XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #141.841
Beter blijft men thuis wanneer ze de griep hebben. Uitzieken en dan pas weer naar werk.
Khad afgelopen december de griep (of iets soortgelijks want griepachtige symptomen @Steks). Was 10 dagen ziek.

Kan me niet herinneren dat ik ooit zo lang ziek ben geweest van een 'griepje'.

Valt opzich redelijk logisch te verklaren, na 2-3 jaar waarin de meeste mensen extreem hygienisch door het leven gingen, afstand hielden etc., etc,. dat zorgt er natuurlijk voor dat je weerstand op een laag pitje draait omdat er nagenoeg geen dreiging is. Als je dan een virusje tegenkomt, dan kan die er hard inklappen.

• #141.842
Valt opzich redelijk logisch te verklaren, na 2-3 jaar waarin de meeste mensen extreem hygienisch door het leven gingen, afstand hielden etc., etc,. dat zorgt er natuurlijk voor dat je weerstand op een laag pitje draait omdat er nagenoeg geen dreiging is. Als je dan een virusje tegenkomt, dan kan die er hard inklappen.
Dat zou je simpele boerenverstand zeggen, maar werkt een immuunsysteem ook daadwerkelijk zo?

• #141.843
Dat zou je simpele boerenverstand zeggen, maar werkt een immuunsysteem ook daadwerkelijk zo?

:dunno:

Tel daarbij op; hogere stress niveau van veel mensen met (extreme) angst, alsook substantieel minder bewegen etc., alles bij elkaar kun je daar een mooie cocktail voor je weerstand van maken die funest is. En er vallen vast nog meer dingen te bedenken die eraan hebben bijgedragen.

• #141.844
Er zijn verschillende onderzoeken maar die gaan beide kanten op (Hygiene Hypothesis). Met als conclusie dat er meer studies nodig zijn omdat de focus op allergien, rhinovirus, corona etc. kan verschillen.

• Like
Waarderingen: Vonk
  • #141.845
Lol je gaat nu toch niet meer thuis zitten vanwege corona of je moet echt al zo ziek zijn dat je om die reden thuis blijft.
Ik voel me wel wat beroerd ja. Lichte koorts. Hoofdpijn. En wil niet het hele bedrijf besmetten. Vorige keer wel gedaan.

Niet hoesten ofzo.

• #141.846
Gemiddelde mens blijft ook thuis met een griepje of verkoudheid. Ik hoop dat we nooit naar het front hoeven met al die slappe sukkels.
Nja, ik ben al jaren niet ziek geweest, op de vorige keer Corona na.

Wil mijn collega’s niet besmetten.

• #141.848
Beter blijft men thuis wanneer ze de griep hebben. Uitzieken en dan pas weer naar werk.
Khad afgelopen december de griep (of iets soortgelijks want griepachtige symptomen @Steks). Was 10 dagen ziek.

Kan me niet herinneren dat ik ooit zo lang ziek ben geweest van een 'griepje'.
Echte griep ben je behoorlijk ziek van. De meeste mensen noemen een flinke verkoudheid ‘griep’. Maar met griep lig je op bed met koorts, spierpijn en je bent er behoorlijk ziek van. Als je griep hebt kun je echt niet ‘even’ doorwerken. Ja. Het kan wel maar dan sturen je collega’s je naar huis.

Met verkoudheid kun je wel doorwerken, vraag is of anderen daar blij van worden.

• #141.850
Ik voel me wel wat beroerd ja. Lichte koorts. Hoofdpijn. En wil niet het hele bedrijf besmetten. Vorige keer wel gedaan.

Niet hoesten ofzo.
Beterschap.

17 again GIF

• #141.851
Immuniteit voor griep, allerlei verkoudheden en virussen neemt af met de tijd. Dus drie jaar heel voorzichtig doen heeft ons veel minder blootgesteld en dus kunnen er dan nieuwe golven ontstaan van andere ‘griepjes’.

Deze winter waren hele klassen thuis vanwege griep.

• #141.852
Immuniteit voor griep, allerlei verkoudheden en virussen neemt af met de tijd. Dus drie jaar heel voorzichtig doen heeft ons veel minder blootgesteld en dus kunnen er dan nieuwe golven ontstaan van andere ‘griepjes’.

Deze winter waren hele klassen thuis vanwege griep.
Maar in die drie jaar tijd is heeft zo goed als iedereen wel minstens 1 keer corona gehad. Hoeveel minder blootstelling aan virussen is er dan daadwerkelijk geweest?

• Haha
Waarderingen: Vonk
  • #141.853
Maar in die drie jaar tijd is heeft zo goed als iedereen wel minstens 1 keer corona gehad. Hoeveel minder blootstelling aan virussen is er dan daadwerkelijk geweest?

Hoe weet je dat zo goed als iedereen het minimaal 1x heeft gehad? Cijfers van de overheid? :emo:

• #141.854
Omdat Corona besmettelijker is dan de meeste andere virussen zijn die relatief minder voorgekomen .

Besmetting met Corona maakt je niet perse meer immuun voor andere virussen. Alhoewel kruisinmuniteit wel bestaat. (Denk aan koeienpokken)

Ik heb nu voor de tweede keer Corona trouwens. Vorige keer was ik er 1 dag goed ziek van en daarna viel het allemaal wel mee. Nu hopelijk hetzelfde.

• #141.855
En ik verveel me nu al dood.

• #141.860
Ja, maar ok wat als als die gevallen geen corona was, dan waren ze dus gewoon verkouden en of grieperig.

Je hoeft toch geen raketgeleerde te zijn om de gevolgen van de lockdowns, hygiëne, minimale bewegingen, zeer beperkte sociale contacten, verhoogde stressniveaus en (veel) minder beweging te kunnen zien aangaande het effect hiervan op de weerstand @Steks?

Is het besmettelijker omdat de viralload van een ziek persoon hoger is, of omdat de specifieke weerstand tegen zo'n nieuw virus lager is?

Waarom is dit relevant voor de opleving van griep afgelopen griepseizoen en de mate waarin dit als hevig werd ervaren door de mensen die het kregen?
Volgens mij kun je je dan net zo goed afvragen of ze niet gewend waren aan de relatief beperkte klachten van Corona en na 3 jaar niet meer wisten hoe een griepje ook alweer huis kan houden. Iets met een referentiekader en gewenning/ontwenning.

Die discussies met jou, doen me altijd afvragen of je uberhaupt wel een rationeel denkvermogen hebt, of dat dit compleet verbleekt bij de kunst der Steksen.

Terug
Naar boven