Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #141.882
Ziet er zo snel wel goed uit. Moet zeggen dat ik steeds meer aan het vergeten ben nu ik alleen nog maar les geef met witte bloedcellen > bestrijden ziekteverwekkers, snel + langzame methode. Al m'n opgedane kennis over B- en T-cellen beginnen op de achtergrond te komen... :roflol:

Verder deel ik de mening ook dat het in isolatie leven idd ons immuunsysteem keihard geremd heeft en het nu vol gas gaat. Laatst voor de 3e keer dit schooljaar ziek geweest, met mij 7 andere collega's binnen onze team op dat moment. En dan te bedenken dat we een team hebben van zo'n 20. Ook erg vaak nog 4-6 leerlingen ziek per klas, wat tijdens m'n stages tot corona nooit voorkwam. Op z'n hoogtepunt misschien 3 zieken. Ook veel langdurig ziek nu, ik heb enkele collega's en 2 leerlingen met long-covid, nog een paar collega's met een onverklaarbaar lange sleep. Eéntje is al maanden out of the running en hoopt volgend schooljaar weer te werken.
Dus het mes snijdt aan 2 kanten.

Door isolatie zijn er minder influenza types want minder hosts en dus minder mutaties.

Maar door isolatie zijn we minder blootgesteld aan verschillende influenza types waardoor we dus minder cross immuniteit hebben opgebouwd?

• #141.883
AAAABfrkOEjgl9BFKAhWfSsD6TmACS2Gh_hq7LKGp0M882YjCbBaYJs9I-8n6KW4EWlPpsuJMUcItUn0xSriBY2hNEjCMjIl-i.jpg

• #141.887
Ziet er zo snel wel goed uit. Moet zeggen dat ik steeds meer aan het vergeten ben nu ik alleen nog maar les geef met witte bloedcellen > bestrijden ziekteverwekkers, snel + langzame methode. Al m'n opgedane kennis over B- en T-cellen beginnen op de achtergrond te komen... :roflol:
Ja was wel ff diep graven in m'n geheugen. Terwijl het in realiteit nog een factor 100 complexer is.

Echt heel bijzonder en fascinerend hoe het allemaal werkt. En dat door evolutie. Ik snap opzich wel dat wanneer mensen de onderstaande filmpjes zien, ze geloven in intelligent design.

Vanaf 02:30 is epic. Ook knap hoe ze het geluid hebben opgenomen :o.

Het duurde wel eventjes voordat ik snapte wat, waarom en hoe dit hele proces werkte. Blijft bizar. Complexer, nauwkeurig en duizenden malen kleiner dan een Rolex chronograaf. Alles precies op elkaar afgestemd in een harmonieuze synchronie. Heel bizar. En dat allemaal door een opstapeling van miljoenen jaren aan willekeurige reacties.

Dan wordt de man met de baard op de wolk zelfs meer plausibel.

Laatst bewerkt:
  • #141.888
Volgens mij is het ziekteverzuim vooral hoog in de sectoren met hoge werkdruk en personeelstekort. Dat zegt weinig over het virussen of isolaties.

• #141.889
Denk ook dat veel mensen nu meer schijt hebben en gewoon thuisblijven terwijl dat niet nodig is. Maar tijdens Corona werd je geprezen om thuis te blijven. Want als het toen zo massaal kon waarom nu niet

• #141.896
Volgens mij is het ziekteverzuim vooral hoog in de sectoren met hoge werkdruk en personeelstekort. Dat zegt weinig over het virussen of isolaties.
Dus bijna elke sector?

De contradictie hedendaags is wel opmerkelijk.

- laagste werkloosheidscijfer
- hoge werkdruk
- personeelstekort

Het personeelstekort krijgt dan vaak nog als bijkomende toelichting. Capabele mensen of vakmensen zijn er haast niet meer.

Zijn dan plots alle dokters de advocatuur ingegaan?

Is de bakker na zijn midlife crisis nu toch maar de modewereld onveilig gaan maken?

En we kunnen zo wel nog even verder.

Terug
Naar boven