Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #114.590
Het is niet voor niets dat we nu pas over dergelijke problemen kunnen praten in het openbaar, en nog lang niet altijd.

ik heb het idee dat steeds minder bespreekbaar word , we vertrutten en verdwalen in het zo politiek correct mogelijk zijn ,

ben oprecht benieuwd waar dit gaat eindigen ,in nog meer vertrutting of gaan we nog een keer een kantelpunt meemaken ,

voorlopig zijn het slechte tijden voor de wat rechtse en realistische vrijdenkers

• #114.591
ik heb het idee dat steeds minder bespreekbaar word , we vertrutten en verdwalen in het zo politiek correct mogelijk zijn ,

ben oprecht benieuwd waar dit gaat eindigen ,in nog meer vertrutting of gaan we nog een keer een kantelpunt meemaken ,

voorlopig zijn het slechte tijden voor de wat rechtse en realistische vrijdenkers
Als je ziet wat bijvoorbeeld een PvdA roept en dat vergelijkt met 30 jaar terug is er in de politieke arena wel het een en ander opgeschoven. Ook nieuwkomers kunnen bepaalde zaken roepen waar doorgaans de ruimte voor wordt gegeven en heel fatsoenlijk door andere partijen op wordt gereageerd. In die zin is Fortuyn niet vergeten.
Tegelijkertijd staat het daarbuiten hier en daar wel onder druk. Dat doen we onszelf mede aan door allerlei minderheden zichzelf te laten manifesteren als meerderheid. Iedereen met een mening en drie lettergrepen kan uitspreken wordt uitgenodigd om mee te praten. Moet mogelijk zijn om en en te bereiken. Zonder dat daar geweld en/of een hoop onfatsoenlijk gedrag aan te pas komt.

Laatst bewerkt:
  • #114.592
Als je ziet wat bijvoorbeeld een PvdA roept en dat vergelijkt met 30 jaar terug is er in de politieke arena wel het een en ander opgeschoven. Ook nieuwkomers kunnen bepaalde zaken roepen waar doorgaans de ruimte voor wordt gegeve en heel fatsoenlijk door andere partijen op wordt gereageerd. In die zin is Fortuyn niet vergeten.
Tegelijkertijd staat het daarbuiten hier en daar wel onder druk. Dat doen we onszelf mede aan door allerlei minderheden zichzelf te laten manifesteren als meerderheid. Moet mogelijk zijn om en en te bereiken.

Maar de progressie op dat vlak is wel minimaal te noemen. De demonisering van personen gaat onverminderd door en dat is weliswaar meer te verwijten aan de media, echter over de gehele linie hebben we er nog steeds weinig van geleerd imo. Thierry zijn enige redding tot nu toe is het feit dat hij bijna als karikatuur in het daglicht wordt gezet, met zijn lavendel, zijn piano en zijn studentikoze voorkomen. Tel daarbij op de boeken en beweringen in de boeken die hij heeft geschreven en hij vormt niet direct een bedreiging voor de gevestigde orde. Een heel groot verschil met het onfeilbare statuur dat Fortuyn met zich mee bracht.

Als je verder ziet hoe Wilders gefileerd is in zijn volledige politieke bestaan, dan mag je best concluderen dat de personen zelf geen echte bedreiging lijken te vormen, maar het demoniseren van deze personen is maar weinig minder geworden helaas.

• #114.593
Ik vind dat Wilders het grotendeels over zichzelf heeft afgeroepen. Dan doel ik niet op de bedreigingen en safehouses. Maar qua politiek, Wilders weet meestal precies wat hij doet. Dat maakt hem ook een van de beste politici. Om vervolgens in de rol van de kop-van-jut te kruipen is een mechanisme van hem. Wat mij betreft hoeft hij niet voor het hekje te komen, maar hij roept het wel over zichzelf af. Ik denk dat hij dat ook wel weet en het risico bewust neemt.

• #114.594
Ik vind dat Wilders het grotendeels over zichzelf heeft afgeroepen. Dan doel ik niet op de bedreigingen en safehouses. Maar qua politiek, Wilders weet meestal precies wat hij doet. Dat maakt hem ook een van de beste politici. Om vervolgens in de rol van de kop-van-jut te kruipen is een mechanisme van hem.

Ja ik vind dat lastig zo te beoordelen, in die zin is hij zeker een goed politicus, aangezien hij zelden zijn daadwerkelijke doel laat doorschemeren. Maar als je het zwart-wit bekijkt heeft hij alleen maar bijgedragen aan de extra versplintering van het kiezersveld en maar weinig zaken bereikt, anders dan die beveiliging, safe houses en rechtszaken.

• #114.595
Ik denk dat Wilders daar het langst zit van alles en iedereen. En toch weet hij een imago in stand te houden van tegen het establishment zijn/ de calimero. Petje af.

De grootste verdienste van Wilders, mijns inziens, is het bespreekbaar maken van een aantal zaken en daarmee de vrijheid van meningsuiting verdedigen en het politiek correcte doorbreken. Respecteer ik hem ook voor.

• Like
Waarderingen: Vonk
  • #114.596
Ik denk dat Wilders daar het langst zit van alles en iedereen. En toch weet hij een imago in stand te houden van tegen het establishment zijn. Petje af.

Mwoah, ik denk dat als je het hem zelf vraagt dat hij heus niet de politiek in is gegaan om dit plus hetgeen ik al aangaf als einddoel te hebben. In die zin heeft hij gewoon nooit die extra stap kunnen zetten en dat is ook haast onmogelijk met de mediatrein, zijn huidige achterban en zeker in de eerste jaren gebrek aan diepgaand inzicht. Dat laatste lijkt steeds meer op orde, maar dat is nu mosterd na de maaltijd.

Verder zeker respect voor hem dat hij het op deze manier volhoudt, maar verwacht dat hij dit niet nog heel veel termijnen gaat volhouden.

De grootste verdienste van Wilders, mijns inziens, is het bespreekbaar maken van een aantal zaken en daarmee de vrijheid van meningsuiting verdedigen en het politiek correcte doorbreken. Respecteer ik hem ook voor.

Zeker een mooie verdienste, maar is dit eigenlijk niet gewoon een bijverdienste geweest? Een noodzakelijk kwaad (of goed, maar net hoe je het bekijkt), vanwege de herrie die hij wilde maken in de kamer?

• #114.597
Wat zal er met Wilders gebeuren na zijn politieke carriëre? Hij zal immers beveiligd moeten blijven worden.

• #114.599
Mwoah, ik denk dat als je het hem zelf vraagt dat hij heus niet de politiek in is gegaan om dit plus hetgeen ik al aangaf als einddoel te hebben. In die zin heeft hij gewoon nooit die extra stap kunnen zetten en dat is ook haast onmogelijk met de mediatrein, zijn huidige achterban en zeker in de eerste jaren gebrek aan diepgaand inzicht. Dat laatste lijkt steeds meer op orde, maar dat is nu mosterd na de maaltijd.
Ik denk dat Wilders in de fractie van de VVD rustig meeliep en toen hij moest vertrekken zichzelf opnieuw heeft leren uitvinden. Hij moest wel anders was hij niet opgevallen en niet herkozen. Heeft hij knap gedaan. Is ook steeds wat extremer geworden. En hij is de absolute koning in het veroorzaken van aandacht van de media. Als calimero wat roept vechten de journalisten elkaar de tent uit om vooraan te staan. Hij bespeelt ze gewoon. Overigens los hiervan, weet ik niet of zo een lange tijd beveiligd worden wel gezond is. Of hij krijgt misschien begeleiding daarin.

• #114.600
Ik denk dat Wilders in de fractie van de VVD rustig meeliep en toen hij moest vertrekken zichzelf opnieuw heeft leren uitvinden. Hij moest wel anders was hij niet opgevallen en niet herkozen.

Ja en eigenlijk moet je jezelf al uitgevonden hebben voor je de politiek in gaat, anders bereik je nooit je einddoel. En naar mijn mening heeft hij pas de laatste 2-3 jaar door op welke golflengte hij het beste tot zijn recht komt. Hij spreekt steeds vaker tot de verbeelding, denkt niet meer te straf in hokjes, nuanceert zaken en doet weloverwogen een schot voor de boeg. Misschien ligt het aan mij hoor, maar die eerste jaren van hem in zijn partij voelen als verloren en weggegooid. En natuurlijk heeft hij daar de grootste achterban mee verzameld, maar dat is over het algemeen niet de achterban die uitblinkt op sociaal en/of economisch vlak. Natuurlijk het zijn ook mensen, maar daar ga je niet de oorlog mee winnen natuurlijk. Het type achterban maakt ook of je partij succesvol genoeg kan zijn om door te groeien in alle lagen van de bevolking. Voor de PVV is dat een onmogelijke taak geworden.

Terug
Naar boven