MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest? (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Tja, er zijn heel veel dingen hier veranderd de afgelopen weken. Je mag de mods geen vragen meer stellen. Je mag geen kut meer zeggen. En er zijn bepaalde personen hier die meer privileges hebben dan anderen, want die mogen het schijnbaar allemaal wel. En als je er iets van zegt, ben je blijkbaar paranoïde.

    Ik houd het hier wel even voor gezien. Adios homo's 🖕
    Pure HETZE!
     
    Moet een nieuwe HA zoeken, omdat ik in een andere plaats ben gaan wonen.

    Hoe kiezen jullie een goede HA?
     
    Moet een nieuwe HA zoeken, omdat ik in een andere plaats ben gaan wonen.

    Hoe kiezen jullie een goede HA?
    Met 'Iene miene mutte'
     
    Moet een nieuwe HA zoeken, omdat ik in een andere plaats ben gaan wonen.

    Hoe kiezen jullie een goede HA?
    Degene die het minst ver vandaan zijn praktijk heeft
     
    Vreemde 10 maanden die toch wel snel voorbij zijn gegaan ondanks de lockdown, structuur volledig weggevallen, geen vooruitzicht, we zitten alweer bijna in maart, dan is het 1 jaar geleden dat alle wc papier weg werd geroofd. Het is lastig voor te stellen dat we vorig jaar rond deze tijd nog een normaal leven hadden. Geen idee waar deze rollercoaster gaat eindigen. Als je 10 jaar terug zou hebben aangegeven wat er allemaal gaat gebeuren hadden ze je opgesloten in een kliniek.
     
    Vreemde 10 maanden die toch wel snel voorbij zijn gegaan ondanks de lockdown, structuur volledig weggevallen, geen vooruitzicht, we zitten alweer bijna in maart, dan is het 1 jaar geleden dat alle wc papier weg werd geroofd. Het is lastig voor te stellen dat we vorig jaar rond deze tijd nog een normaal leven hadden. Geen idee waar deze rollercoaster gaat eindigen. Als je dit 10 jaar terug had kunnen voorspellen zou je voor gek verklaard worden.
    Vine Ok GIF
     
    Klinkt voor mij als een timeout of dat die connection verloren gaat.. iets in deze richting? https://stackoverflow.com/questions/13257114/how-to-close-smtp-connection-in-swiftmailer

    Kan die worker helemaal niks meer mailen of loopt het na een tijdje idle/na een fout vast? Kan een ander los/legacy php script wel met die gmail account mailen?

    Ik ben trouwens heel slecht in hands-off fouten oplossen of ik moet precies hetzelfde al eens hebben gehad en toevallig nog uit m'n hoofd weten :o
     
    Laatst bewerkt:
    Klinkt voor mij als een timeout of dat die connection verloren gaat.. iets in deze richting? https://stackoverflow.com/questions/13257114/how-to-close-smtp-connection-in-swiftmailer

    Kan die worker helemaal niks meer mailen of loopt het na een tijdje idle/na een fout vast? Kan een ander los/legacy php script wel met die gmail account mailen?

    Ik ben trouwens heel slecht in hands-off fouten oplossen of ik moet precies hetzelfde al eens hebben gehad en toevallig nog uit m'n hoofd weten :o
    Geen time-out, want hij krijgt een respons (hoewel empty), en hij krijgt de respons heel snel terug (binnen een seconde). En gebeurt dus ook vrijwel direct nadat ik de worker opnieuw opstart.

    Die worker krijgt sinds eergisteren dus echt niets meer ge-e-maild, super frustrerend. Ik zal eens een minimal working example in vanilla PHP schrijven om te kijken of dat wel gaat. Thanks in elk geval.

    Is eigenlijk iets heel matigs van Google, want je krijgt ook een lege respons terug bij credentials die niet kloppen bijv., in plaats van dat er een correcte foutmelding en/of statuscode wordt teruggegeven.

    Ben blij dat ik een queue had geïmplementeerd met een tabel voor de gefaalde jobs. Anders had ik dit ook niet snel doorgehad én was ik de e-mails die verstuurd zouden moeten worden ook gewoon kwijt.
     
    Geen time-out, want hij krijgt een respons (hoewel empty), en hij krijgt de respons heel snel terug (binnen een seconde). En gebeurt dus ook vrijwel direct nadat ik de worker opnieuw opstart.

    Die worker krijgt sinds eergisteren dus echt niets meer ge-e-maild, super frustrerend. Ik zal eens een minimal working example in vanilla PHP schrijven om te kijken of dat wel gaat. Thanks in elk geval.

    Is eigenlijk iets heel matigs van Google, want je krijgt ook een lege respons terug bij credentials die niet kloppen bijv., in plaats van dat er een correcte foutmelding en/of statuscode wordt teruggegeven.

    Ben blij dat ik een queue had geïmplementeerd met een tabel voor de gefaalde jobs. Anders had ik dit ook niet snel doorgehad én was ik de e-mails die verstuurd zouden moeten worden ook gewoon kwijt.
    Ik kan zga geen laravel maar laat het even weten als het gelukt is, ben wel benieuwd. :)
     
    Is eigenlijk iets heel matigs van Google, want je krijgt ook een lege respons terug bij credentials die niet kloppen bijv., in plaats van dat er een correcte foutmelding en/of statuscode wordt teruggegeven.
    Heel irritant inderdaad, zou toch op z'n minst makkelijk willen weten of je connectie probeert wat je geconfigureert hebt. Dacht ook als eerste aan de google account, maar als je apppassword (opnieuw) gegenereert hebt zou je dat ook al af kunnen strepen I guess.
     

    Je hebt het waarschijnlijk al gezien / geprobeerd maar deze lijkt me een goede kandidaat: https://stackoverflow.com/a/35330753/5377276

    This one worked for me, 'if you are using GMAIL'
    1. Go to 'My Accounts'
    2. Go to 'Sign-in & security'
    3. Scroll down to 'Allow less secure apps'
    4. Switch #3 to ON
    After doing this and if you just recently set up your email configurations on laravel and still doesn't work, try running:
    Die less secure apps heb ik in het verleden ook al als fix moeten gebruiken. Het blijft blind debuggen :)

    Een andere die ik er ook wel plausibel uit vond zien als trigger voor dit soort nonsens responses is het meesturen van een lege string in de To: van je email (als je bv alleen met cc of bcc werkt).

    Aangezien je specifiek je queue noemt; gaat de mail wel goed als je de Job handmatig triggert via php artisan tinker of een Command?
     
    Je hebt het waarschijnlijk al gezien / geprobeerd maar deze lijkt me een goede kandidaat: https://stackoverflow.com/a/35330753/5377276


    Die less secure apps heb ik in het verleden ook al als fix moeten gebruiken. Het blijft blind debuggen :)

    Een andere die ik er ook wel plausibel uit vond zien als trigger voor dit soort nonsens responses is het meesturen van een lege string in de To: van je email (als je bv alleen met cc of bcc werkt).

    Aangezien je specifiek je queue noemt; gaat de mail wel goed als je de Job handmatig triggert via php artisan tinker of een Command?
    Thanks voor het kijken. Die less secure apps bestaat alleen al even niet meer, dat is destijds vervangen door die app-wachtwoorden. De to-string is gevuld en het werkt helaas ook niet als ik de job handmatig uitvoer. Beetje treurig dat ik zoveel tijd kwijt ben aan iets basaals als de e-mailfunctionaliteit van m'n website nu :roflol:
     
    Back
    Naar boven