AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #112.830
  • Like
Waarderingen: 040B
  • #112.831
Was uiteraard niet serieus bedoeld. Missen is menselijk. Gelukkig maar :)
Het is ook verwarrend. Dat bij het onderwerp na de persoonsvorm er geen 't' volgt bij je/jij is mij uiteraard bekend. Indien het onderwerp hij / zij / je vader / Piet / je mond etc. is, is het wel +t. In dit geval is 'je mond' niet het onderwerp, maar ontbreekt het onderwerp daar het de gebiedende wijs is. Impliciet is 'jij' het onderwerp, dus 'houd'. Heel leuk en aardig, maar hoe ga je dit uitleggen aan een immigrant die Nederlands moet leren. :nanner:

Laatst bewerkt:
  • #112.832
Het is ook verwarrend. Dat bij het onderwerp na de persoonsvorm er geen 't' volgt bij je/jij is mij uiteraard bekend. Indien het onderwerp hij / zij / je vader / Piet / je mond etc. is, is het wel +1. In dit geval is 'je mond' niet het onderwerp, maar ontbreekt het onderwerp daar het de gebiedende wijs is. Impliciet is 'jij' het onderwerp, dus 'houd'. Heel leuk en aardig, maar hoe ga je dit uitleggen aan een immigrant die Nederlands moet leren. :nanner:
Waarom ben je zo bezig met Nederlands? Zijn je ouders leraren ofzo?

• #112.835
Het is ook verwarrend. Dat bij het onderwerp na de persoonsvorm er geen 't' volgt bij je/jij is mij uiteraard bekend. Indien het onderwerp hij / zij / je vader / Piet / je mond etc. is, is het wel +1. In dit geval is 'je mond' niet het onderwerp, maar ontbreekt het onderwerp daar het de gebiedende wijs is. Impliciet is 'jij' het onderwerp, dus 'houd'. Heel leuk en aardig, maar hoe ga je dit uitleggen aan een immigrant die Nederlands moet leren. :nanner:

Neemt @pat82 zoveel van je hersencapaciteit in, waardoor je de laatste tijd hier en daar steken laat vallen? :eyebrow:

Terug
Naar boven