Rijles moest verzet worden naar volgende week helaas, maar dat verpest mijn dag niet zo.
Wat wel mijn dag verpest is het feit dat woningen letterlijk binnen een paar uur van 'te huur' naar 'verhuurd' gaan.
Belde net 'ja we sturen applicatie formulier op', nog geen 10 min later, bel terug omdat er maar niks in de email kwam; 'sorry deze is nu verhuurd'.
Daarbij maken ik en vriendin van mij ieder afzonderlijk geen kans want 'huh 1 slaapkamer voor 1 volwassene en 1 kind? Nee dat is te klein hoor' maar 2 slaapkamers is te duur.
We zoeken ook samen woningen, groter budget, meer kans want '2 volwassenen en 2 kinderen' maakt meer kans want 'is betrouwbaarder dan alleenstaande moeder', maar door werk/school toch vast aan een soort regio waardoor de kans weer kleiner wordt.
Veel zeggen ook gewoon 'huurbaas wilt geen kinderen hier' en ja dat is discriminatie en nee dat mogen ze niet, maar aangezien ze tientallen applicaties krijgen, kunnen ze je gewoonweg afwijzen voor welke reden dan ook.
Verder naast de huurhuizenmarkt-crisis is er ook een banencrisis waardoor ik, hoe goed ik ook m'n best doe, weinig tot geen kans maak om inkomen te vergroten om zo huizenkans te vergroten.
Moest even klagen..En ja 'vErTeL nOu NiEt ZoVeEl OvEr PrIvE' SCHIJT aan.