- Waardering
- 46.989
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
- 12%
Plan C is toch zeggen dat je Corona hebt.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Plan C is toch zeggen dat je Corona hebt.
Bij mij is het voor velen al zo ver dat ze me niet eens meer vragen. Net als wanneer er gebak is o.i.d. en ik daar geen behoefte aan heb (op werk bijvoorbeeld, of gezellig pauzeren met collega's die hij boterhammetje in de kantine eten). Heerlijk rustig.Gewoon nee zeggen. f**k sociale verplichtingen. Ik leef al jarenlang volgens de stelregel dat ik alleen nog maar ‘sociale’ dingen doe die ik zelf ook echt leuk vind. Dat betekent dus ook alleen sociale contacten onderhouden met mensen die ik leuk / aardig / interessant vind en dan valt er heel veel af.
Die stelregel maakt het ontzettend makkelijk om niet naar ongemakkelijke verjaardagen van ooms, tantes, schoonzussen, aangetrouwde neven of vrienden van vriendinnen te gaan, geen buurtfeestjes te bezoeken waar ik niet bij wil zijn, niet 'gezellig met de hele familie' naar een pretpark te gaan, et cetera.
'Ja maar we zouden het zo leuk vinden als je ook eens een keer...' Ja, jullie zouden het leuk vinden. Ik niet. Ik zou me stierlijk vervelen en alleen maar naar huis toe willen. Dat maakt het verjaardagsfeestje van je betachterstiefnichtje niet leuker. Dus ik kom niet.
Wat doe je als je door nieuwe buren wordt uitgenodigd voor een feest maar er geen zin in hebt? Hoe wimpel je netjes contact af.
We zijn de eerste verjaardag braaf langs geweest, maar nu vieren ze weer een feestje. Ik zie de bui al hangen door voor elk dingetje te worden uitgenodigd, we zijn er de mensen niet naar om veel contact te hebben.
Dan maar een uurtje gaan, of telkens afzeggen zodat de boodschap wel een keer overkomt? Ervaringsdeskundigen?
Bij mij is het voor velen al zo ver dat ze me niet eens meer vragen. Net als wanneer er gebak is o.i.d. en ik daar geen behoefte aan heb (op werk bijvoorbeeld, of gezellig pauzeren met collega's die hij boterhammetje in de kantine eten). Heerlijk rustig.
Gewoon nee zeggen. f**k sociale verplichtingen. Ik leef al jarenlang volgens de stelregel dat ik alleen nog maar ‘sociale’ dingen doe die ik zelf ook echt leuk vind. Dat betekent dus ook alleen sociale contacten onderhouden met mensen die ik leuk / aardig / interessant vind en dan valt er heel veel af.
Die stelregel maakt het ontzettend makkelijk om niet naar ongemakkelijke verjaardagen van ooms, tantes, schoonzussen, aangetrouwde neven of vrienden van vriendinnen te gaan, geen buurtfeestjes te bezoeken waar ik niet bij wil zijn, niet 'gezellig met de hele familie' naar een pretpark te gaan, et cetera.
'Ja maar we zouden het zo leuk vinden als je ook eens een keer...' Ja, jullie zouden het leuk vinden. Ik niet. Ik zou me stierlijk vervelen en alleen maar naar huis toe willen. Dat maakt het verjaardagsfeestje van je betachterstiefnichtje niet leuker. Dus ik kom niet.
Gewoon jezelf zijn, dat werkt bij mij prima.En hoe reageren ze daar op toen je dat zei?
Je komt elkaar toch zo nu en dan tegen, een beetje gemiddeld persoon is op zijn teentje getrapt als je wat minder contact wil.
Om deze reden heb ik ook veel maten verbroken, bij bepaalde personen is eens per maand contact helaas niet mogelijk en komen wekelijk (zonder aankondiging) spontaan aan de deur.
Daarom heb ik een ring deurbelEn hoe reageren ze daar op toen je dat zei?
Je komt elkaar toch zo nu en dan tegen, een beetje gemiddeld persoon is op zijn teentje getrapt als je wat minder contact wil.
Om deze reden heb ik ook veel maten verbroken, bij bepaalde personen is eens per maand contact helaas niet mogelijk en komen wekelijk (zonder aankondiging) spontaan aan de deur.
Is dit waarom we niet meer leuke sociale dingen met elkaar doen? Vind je me niet leuk / aardig / interessant? Val ik daardoor bij je af? JammerGewoon nee zeggen. f**k sociale verplichtingen. Ik leef al jarenlang volgens de stelregel dat ik alleen nog maar ‘sociale’ dingen doe die ik zelf ook echt leuk vind. Dat betekent dus ook alleen sociale contacten onderhouden met mensen die ik leuk / aardig / interessant vind en dan valt er heel veel af.

Wil je een eerlijk antwoord?Is dit waarom we niet meer leuke sociale dingen met elkaar doen? Vind je me niet leuk / aardig / interessant? Val ik daardoor bij je af? Jammer![]()
Letterlijk elke sociale gelegenheid buitenom die met vrienden. f**k vrijdagmidagborrels of personeelsuitjes.Gewoon nee zeggen. f**k sociale verplichtingen. Ik leef al jarenlang volgens de stelregel dat ik alleen nog maar ‘sociale’ dingen doe die ik zelf ook echt leuk vind. Dat betekent dus ook alleen sociale contacten onderhouden met mensen die ik leuk / aardig / interessant vind en dan valt er heel veel af.
Een keer per jaar uiteten met collega's vind ik nog kunnen.Letterlijk elke sociale gelegenheid buitenom die met vrienden. f**k vrijdagmidagborrels of personeelsuitjes.
![]()
Uit eten is het enige uitje waar mee naar toe ga inderdaad alhoewel ook niet altijd. De rest hoeft van mij niet, haal ik totaal geen plezier uit.Een keer per jaar uiteten met collega's vind ik nog kunnen.
Me2 laatst hadden ze het over vissen samen nou mij niet gezien 🤣Uit eten is het enige uitje waar mee naar toe ga inderdaad alhoewel ook niet altijd. De rest hoeft van mij niet, haal ik totaal geen plezier uit.
Ik hoef je dus niet uit te nodigen voor mijn sweet 16?Gewoon nee zeggen. f**k sociale verplichtingen. Ik leef al jarenlang volgens de stelregel dat ik alleen nog maar ‘sociale’ dingen doe die ik zelf ook echt leuk vind. Dat betekent dus ook alleen sociale contacten onderhouden met mensen die ik leuk / aardig / interessant vind en dan valt er heel veel af.
wat een cucks , hier word over kutjes gepraat in de pauze . voornaDaar heb ik ook geen behoefte aan.
Even pauze van het werk en wat doen ze? Praten over werk!!
Jij hoeft geen 'nee' te zeggen, wordt niet meer gevraagd?
Ik ben anderen geen verantwoording verschuldigd wat dat betreft maar ik leg het wel gewoon uit als iemand er naar vraagt. Ik moet trainen, werken, een film kijken, heb andere plannen, geen zin, whatever. Als iemand op z'n teentjes is getrapt omdat ik niet naar een buurtfeestje of een verjaardag wil komen, dan hoef ik er toch al niet zo veel meer mee te maken hebben verder.En hoe reageren ze daar op toen je dat zei?