AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Vandaag begonnen met het supplementeren van Omega3, en ik ben al de hele dag visboeren aan het laten. Fucking smerig :'(
had laatst omega 3 van een andere site en had het toen ook. dacht eerst huh heb toch helemaal geen vis gegeten vandaag, later kwam het besef pas :roflol:

Praatjesmakende skeletto

tfoe gisteren iets te hard gegaan op db flys. Nu spierpijn in mn borst en vandaag en morgen benchen rip

regent al sinds 4 uur vanmiddag miljoenmiljard liters en moet de hostel nog uit om eten te halen :(

Geen idee, zolang er natuurlijk nergens (eerlijke) resultaten van zijn blijft het speculeren natuurlijk.
Het is misschien niet de visolie zelf, maar dat het buiten de koelkast bewaard wordt. Op lage temperatuur oxideert het aanzienlijk trager, maar het wordt meestal gewoon in de kast bewaard. Ook supplementen shops bewaren het niet gekoeld, dus je krijgt het vaak al iets geoxideerd.

Het is misschien niet de visolie zelf, maar dat het buiten de koelkast bewaard wordt. Op lage temperatuur oxideert het aanzienlijk trager, maar het wordt meestal gewoon in de kast bewaard. Ook supplementen shops bewaren het niet gekoeld, dus je krijgt het vaak al iets geoxideerd.
Is het zoveel 'slechter' als een deel geoxideerd is? Of is het dan gewoon minder werkzaam?

Is het zoveel 'slechter' als een deel geoxideerd is? Of is het dan gewoon minder werkzaam?
Nog niet bekend, maar wel een kans dat het dan slecht voor je gezondheid is.

Importantly, the biological effects and health consequences of consuming oxidised fish oil supplements are not yet established. In 2010, the European Food Standards Authority (EFSA) panel on biological hazards presented a scientific opinion on fish oil for human consumption(,15), concluding that ‘information on the level of oxidation of fish oil (as measured by peroxide and anisidine values) and related toxicological effects in humans is lacking’.

Maar gezien het feit dat oxidatie zorgt voor een vieze/geur smaak, en als je zo'n rotte vis op je bord hebt je deze waarschijnlijk ook weg gooit zou ik het gewoon in de prullenbak doen.
These react with unoxidised PUFA to form additional hydroperoxides, while also breaking down to form a wide range of possible secondary oxidation products such as volatile ketones and alcohols. These are strongly linked to the rancid smells and off flavours(,12,13).

Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4681158/

Vandaar dat ik ook alleen maar vis eet, dan weet je wat je binnen krijgt en ruik je erg snel of het erg is geoxideerd.

Je moet ook gewoon 1 a 2x per week wat verse, wildgevangen (dus geen kweek uit een Noorse antibioticaboerderij), vis halen ipv al die supplementen bullshit. Sprotjes, makreel, haring...

Je moet ook gewoon 1 a 2x per week wat verse, wildgevangen (dus geen kweek uit een Noorse antibioticaboerderij), vis halen ipv al die supplementen bullshit. Sprotjes, makreel, haring...
Eet bijna geen vis, vind het echt niet lekker. Als ik het op sommige manieren klaarmaak valt het te doen maar nog steeds geen plezier. Los het liever zo op.
En niet zagen van 'gewoon eten' want dat helpt niet. Heb graag smaak van mijn eten en eet zeer gevarieerd behalve vis dan.
Nog niet bekend, maar wel een kans dat het dan slecht voor je gezondheid is.

Maar gezien het feit dat oxidatie zorgt voor een vieze/geur smaak, en als je zo'n rotte vis op je bord hebt je deze waarschijnlijk ook weg gooit zou ik het gewoon in de prullenbak doen.

Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4681158/

Vandaar dat ik ook alleen maar vis eet, dan weet je wat je binnen krijgt en ruik je erg snel of het erg is geoxideerd.
Behalve de mensen die graag surstromming eten dan :p Ik ben sowieso al geen viseter dusja...

kan je allergisch zijn voor in de auto zitten

voelde me gewoon prima net een paar minuten in de auto en tan2 misselijk en hoofdpijn alles rip

Eet bijna geen vis, vind het echt niet lekker. Als ik het op sommige manieren klaarmaak valt het te doen maar nog steeds geen plezier. Los het liever zo op.
En niet zagen van 'gewoon eten' want dat helpt niet. Heb graag smaak van mijn eten en eet zeer gevarieerd behalve vis dan.

Behalve de mensen die graag surstromming eten dan :p Ik ben sowieso al geen viseter dusja...
Ah dat is wel verveld dan, dan zou ik het wel zelf gekoeld bewaren dat scheelt al een hoop verdere oxidatie. Zelf vind ik bijna al het vis wel lekker dus dat scheelt:p.

Terug
Naar boven