AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #106.201
Niet veel, aangezien we 2019 zijn ondertussen.
Goed argument.
Als ik kijk waar het heen gaat met de mensheid en het obesitaspercentage, denk ik dat een vastenperiode nu zeker geen kwaad kan. Vroeger was men blij als er überhaupt wat te vreten was.
Wtf is precor voor fitness materiaal. Echt dikke rommel!!!
Valt wel mee toch. Hier bij de F4F hebben ze het ook. Natuurlijk is het geen Hammer Strength of Sterling, maar voor een gemiddelde huisvrouw voldoet het prima. Die Leg Press vind ik trouwens erg kut (net als die low row), maar daarom vermijd ik de meeste machines dan ook maar. Kwalitatief (qua degelijkheid etc.) is het overigens niet heel slecht.
Dat is pas sinds 10 maanden. Daarvoor heb ik er ook nooit wat mee gehad. Ik vind overigens het hele excuus dat alcohol noodzakelijk is om het gezellig te hebben of te kunnen feesten zo'n onzin.

• #106.202
Goed argument.
Als ik kijk waar het heen gaat met de mensheid en het obesitaspercentage, denk ik dat een vastenperiode nu zeker geen kwaad kan. Vroeger was men blij als er überhaupt wat te vreten was.

Valt wel mee toch. Hier bij de F4F hebben ze het ook. Natuurlijk is het geen Hammer Strength of Sterling, maar voor een gemiddelde huisvrouw voldoet het prima. Die Leg Press vind ik trouwens erg kut (net als die low row), maar daarom vermijd ik de meeste machines dan ook maar. Kwalitatief (qua degelijkheid etc.) is het overigens niet heel slecht.

Dat is pas sinds 10 maanden. Daarvoor heb ik er ook nooit wat mee gehad. Ik vind overigens het hele excuus dat alcohol noodzakelijk is om het gezellig te hebben of te kunnen feesten zo'n onzin.

Klopt maar als je lekker weer hebt maakt je dag ook wat leuker ipv regen.

• #106.203
Klopt maar als je lekker weer hebt maakt je dag ook wat leuker ipv regen.
En wat heeft dat met drinken te maken?
Ik heb overigens geen last van de regen als ik in de gym zit, aan het mealpreppen ben en mijn belastingaangifte aan het invullen ben. Dat stukje op de fiets naar de gym overleef ik wel. Voor de kindertjes die nu in Prinsenbeek hier bij de optocht staan te verleppen, is het inderdaad wel wat sneu.

• #106.204
Goed argument.
Vasten wilt niet per se zeggen afvallen. Je kan tot de avond vasten en dan in de avond 3000 kcal ineens binnen proppen :dunno:

• #106.205
  • #106.206
Vasten wilt niet per se zeggen afvallen. Je kan tot de avond vasten en dan in de avond 3000 kcal ineens binnen proppen :dunno:
Dat is vanuit het geloof niet echt het idee van de vastenperiode; juist de luxe dingen (koekjes, snoepjes) e.d. links laten liggen en stil staan bij mensen die het minder goed hebben.

Overigens heeft onderzoek aangetoond dat veel mensen wel degelijk afvallen gedurende de vastenperiode (i.i.g. gedurende de Ramadan). Mensen overeten zich minder gauw in een korter eetwindow. Daarnaast gebeurt het regelmatig dat de Ramadan in de zomerperiode valt. Dat betekent dat als je nog fatsoenlijk wil slapen je niet de hele nacht gaat zitten vreten.

• #106.207
De ramadan helpt inderdaad ook niet zoveel in dat opzicht:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23182306
Oei, tegenstrijdig met wat ik zojuist postte. Er zullen ook mensen zijn die iedere avond de zonsondergang als een Suikerfeest beschouwen en zich volproppen.

Mijn ouders (protestants) hanteerden gedurende de vastenperiode niet een echte 'vastentijd' overdag, maar sloegen zeg maar het 'koekje-bij-de-koffie' over. Voor veel mensen zijn dit dingen die mee zouden helpen bij afvallen.

• #106.208
Dat is vanuit het geloof niet echt het idee van de vastenperiode; juist de luxe dingen (koekjes, snoepjes) e.d. links laten liggen en stil staan bij mensen die het minder goed hebben.

Overigens heeft onderzoek aangetoond dat veel mensen wel degelijk afvallen gedurende de vastenperiode (i.i.g. gedurende de Ramadan). Mensen overeten zich minder gauw in een korter eetwindow. Daarnaast gebeurt het regelmatig dat de Ramadan in de zomerperiode valt. Dat betekent dat als je nog fatsoenlijk wil slapen je niet de hele nacht gaat zitten vreten.

Ze werken toch niet.

• #106.210
Oei, tegenstrijdig met wat ik zojuist postte. Er zullen ook mensen zijn die iedere avond de zonsondergang als een Suikerfeest beschouwen en zich volproppen.
Dat zal gedeeltelijk inderdaad ook meespelen. Het gewichtsverlies is namelijk vrij beperkt zo nét voor het suikerfeest. En omdat er in principe geen gedragsverandering is zal dat kleine beetje in de weken daarna ook ongedaan worden gemaakt.

Wat daarnaast denk ik ook een rol speelt is dat het energieverbruik aardig omlaag loopt. Zeker in de moslimlanden wordt er wat minder gewerkt gedurende de ramadan. Overdag is het wat rustiger op straat, in de winkels, in de sportschool, overal wel zo'n beetje. Ik vind het een beetje moeilijk om in te beelden dat al die lichamelijke activiteit 's nachts wordt ingehaald.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #106.211
In mijn ogen zijn er toch nuttigere dingen te doen dan vasten.. Ik hoef niet zelf een paar weken "honger te lijden" om te weten dat dat verschrikkelijk is en andere mensen het moeilijk hebben. No offense. Dan kan je beter iets doen wat het probleem aanpakt? Heb zelf weinig verstand van "het geloof", so correct me if I'm wrong.

• #106.212
In mijn ogen zijn er toch nuttigere dingen te doen dan vasten.. Ik hoef niet zelf een paar weken "honger te lijden" om te weten dat dat verschrikkelijk is en andere mensen het moeilijk hebben. Dan kan je beter iets doen wat het probleem aanpakt? Heb zelf weinig verstand van "het geloof", so correct me if I'm wrong.
Binnen de islam is het ook een periode van saamhorigheid. Dat hoeft natuurlijk niet per se met vasten te gebeuren, dat kan ook op andere wijze, maar zo speelt dat nu eenmaal in de praktijk.

Wat mij wel hekelt is de verplichting die eraan vastkleeft. Je hoeft het echt niet te proberen de ramadan een keer openlijk over te slaan; dat wordt je niet in dank afgenomen door je familie/vrienden (en dan met name in de moslimlanden).

• #106.217
@Bert stop eens met die zandhazen religie te promoten , Wolla ik zweer Bruur

Terug
Naar boven