MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #140.324
Ik ben ook weer eens dag vrij hoor! Jezus! OK komt die...
Ik vanochtend lekker thuis aan het sporten. Kreeg dorst liep de keuken in had opeens natte voeten.
Bleek dus dat er een buis/pijp van de C.V ketel gesprongen is. Hele keukenvloer onder water.
Dus ik bellen en alles uitleggen. Oh wat naar tussen 13:00 en 17:00 komen ze bij u langs.
Ik al zo iets van godver. Maar ok ik wacht. 13:00 komt er een busje voor de deur gereden
van het loodgieters bedrijf. Ik denk mooi. De man komt binnen ik laat hem het probleem zien.
Hij zucht een paar keer, pakt zijn tablet. Hij maakt wat foto's en tikt wat op dat ding.
Gaat bellen. Komt er op neer dat man alleen maar langs kwam om foto's te maken en dit
door te geven aan het bedrijf. U word vandaag nog gebeld voor het maken van een nieuwe afspraak.
Ik zo. "uhmm pardon?" Ik zit zonder warm water en geen verwarming dit kan je toch niet maken?
Zegt die ik kom het alleen maar doorgeven ik kan er verder niks aan doen.
Nou bedankt pik! Jezus! Nou nu ben ik nog aan het wachten op het belletje in de kou en nog steeds
gedouched. C.V ketel is zo goed als leeg. Ik heb een loop neus. Mijn vriendin komt rond half 4 thuis vanuit haar werk.
Die zit al dagen tegen koorts aan te hikken.
Ik houd jullie op de hoogte.
Nou komt die! Na lang en veel bellen en wachten en noem maar op allemaal komen ze langs! Jawel!
Morgen om 08:00 uur! Word maar douche met een waterkoker dan he.
Wat een .......

• #140.325
Nou wij wonen hier dus in een huurhuis en wij betalen zogeheten servicekosten extra elke maand dus ze regelen het maar.
De verhuurder direct een aangetekend brief versturen/mailen en een hotel boeken waarbij je de gemaakte kosten declareert bij de verhuurder. Als verhuurder ben je verantwoordelijk om jou pand “bewoonbaar” te houden en geen warm water/verwarming is een basisbehoefte.

• #140.326
De verhuurder direct een aangetekend brief versturen/mailen en een hotel boeken waarbij je de gemaakte kosten declareert bij de verhuurder. Als verhuurder ben je verantwoordelijk om jou pand “bewoonbaar” te houden en geen warm water/verwarming is een basisbehoefte.
Dat is goeie.

• #140.328
En hoe reageer jij als 1 van je huurders zich zo opstelt?

• #140.329
Dat zeg je wel maar doe je toch niet :knipoog:
En dat snap ik ook wel..
Ben eerst aan het uitzoeken of dat ook echt kan wat die zegt. Daarbij ik werk in een Hotel hier. Anders kunnen we nog een nachtje naar mijn moeder toe die woont hier niet zo ver vandaan.
En als het wel klopt wat die zegt dan gaan we zeker en kiezen we gelijk suite uit. (waarom ook niet, ik heb gekkere dingen gedaan)

• #140.330
Wachten op postnl normaal zijn ze altijd begin middag aan de deur als ik weg ben. Nu ben ik thuis en dan komen ze niet 🧐

• #140.332
Ben eerst aan het uitzoeken of dat ook echt kan wat die zegt. Daarbij ik werk in een Hotel hier. Anders kunnen we nog een nachtje naar mijn moeder toe die woont hier niet zo ver vandaan.
En als het wel klopt wat die zegt dan gaan we zeker en kiezen we gelijk suite uit. (waarom ook niet, ik heb gekkere dingen gedaan)
En daarbij in mijn 40 jarige bestaan heb ik twee dingen wel geleerd en dat is ik houd niet van gedoe en gezeik. Dus aanpakken die handel.

• #140.333
Ik ben ook weer eens dag vrij hoor! Jezus! OK komt die...
Ik vanochtend lekker thuis aan het sporten. Kreeg dorst liep de keuken in had opeens natte voeten.
Bleek dus dat er een buis/pijp van de C.V ketel gesprongen is. Hele keukenvloer onder water.
Dus ik bellen en alles uitleggen. Oh wat naar tussen 13:00 en 17:00 komen ze bij u langs.
Ik al zo iets van godver. Maar ok ik wacht. 13:00 komt er een busje voor de deur gereden
van het loodgieters bedrijf. Ik denk mooi. De man komt binnen ik laat hem het probleem zien.
Hij zucht een paar keer, pakt zijn tablet. Hij maakt wat foto's en tikt wat op dat ding.
Gaat bellen. Komt er op neer dat man alleen maar langs kwam om foto's te maken en dit
door te geven aan het bedrijf. U word vandaag nog gebeld voor het maken van een nieuwe afspraak.
Ik zo. "uhmm pardon?" Ik zit zonder warm water en geen verwarming dit kan je toch niet maken?
Zegt die ik kom het alleen maar doorgeven ik kan er verder niks aan doen.
Nou bedankt pik! Jezus! Nou nu ben ik nog aan het wachten op het belletje in de kou en nog steeds
gedouched. C.V ketel is zo goed als leeg. Ik heb een loop neus. Mijn vriendin komt rond half 4 thuis vanuit haar werk.
Die zit al dagen tegen koorts aan te hikken.
Ik houd jullie op de hoogte.
Rijd naar de plaatselijke bouwmarkt met Fotos van de situatie en vraag of je wat tijdelijk zelf kan doen?

Kan al zoiets simpels zijn als een nieuw stukje leidingwerk ertussen zetten met een knelkoppeling

• #140.334
En hoe reageer jij als 1 van je huurders zich zo opstelt?
Je hebt een contract en een verhuurder is gewoon aansprakelijk voor de basisbehoefte o.a verwarming. Indien je een vast huur contract heb kan de verhuurder je vrijwel niets maken, indien je een x maanden contract hebt dan zou ik momenteel idd wat coulanter zijn.

• #140.335

Hoe zorg je dat de realatie met de verhuurder kapot gaat in 2 stappen.

Je moet de verhuurder ook redelijke tijd geven om het op te lossen.

Nou komt die! Na lang en veel bellen en wachten en noem maar op allemaal komen ze langs! Jawel!
Morgen om 08:00 uur! Word maar douche met een waterkoker dan he.
Wat een .......

Prima oplossing toch? Binnen 24 uur heb je gewoon weer warm water. Het is vervelend, maar dat overleef je wel.

Aantal jaar terug zelf in de winter 3 dagen zonder warm water gezeten, ideaal is anders maar could be worse.
En daarbij in mijn 40 jarige bestaan heb ik twee dingen wel geleerd en dat is ik houd niet van gedoe en gezeik. Dus aanpakken die handel.

Sluit ik me bij aan, soms is het gewoon makkelijker om het zelf te doen.
Mijn zwanenhals was stuk, koste me 1 uur, een ritje naar de Gamma en €10 om te fixen. Als ik de woningbouw het had laten doen had het minstens nog een hele dag geduurd en moet je ook thuis blijven van werk, wat en stuk duurder is.

• #140.336
Je hebt een contract en een verhuurder is gewoon aansprakelijk voor de basisbehoefte o.a verwarming. Indien je een vast huur contract heb kan de verhuurder je vrijwel niets maken, indien je een x maanden contract hebt dan zou ik momenteel idd wat coulanter zijn.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. :D

• #140.337
Verhuur zelf een woning en kan je vertellen dat als mijn huurder hotel kosten bij mij gaat declareren omdat de cv ketel mankementen heeft is dat geheel voor eigen rekening ,zeker in dit geval waar al een cv monteur is geregeld voor de dag erna . Wettelijk gezien heb je als huurder alleen recht op reperatie van de cv ketel en niet vergoeding van een hotel nacht .Em daarbij ga je niet dood van een keer koud douche

• #140.338
Verhuur zelf een woning en kan je vertellen dat als mijn huurder hotel kosten bij mij gaat declareren omdat de cv ketel mankementen heeft is dat geheel voor eigen rekening ,zeker in dit geval waar al een cv monteur is geregeld voor de dag erna . Wettelijk gezien heb je als huurder alleen recht op reperatie van de cv ketel en niet vergoeding van een hotel nacht .Em daarbij ga je niet dood van een keer koud douche
Koud douche? ben je gek ofzo? Waterkoker aan. Dat kokende water in een emmer beetje koud water erbij. Mok pakken en wassen maar. Ging prima net.

• #140.339
Wat een maatschappij leven we toch ook in, alles moet maar direct geregeld worden anders volgen er sancties :roflol:

• #140.340
We overleven het ook wel. Het is gewoon kut en heeft mijn dag wel aardig verpest. Emoties zijn ook vrij hoog hier. Gisteren heeft mijn vriendin haar opa gecremeerd. En zelf ik ze zo snotverkouden als het maar zijn kan. En ze heeft ook nog een pluris druk nu omdat ze patissier in opleiding is en het heel druk is op haar stage plek.

Terug
Naar boven