Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #106.221
opvallend dat iemand met zijn intelligentie daar niet doorheen kan kijken ,maar religie maakt blind zeggen ze weleens
dat je orders kan opvolgen en braaf in de boeken kan zitten zegt niks over geestelijk vermogen , al is Bert geen debiel verre van zelfs

• #106.224
Heb niet de indruk dat m'n vrouw begrijpt dat ik moet rusten.... Doe eens dit, kan je dat eens doen...

• #106.225
Dit soort mensen.

20190303_151429.jpg

• #106.229
Maar hoeveel mensen weten nog dat carnaval de vastenperiode inluidt en dus gevolg wordt door een periode van vasten? Wie geeft hier gehoor aan? Overigens is carnaval van oorsprong geen christelijk feest, maar een heidens feest. Dan heb ik meer respect voor moslims die meedoen aan de Ramadan en daarna (terecht) het Suikerfeest vieren.
Ik moet overigens zeggen dat ik die optochten en wel mooi vind en noemenswaardig hoeveel tijd hierin is gestoken. Sommige woordgrapjes en grappen kan ik ook wel waarderen, maar dat hele 'zuipfestijn'-gedrag stuit mij een beetje tegen de borst.
Inderdaad, meeste mensen zijn dat wellicht vergeten. Daar draait carnaval tegenwoordig niet meer om. Het gaat meer om plezier maken, optochten en stoeten bijwonen (en ja, voor sommigen gaat dat gepaard met vaak veel drinken). Dat is zo. De achterliggende gedachte van carnaval is naar de achtergrond verdwenen, zeker bij de jongere generatie. Ik vermoed dat er nog zeker mensen zijn die wel stilstaan bij de diepere betekenis maar die dat dan beleven op hun eigen manier en in kleinere kring (en niet zozeer via het bijwonen van de carnavalstoet). Het geen wat je vooral ziet naar het publiek toe en op tv via de media zijn de feestjes en de verkleedpartijen en dergelijke. Op zich niks mis mee, want het kan wel een soort van samenhorigheidsgevoel creëren (iedereen is zeg maar “gelijk” op dergelijke dagen, waar iedereen verkleed is). In die zin toch nog een klein beetje in lijn met het idee van vasten waar vroeger iedereen (welgestelden en minder gefortuneerden) op een soberdere manier ging leven (eten en drinken) gedurende een bepaalde periode. Op die manier was ook iedereen “gelijk”.

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven