MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Komt ook deels door mijn ritme maar als je 1-2 uur naar bed gaat ben je pas 12 uur wakker :(
Mjah mijn ritme was vroeger ook vaak nachtjes doorhalen en vaak uitgaan en alles wat slecht en leuk is. Bleef alleen slecht slapen toen dat een beetje ophield.

Ja, das een nadeel. Vroeger sliep ik structureel gigantisch slecht. Naar slaap-waak-centra, psychologen, heel de reutemeut.
Met dank aan heel veel sporten, een relatief strak ritme een lage dosis Mirtazapine (nee, ik ben niet depressief: 7.5 mg voor slaapproblematiek t.o. 45mg voor depressie) en slechts zelden een wijntje, slaap ik nu eigenlijk altijd 8-9 uur. Klopt dat het wat meer 'tijd kost', maar ik voel me echt 1000x beter nu. En is een keertje kut slapen niet zo erg.
Ik heb die hele reut ook al gehad.. ook mirtazapine.. alleen doet het bij mij niet veel.. alhoewel.. slaap nu 3 a 4 uur ipv 2 a 3 uur... :(

Oh das wel balen zeg... voor inslapen doet het niet heel veel, maar ik slaap er gigantisch goed op door. Temazepam e.d. zijn goed om op in te slapen, maar voor de kwaliteit van je slaap net zo slecht als alcohol ( en zie ze meer als ontspanningsmiddel :D).

Mirtazapine is voor mij echt een wondermiddel. Daarnaast 4x krachttrainen, meerdere malen fietsen (gisteren 3.5 uur en vandaag 2) en je aan je ritme houden werkt voor mij ook vaak wel.

Ben je opgenomen in een slaap-waak-centrum? Je perceptie kan namelijk ook anders zijn dan de werkelijkheid.... En als je denkt dat je slecht hebt geslapen, beinvloedt dat je dag ook.

Kamer ook vrij van TV, laptop, tablet, mobiel?

Oh das wel balen zeg... voor inslapen doet het niet heel veel, maar ik slaap er gigantisch goed op door. Temazepam e.d. zijn goed om op in te slapen, maar voor de kwaliteit van je slaap net zo slecht als alcohol ( en zie ze meer als ontspanningsmiddel :D).

Mirtazapine is voor mij echt een wondermiddel. Daarnaast 4x krachttrainen, meerdere malen fietsen (gisteren 3.5 uur en vandaag 2) en je aan je ritme houden werkt voor mij ook vaak wel.

Ben je opgenomen in een slaap-waak-centrum? Je perceptie kan namelijk ook anders zijn dan de werkelijkheid.... En als je denkt dat je slecht hebt geslapen, beinvloedt dat je dag ook.

Kamer ook vrij van TV, laptop, tablet, mobiel?
Ik ga niet aan de pammetjes... daar slaap je op maar echt slapen en uitgerust wakker worden doe je er niet op.
Ik train 3 x per week. Cardio is een no go voor mij.. moet hard aankomen. Maar ik heb wel een heel strak ritme.. gezien ik elke ochtend 5:00 op moet.

Ja ik heb een compleet slaaponderzoek gehad. Moest ook bijhouden wanneer ik sliep en hoe ik sliep en dat werd naast het onderzoek gelegd. Het kwam precies overeen.
Ik slaap een half uur.. daarna doezel ik alleen zo nu en dan. Geen restless legs of apneu en ook geen overdreven hersenactiviteit.. kortom.. accept it en klaar...

Kamer is volledig vrij van alles behalve mijn wekker.
En laptop gaat op tijd af.. en heb al een filter erop voor blauw licht..
Slaap hygiene is ook volledig op orde. Maar helaas kunnen ze dus niets doen. :(

Poeh, kut zeg. Qua pammetjes heb je helemaal gelijk iig. Heb ze wel eens in huis, maar puur om op te chillen op de bank als ik een drukke week gehad heb. Voor slapen is het gewoon ruk inderdaad.

Wat betreft afvallen door cardio, dat ligt maar net aan je eetpatroon. Ik wil nu niet afvallen, dus afgelopen 2 weken 16 uur stevig gefietst (+ 4x1.5u kracht per week: 2x sq, 2x dl, 2xbp + wat assistance) maar voldoende bij gegeten. Vorig jaar in de zomer 4250km buiten op de racefiets (naast de rest) en mn slaap is daar zoveel beter van geworden.
Havermout met whey encacao, veel fruit, eieren de hele reut... Ben de laatste die advies mag geven, maar ik zou het echt proberen. Uurtje rustig fietsen @ 120 bpm kan al genoeg zijn. Heb thuis op zolder een spinfiets staan, erg handig.

En nee ik woon niet bij mama, ben getrouwd, werk 40 uur, geen Melkert baan (wel vaak thuis dus kan sporten goed combineren). Heb wel de mazzel dat mn reistijd 5 min per fiets iets :D

Wel goed dat je je kamer zo netjes houdt trouwens!

Poeh, kut zeg. Qua pammetjes heb je helemaal gelijk iig. Heb ze wel eens in huis, maar puur om op te chillen op de bank als ik een drukke week gehad heb. Voor slapen is het gewoon ruk inderdaad.

Wat betreft afvallen door cardio, dat ligt maar net aan je eetpatroon. Ik wil nu niet afvallen, dus afgelopen 2 weken 16 uur stevig gefietst (+ 4x1.5u kracht per week: 2x sq, 2x dl, 2xbp + wat assistance) maar voldoende bij gegeten. Vorig jaar in de zomer 4250km buiten op de racefiets (naast de rest) en mn slaap is daar zoveel beter van geworden.
Havermout met whey encacao, veel fruit, eieren de hele reut... Ben de laatste die advies mag geven, maar ik zou het echt proberen. Uurtje rustig fietsen @ 120 bpm kan al genoeg zijn. Heb thuis op zolder een spinfiets staan, erg handig.

En nee ik woon niet bij mama, ben getrouwd, werk 40 uur, geen Melkert baan (wel vaak thuis dus kan sporten goed combineren). Heb wel de mazzel dat mn reistijd 5 min per fiets iets :D

Wel goed dat je je kamer zo netjes houdt trouwens!
Pammetjes doe ik niet aan. Ik slaap liever niet dan dat ik teveel zooi slik... Ben echt anti meds.. maar soms is het noodzaak...

wat betreft cardio.. zie pm...

Das wel lekker zo dichtbij.. hier 50 minute nauto naar werk...

Slaapkamer is om te slapen he. ;)

Mjah mijn ritme was vroeger ook vaak nachtjes doorhalen en vaak uitgaan en alles wat slecht en leuk is. Bleef alleen slecht slapen toen dat een beetje ophield.

Gaat nu wel beter sinds ik weer thuis woon. Ik ga bijna nooit uit maar toen ik op kamers woonde gewoon standaard 4-5 uur snachts naar bed.

volwassenen die denken dat kinderen kapot gaan aan een nieuwe ontwikkeling (tv>pc>smartphone) is van alle tijden.

al ben ik er ook geen fan van

ja tuurlijk is van alle tijden. Ik heb zelf ook gewoon een smartphone natuurlijk en een i-pad en alles dus wat dat betreft vrij hypocriet allemaal. Maar toch, ik weet niet man. Vroeger gamede je in elk geval nog alleen thuis. Nu is het 24/7 overal, altijd.

ja tuurlijk is van alle tijden. Ik heb zelf ook gewoon een smartphone natuurlijk en een i-pad en alles dus wat dat betreft vrij hypocriet allemaal. Maar toch, ik weet niet man. Vroeger gamede je in elk geval nog alleen thuis. Nu is het 24/7 overal, altijd.
Is vooral het niet zonder kunnen wat je zegt, neigt gewoon naar een verslaving. Betrap mezelf er ook op dat ik soms doelloos lekker tussen Facebook, internet en WhatsApp aan het switchen ben, terwijl ik die tijd ook nuttig kan besteden.

Wat is die quote ookalweer over de man en bier

"First the man has a beer, then the beer has a beer, then the beer has the man"

Zoiets maar dan met sociale media/smartphone gebruik

Ik zie jongeren dagelijks hun social skills oefenen met een smartphone. Enorm veel interactie als ze elkaar filmpjes tonen etc... Experimenteren ook met hun identiteit via bijvoorbeeld facebook.

Vind het net een tool op voorwaarde dat ze ook begrensd en beschermd worden naargelang hun maturiteit. Kinderen zonder toezicht die alles en iedereen toevoegen op feestboek, Liesje die meteen de nieuwste gsm krijgt die ze wil zonder zelf iets te moeten betalen, 12-jarigen die 's nachts hun gsm mogen bijhouden... Sniegoed.

kennis van mij worstelt met FOMO, bang dat ze wat mist als ze haar gsm uit zet

Mijn 'atletisch gebouwde' date van afgelopen weekend bleek 64 kilo te zijn bij 1,79m, ik kon hem squatten. :eek:

Note to self: meer foto's vragen voor de date!

En als ik hem zou squatten had ik denk ik toch nog een bar in m'n nek gehad.

Terug
Naar boven