MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #142.603
In groep 5 leer je oppervlaktes berekenen?

In Nederland wordt dat volgens mij begin groep van 5 geleerd als ze tafels te leren krijgen, dit wordt visueel met blokjes gedaan en dat laat dan automatisch zien dat de uitkomst van een vermenigvuldiging een oppervlakte kan zijn.

De oppervlakte van een ruit is natuurlijk nog wel een stap lastiger.

• #142.604
Oppervlakte van een ruit krijg je pas 1e jaar brugklas. Met pythagoras enzo.

• #142.606
Gewoon een rechthoek van maken.

• #142.607
Ja das wel waar. Een kant x andere kant /2..

Maar wat als je ruit geen 90 graden hoek heeft?

• #142.609
  • #142.610
Ja das wel waar. Een kant x andere kant /2..

Maar wat als je ruit geen 90 graden hoek heeft?
Misschien moet je even bijles vragen aan Yasmine hehe.
Hangt af van wat de bekenden zijn.

Als je de breedte en hoogte niet weet (of diagonalen), maar alleen lengte van de zijdes en de hoek, heb alsnog de sinus nodig.
In het lager gaat het over de oppervlakteformules kennen en krijg je de gegevens van de figuren* gewoon. Je moet niet gaan zitten sukkelen met pythagoras of sinussen, zou wat zijn op 11 jarige leeftijd :o

Laatst bewerkt:
  • #142.611
  • #142.612
Misschien moet je even bijles vragen aan Yasmine hehe.

In het lager gaat het over de oppervlakteformules kennen en krijg je de maten van de zijden gewoon. Je moet niet gaan zitten sukkelen met pythagoras of sinussen, zou wat zijn op 11 jarige leeftijd :o
Aan de lengtes van de zijdes heb je niet genoeg. Je moet breedte en hoogte weten, dan kun je er gewoon een rechthoek van maken.

Laatst bewerkt:
  • #142.613

• #142.615
Aan de lengtes van de zijdes heb je niet genoeg. Je moet breedte en hoogte weten, dan kun je er gewoon een rechthoek van maken.
Nou ja, dat bedoelde ik. Dat je gewoon alle gegevens krijgt van de figuren en vaak zijn ze op ware grootte waardoor ze het ook gewoon moeten/kunnen meten.
Je snapt m'n punt toch wel :roflol:

• #142.616
Als een ruit 90 graden hoeken heeft, is het een vierkant. Als je de diagonalen trekt in een ruit, heb je altijd 90 graden hoeken.
Pff te lang geleden dit. Maar ik d8 dus middelbare school.
Doe mij maar chemische berekeningen, ben ik een stuk beter in :roflol:.

Je moet niet gaan zitten sukkelen met pythagoras of sinussen, zou wat zijn op 11 jarige leeftijd :o
Maar wat nou als je alleen de schuine en korte zijde van een driehoek weet?

:trollface:

• Like
Waarderingen: BB_
  • #142.618
Terug
Naar boven