al gehad huehue)

Oke, voor de fincieel managers hier, is het financieel efficient om studielening te gebruiken voor aanschaf van auto, deels hypotheek, of cosmetic surgery (of hoe dat heet?) -- dingen waar je wss sowieso voor had moeten lenen? Lijkt me wel toch?

Oke, voor de fincieel managers hier, is het financieel efficient om studielening te gebruiken voor aanschaf van auto, deels hypotheek, of cosmetic surgery (of hoe dat heet?) -- dingen waar je wss sowieso voor had moeten lenen? Lijkt me wel toch?

Lenen van duo is altijd goedkoper en de rente op een hypotheek is hoog. Zelf wil ik in mn 1e jaar een auto kopen en de rest hou ik apart voor een huis:P

Cosmetic surgery wtf

cosmetic surgery, zoals acne litekens weglaseren, gyno weghalen, pseudogyno weghalen. Denk je meteen aan lipvergrotingen ofzo?

Waarschijnlijk iets in mijn schouder gescheurd :(

@Bodybuilding188

Beter word je gigolo.
Veel geld in relatief weinig tijd.

Ik zal wel de klanten voor je werven.

dan ben ik je pimp :o
en jij mijn b*ch
huehue

zoals ik zei met die stufi kom je op 3120, dan hou je na collegegeld en boeken altijd nog een goede 600 over, zorgverzekering is netto maar een paar tientjes pm als je het goed aanpakt icm zorgtoeslag. als je naar andere kosten kijkt moet je dus max. een paar duizend euro per jaar bijlenen. Zit je aan het einde van je studie met een max schuld van 10.000 die je over 20-30 jaar mag terubetalen, dat valt wel mee lijkt me.

---------- Toegevoegd om 19:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:01 ----------

ik snap sws niet hoe al die thuiswonende studenten zoveel geld problemen hebben, ik werk alleen in vakanties en ik hou nog genoeg over om te sparen terwijl ik ook alles zelf betaal

Hoeveel rente vragen ze erop? Valt zo idd mee dan.

uit het niks vol moeten kotsen

wat een feest

krijg net een mailtje dat het keuzevak waar ik me voor ingeschreven had niet doorgaat wegens te weinig inschrijvingen (evidence based practice). moet nu dus een nieuwe kiezen maar de goede zitten nu natuurlijk al vol. het zal wel chinees voor beginners worden ofzo

---------- Toegevoegd om 14:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:39 ----------

jep ingeschreven voor chinees

krijg net een mailtje dat het keuzevak waar ik me voor ingeschreven had niet doorgaat wegens te weinig inschrijvingen (evidence based practice). moet nu dus een nieuwe kiezen maar de goede zitten nu natuurlijk al vol. het zal wel chinees voor beginners worden ofzo

---------- Toegevoegd om 14:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:39 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]*

evidence based practice te weinig inschrijvingen

dit land gaat naar de klote!!!

Terug
Naar boven