Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #101.961
  • #101.962
Niet kunnen trainen met deze hitte, heb een home gym die praktisch buiten in de zon staat. Alternatief is spullen in de schuur zetten maar dat is ook een benauwd hok.

Je verhoogd wel je rode bloedcellen door te trainen in dit warme weer. Gewoon doen.

• #101.966
Sterkte er mee. Succes met je herstel!

Neem vooral je rust, als je denkt dat sporten je goed doet (is vaak wel het geval) blijf dat dan ook doen, maar streef niet constant naar progressie. Gewoon lekker trainen en aan je techniek werken het gewicht dat je verplaatst is even niet zo belangrijk.

Berust je ook in het feit dat de weg naar herstel een aantal maanden kan duren.

Ik denk dat het niet constant na streven van targets me echt even goed gaad doen, pakken wat ik kan en wil, maar niks moet... Lijkt me echt wel even fijn.

Rustig aan doen, heb in hetzelfde schuitje gezeten een aantal jaar terug ;)
Rust, rust, rust... Ook al haal je plezier en ontspanning uit het sporten, je lichaam heeft écht rust nodig om hierdoor te raken.
Afhankelijk van hoe ver je het hebt laten komen, spartel je er wel (vlot) door.
Zelf zat ik ook op het punt dat ik niet meer sliep en ganse dagen/nachten huilde zonder aanwijsbare reden.
Misschien ook nadenken over dingen die je nu tegen je zin doet, en welke veranderingen je misschien moet maken in het leven.

Sterkte alvast!

Deze vind ik best moeilijk, sporten is sinds een dik half jaar echt wel een passie en een soort van levenstijl geworden. Ik haal er ontzettend veel voldoening uit en die 2 keer dat ik niet ben geweest in meer dan een half jaar voelde ik me eerder minder dan beter.

Wordt echt even een dingetje om daar een balans in te vinden waar ik me goed bij ga voelen. Zoals ik al tegen Steks zei ga ik de lineaire verhogen in mijn programma even helemaal los laten en ga gewoon de gewichten pakken die op dat moment goed voelen. Even niks moeten en alles mogen zal ik maar zeggen, en buiten het sporten om veel rust pakken en mezelf de powernaps gunnen waar het lichaam om vraagt.

@Vissertje1980 deze tip hoor ik van iedereen die van iets dergelijks is hersteld. Zie dat ze uiteindelijk terugkomen op hun besluit door te sporten omdat het herstel tegengaat/vertraagd.

Als je toch gaat sporten, misschien een mooi moment om te kijken hoe setjes met een laag rpe voor je werken. Erg leerzaam en in combinatie met iets hogere rep ranges veel minder belastend, terwijl je nog prima kunt groeien.

Maar denk als je bent waar je nu bent vooral rust zou moeten nemen.

Sterkte.

Rust is toch wel DE tip die telkens terug komt, ook de arts en mensen in mijn directe omgeving zeggen het. Het wordt wel echt een dingetje om te kijken hoe ik het ga doen qua sporten. Ik heb in een dik half jaar best een mooi resultaat neer gezet (vind ikzelf tenminste) en wil dat niet laten verpesten door een burnout als ik heel eerlijk ben... De tijd zal het leren.

Over burnout kan ik enkel meegeven dat je de energievreters moet mijden en passies moet aanhalen.

Maw: Als trainen je goed doet moet je lekker trainen :) sterkte met het herstel @Vissertje1980

Sterkte @Vissertje1980 ! Pak je rust wanneer nodig, pak je sportmomenten wanneer behoefte. Maar zorg voor een goede balans, anders kom je er bijna niet meer uit!

Iedereen ontzettend bedankt voor de toffe reacties, doet me echt ongelooflijk goed.

• #101.967
  • #101.968
Ik denk dat het niet constant na streven van targets me echt even goed gaad doen, pakken wat ik kan en wil, maar niks moet... Lijkt me echt wel even fijn.
.....
Iedereen ontzettend bedankt voor de toffe reacties, doet me echt ongelooflijk goed.
Misschien toch iets om te proberen.. Velen denken meteen aan zweverig maar het valt wel mee.
Kijk eens naar yoga.... ontspanningsyoga dan. Het heeft mij indertijd veel geholpen. Het is niet alleen ontspanning zelf maar ook veel stretchen en rekken.
Sterkte :kiss:

• #101.969
Koud biertje met dit warme weer kan ook.
20180726_182317.jpg

Straks nog een Duvel, Chimay en La chouffe :bierbang:

• #101.975
Heerlijke biertjes, ik sta al 10 weken droog, nog 7 weken tot de wedstrijd. Ziet er aan te denken om geheelonthouder te worden.

• #101.977
Je bedoelt mbt heterosex Bert?

• Like
Waarderingen: BB_
  • #101.979
:roflol:

• #101.980
Misschien toch iets om te proberen.. Velen denken meteen aan zweverig maar het valt wel mee.
Kijk eens naar yoga.... ontspanningsyoga dan. Het heeft mij indertijd veel geholpen. Het is niet alleen ontspanning zelf maar ook veel stretchen en rekken.
Sterkte :kiss:

Dankjewel.

Mijn vriendin kwam ook al met dat idee en omschreef het op exact dezelfde wijze als jij... Toch maar eens een keer proberen dan? ;)

Terug
Naar boven