Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #107.402

Ik ben zelf bloeddonor en als je enorm duizelig wordt bij bloed prikken, vraag of je tijdens het prikken kan liggen met je hoofd naar achter als ze een verstelbare stoel hebben dan gaat al het bloed naar je hoofd.
Ik had dit ook nu nergens last van met doneren

• #107.403
Wat is de reden dat je bijna neergaat?
Vroeger had ik er nl ook veel moeite mee... nu niet meer.
1 keer eerder flauw gevallen met bloedprikken maar dat was jaren terug, dacht nou doen we zo even. Niet dus, helemaal licht in het hoofd, zweten, hartkloppingen etc heb echt minimaal een kwartier bij moeten komen op een stoel voordat ik weer weg kon :o zuster die dan ook om de 5 seconden vraagt of het wel gaat, uhhh nou nee niet echt :(

• #107.404
1 keer eerder flauw gevallen met bloedprikken maar dat was jaren terug, dacht nou doen we zo even. Niet dus, helemaal licht in het hoofd, zweten, hartkloppingen etc heb echt minimaal een kwartier bij moeten komen op een stoel voordat ik weer weg kon :o zuster die dan ook om de 5 seconden vraagt of het wel gaat, uhhh nou nee niet echt :(
Duizelig en misselijk? Of echt door het prikken zelf of angst?
Bij duizelig of misselijk gewoon vragen of ze de stoel wat achteruit kunnen zetten of liggen. Soms helpt een paar slokken koud water/limonade ook wel. Dat hebben ze bij ons prikpunt altijd staan
Vaak als ze gaan "zoeken" met de naald in de ader omdat ze net niet goed prikken is het een hel ja.

Iets ertegen doen... das lastig ... niet kijken naar het prikken wil nog wel eens helpen. Of vaak genoeg prikken.. het went.. :p (eigen ervaring... )

Maar als ze bij mij weer eens 13 buisjes moeten nemen... dan zeg ik ook meteen gooi die stoel maar even een stukje naar achteren.. :o
oh ja.. en prikken met een " vlindertje" als ze veel buisjes moeten hebben.. Dan voel je het wisselen van de buisjes niet steeds..

• #107.405
Niks. Ik ga gewoon standaard neer.
Heb een paar jaar terug ivm ziekte echt iets van 10 keer op een jaar moeten prikken, ga standaard gewoon ff out.
Heb er niet eens angst voor, van alles geprobeerd maar m'n lichaam vind 't gewoon niet fijn.

• #107.406
Heb een paar jaar terug ivm ziekte echt iets van 10 keer op een jaar moeten prikken, ga standaard gewoon ff out.
Heb er niet eens angst voor, van alles geprobeerd maar m'n lichaam vind 't gewoon niet fijn.
Het viel mij in het begin ook op dat als je juist van tevoren al bang bent om neer te gaan en je met de gedachte in je kop van "ik wil niet neergaan" al gaat zitten, dan ga je des te sneller neer... :o

• #107.407
Het is gewoon iets mentaals waar je niets aan kunt doen.

• #107.408
Wat heb je geprobeerd? Ik span m'n buik- en beenspieren aan en kijk weg. Dat helpt voor mij redelijk (sindsdien niet meer out gegaan tijdens bloedprikken :o).

• #107.409
Duizelig en misselijk? Of echt door het prikken zelf of angst?
Bij duizelig of misselijk gewoon vragen of ze de stoel wat achteruit kunnen zetten of liggen. Soms helpt een paar slokken koud water/limonade ook wel. Dat hebben ze bij ons prikpunt altijd staan
Vaak als ze gaan "zoeken" met de naald in de ader omdat ze net niet goed prikken is het een hel ja.

Iets ertegen doen... das lastig ... niet kijken naar het prikken wil nog wel eens helpen. Of vaak genoeg prikken.. het went.. :p (eigen ervaring... )

Maar als ze bij mij weer eens 13 buisjes moeten nemen... dan zeg ik ook meteen gooi die stoel maar even een stukje naar achteren.. :o
oh ja.. en prikken met een " vlindertje" als ze veel buisjes moeten hebben.. Dan voel je het wisselen van de buisjes niet steeds..
Duizelig, misselijk alles tegelijk, niet naar kijken helpt ook niet, zoeken met de naald doen ze ook niet aangezien Mn aders daar prima te prikken zijn.

Het is gewoon het idee in een ader ofzo, heb met een vaccinatie bijvoorbeeld geen probleem, een infuus heb ik ook een hekel aan..

• #107.410
Ook een heel ander gevoel in je ader geprikt worden dan wanneer je een injectie krijgt voor t een of ander.
Voelt imo gewoon vreemd aan. Kan me voorstellen dat niet iedereen daar tegen kan.
Zelf ging ik bij een ruggeprik bijna out, ook echt een naar gevoel.

• #107.411
Duizelig, misselijk alles tegelijk, niet naar kijken helpt ook niet, zoeken met de naald doen ze ook niet aangezien Mn aders daar prima te prikken zijn.

Het is gewoon het idee in een ader ofzo, heb met een vaccinatie bijvoorbeeld geen probleem, een infuus heb ik ook een hekel aan..
Vaccinatie is ook heel ander dan bloedprikken of infuus. Vind zelf een infuus erger dan bloedprikken.

Denk dat het beste is om dan gewoon te accepteren dat je neer kan gaan en vragen of ze de stoel naar achter zetten of dat je wil liggen.
Het is een klote gevoel om bijna neer te gaan maar je hoeft je er echt niet voor te schamen ofzo. Het gebeurt vaak zat.

• #107.414
  • #107.415
iets met een vinger tussen aangegeven tandjes klemmen

bessey-lijmtang-gh40-400x120-snelspan.jpg

• #107.416
Terug
Naar boven