MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #148.221
De buren hebben sinds kort een haan en dat beest kukelt de hele nacht (ik bedoel kies gewoon één tijd😒) maar door. Heeft iemand een luchtbuks te leen?😇

Deze op de schietstand. Schiet je ineens heel zn nageslacht extra aan de gort. +-2000 joule.

1709535824138.png

• #148.222
Motor deed beetje raar, dus flinke Italian tuneup gegeven. Dat leek te werken.

Alleen ik hoor net dat ze stonden te fitsen.
Precies waar ik gereden heb.
In de richting die ik gereden heb.

Dit wordt geknepen billen bij de brievenbus de komende tijd....

Dit kan ook zomaar een gevalletje 'verzoek tot contact' worden.

Gvd.

• #148.223

Gvd.

Oef! Nou in ieder geval geen regen, dus het valt mee :trollface:

• #148.224

Gvd.
Dan moet je nu aangifte van diefstal van je kenteken doen.
Als je dan een boete krijgt binnenkort wordt ie geseponeerd. Kost je slechts een kenteken van een paar tientjes.

• #148.230

Gvd.
Wet van behoud van ellende. Die tune up was trouwens niet nodig geweest.

• #148.231
Ja, valse aangifte doen is idd strafbaar. Te hard rijden ook ;).

Maar iets met bewijslast enzo. Je komt in ieder geval onder een boete uit en ze kunnen nooit bewijzen dat je kenteken niet gestolen is. Alsof ze daar tijd en capaciteit voor hebben.

Nee, maar ze zien toch welke datum en tijd geflitst is en welke datum en tijd ineens bericht van diefstal binnenkomt?
En zien ze alleen kenteken of ook wat voor motor geflitst is?
Ja, en? Enig idee hoeveel blauwe fz600's er rondrijden?
Als je vanavond of morgenochtend gewoon aangifte doet van diefstal van je kenteken dan kom je er mee weg.

Maar dit is natuurlijk een strafbaar feit en ik praat slechts hypothethisch.

Als je bang bent dat je veeel te hard hebt gereden zou ik het in ieder geval wel weten.

• #148.232
Ja, en? Enig idee hoeveel blauwe fz600's er rondrijden?
Als je vanavond of morgenochtend gewoon aangifte doet van diefstal van je kenteken dan kom je er mee weg.

Maar dit is natuurlijk een strafbaar feit en ik praat slechts hypothethisch.

Als je bang bent dat je veeel te hard hebt gereden zou ik het in ieder geval wel weten.

'kom je ermee weg'

Zou daar niet vanuit gaan. Als alles automatisch is, wellicht wel.. maar als ik zo'n case toegeschreven zou krijgen, zou ik het wel weten.

• #148.233
maar als ik zo'n case toegeschreven zou krijgen, zou ik het wel weten.
Ja maar wat weet jij eigenlijk niet. Jij bent dan ook een soort supermensch.

Gelukkig is de doorsnee rechter niet zo hyper intelligent en zijn zij, i.t.t. jij, verbonden aan wetboeken en bewijslast.
Als je je kenteken 's nachts in de sloot tyft en dan aangifte doet van diefstal kunnen ze niet bewijzen dat die motor op de flitsfoto van jou is. De zaak zal gewoon gesponeerd worden door de kantonrechter. Hoe ik dat zeker weet? Omdat ik iemand dit heb zien gebruiken als smoes in de rechtbank en er mee weg kwam. En die vrouw deed past aangifte van diefstal van het kenteken nadat de boete op haar mat lag (2 weken na geflitst te zijn). De rechter, en iedereen in de zaal, moest lachen om hoe ongeloofwaardig het was. Maar hij zei niks anders te kunnen doen dan de zaak te seponeren en zo geschiedde het.

Er worden dagelijks een shitload aan kentekens gejat, denk je nou echt dat ze hier een rechercheur op gaan zetten? :roflol:

• #148.235
Daarbij zou een boete eerst betaald moeten worden, dan in beroep gaan (of verzet :o ) vanwege 'kenteken gejat' etcetera.
En ja, de OvJ kijkt daarnaar. Niet doorsnee politie agentje.

• #148.236
Dat 1 iemand ermee wegkomt, betekent niet dat iedereen ermee weg komt.
Eh jawel, zo werkt de wet.

Daarbij zou een boete eerst betaald moeten worden, dan in beroep gaan (of verzet :o ) vanwege 'kenteken gejat' etcetera.
En ja, de OvJ kijkt daarnaar. Niet doorsnee politie agentje.
Nee de boete hoeft dus helemaal niet eerst betaald te worden bij 30+ te hard omdat het dan geen Wet Mulder is en je voor de rechte rmoet verschijnen.

• #148.237
Je hebt overal verstand van maar weet helemaal niks.

Ik ga hier geen energie aan verspillen. Hinderlijk betwetertje.

• #148.239
Eh jawel, zo werkt de wet.

Nee de boete hoeft dus helemaal niet eerst betaald te worden bij 30+ te hard omdat het dan geen Wet Mulder is en je voor de rechte rmoet verschijnen.

Zo werkt de wet niet. Je kunt een jurisprudentie aanhalen, maar een rechter is niet altijd verplicht daarmee te werken.

Mag hopen dat @Fallingout geen 30+ km te hard ging, maar dan alsnog, is het geen doorsnee politieagent die daarnaar wel/niet kijkt.

Tja..wat is erger. Boete en/of straf te hard rijden, of boete en/of straf fraude.

Terug
Naar boven