Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #150.481
Ik kan me nog goed herinneren dat we met m'n verjaardag vroeger (jaartje of 6-7-8-9-10) vaak buiten waterspellen deden omdat het zo warm was.
Dat was in april :o sdus warmste voorjaar..ik twijfel daar ook aan ja.
Dan had je mogelijk wat uitschieters, dit zijn gemiddelden, zoals je hieronder ook schrijft. In mei hebben hier echt een paar heel mooie dagen gezeten
Strict genomen is 22 juni zomer :D maar goed..ik denk dat de herfst en lente veelal veel regen en veel zon afwisselend is, waardoor het gemiddelde misschien wel hoger dan ooit ligt, maar wij veelal regen en lagere temperaturen ervaren.
Fout. In de context van dat artikel begint de zomer op 1 juni. Anders kunnen ze die conclusie ook niet trekken op 31mei.

Als het over het weer gaat is het 1 juni, al zou je kunnen discusseren over "zomerseizoen" en "metereologische zomer", maar wie wil dat soort miereneukerij dicussies nu voeren...
Meteorologen rekenen juni, juli en augustus tot het zomerseizoen. Maar ook voor en na die tijd kan het zomers zijn. Het zomerhalfjaar duurt van april tot en met september.
bron: https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/zomer

• #150.482
Wat mijn dag verpest;

Wakker worden om 6:30 want kind is al klaar wakker ondanks dat hij pas om 22:00 uur sliep. Nu was dat niet zo erg, maar ik werd wakker met een migraine (door te zware bovenrug training gisteren).
Nu is het gelukkig gezakt naar 'gewone koppijn'..

Laatste dag vóór PayDay..sta in de Lidl, moest gewoon m'n appels laten liggen want had niet genoeg geld :o
Ze zeggen dat de inflatie hier flink is gedaald, maar denk dat het nog lang zal duren voor de prijs stijgingen teruggedraaid kunnen worden (if ever).

Wist nog dat hele tijd geleden m'n zoontje z'n luiers (enige die hij goed pastte) van 4 pond ineens naar 8 pond ging :eek:

• #150.483
Dan had je mogelijk wat uitschieters, dit zijn gemiddelden, zoals je hieronder ook schrijft. In mei hebben hier echt een paar heel mooie dagen gezeten

Fout.

Als het over het weer gaat is het 1 juni.

bron: https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/zomer

Jouw bron:

"Het begin van de zomer, de zomerzonnewende, valt rond 21 juni. Meestal wordt die datum aangehouden, maar toch begint de zomer niet altijd op 21 juni. In 2020 en in 2024 is dat al op 20 juni. De zon bereikt dan de kreeftskeerkring." Mkay.

• #150.484
Jouw bron:

"Het begin van de zomer, de zomerzonnewende, valt rond 21 juni. Meestal wordt die datum aangehouden, maar toch begint de zomer niet altijd op 21 juni. In 2020 en in 2024 is dat al op 20 juni. De zon bereikt dan de kreeftskeerkring." Mkay.
Zie mij aangepaste post.

Geen cherry picking om zinloze discussis te voeren, verder kijken dan je neus lang is, context en relevantie...

• #150.485
Zie mij aangepaste post.

Geen cherry picking om zinloze discussis te voeren, verder kijken dan je neus lang is, context en relevantie...

Ik zeg het in 1 zinnetje. Jij komt met een hele link en dergelijke om een discussie erover te voeren. Rondom 20-22e is seizoens wisseling. Altijd al zo geweest. Dat gaat niet om 'hey de temperatuur is al zodanig, dus we kunnen al van de zomer spreken', het gaat om strict genomen.

Maar..Ok. Prima.

• #150.486
Ik zeg het in 1 zinnetje. Jij komt met een hele link en dergelijke om een discussie erover te voeren. Rondom 20-22e is seizoens wisseling. Altijd al zo geweest. Dat gaat niet om 'hey de temperatuur is al zodanig, dus we kunnen al van de zomer spreken', het gaat om strict genomen.

Maar..Ok. Prima.
Nee, de metereologische zomer is "strict genomen" vanaf 1 juni t/m 31 augustus, of het nu 50 graden boven of onder nul is.

outB4: ja, maar op het zuidelijk halfrond is het 1 december...

• #150.487
Nee, de metereologische zomer is "strict genomen" vanaf 1 juni t/m 31 augustus, of het nu 50 graden boven of onder nul is.

Hoe kom jij aan 1 juni als jouw bron ook 20-22 juni zegt?

Edit; ah ik zie het. Ik heb het over de astronomische zomer. Niet meteorologische zomer.

• #150.488
Animated GIF

• #150.491
  • #150.495
Als jij er meerdere keren overheen leest mag ik dat toch ook een keer doen.

Waar lees ik er meerdere keren overheen dat Mentat met 'strict genomen' de meteorologische zomer bedoelde?

Pls citeer het, dan kan ik m'n fout toegeven.

Discussie was al voorbij hoor. We (Mentat en ik) begrepen elkaar gewoon verkeerd.

• #150.496
Waar lees ik er meerdere keren overheen dat Mentat met 'strict genomen' de meteorologische zomer bedoelde?

Pls citeer het, dan kan ik m'n fout toegeven.

Niet mentat, maar bullshark gaf het al vrij vroeg in de discussie aan.

Meteorologisch is de zomer al begonnen op 1 juni, alleen astronomisch nog niet

Precies daaronder quote jij de post die dit alles in gang heeft gezet, maar je zal we wel overheen gelezen hebben.

• #150.497
Niet mentat, maar bullshark gaf het al vrij vroeg in de discussie aan.

Ok leuk, ik had geen gesprek met Bullshark en ik voegde mij niet in die discussie.
Nogmaals, Mentat had het over artikel (dat blijkbaar over meteorologische zomer gaat) en zette zijn argument bij door een artikel aan te halen die over astronomische zomer ging. Ik had het over astronomische zomer vanaf het begin.
Hij ziet meteorologisch als strict genomen zomer, ik zie astronomisch als strict genomen zomer.

Het was al klaar hoor. Beetje mosterd na de maaltijd :o

• #150.498
Geef mij maar weer de schuld :sad:

• #150.499
Precies daaronder quote jij de post die dit alles in gang heeft gezet

Nee Steks. Gremlin postte iets waar apfelstrudel op reageerde en daarop reageerde Mentat en daar reageerde ik op.
Dat hele gesprek van regen was iets anders.
Wel bij de les blijven.

• #150.500
Ok leuk, ik had geen gesprek met Bullshark en ik voegde mij niet in die discussie.
Nogmaals, Mentat had het over artikel (dat blijkbaar over meteorologische zomer gaat) en zette zijn argument bij door een artikel aan te halen die over astronomische zomer ging. Ik had het over astronomische zomer vanaf het begin.
Hij ziet meteorologisch als strict genomen zomer, ik zie astronomisch als strict genomen zomer.

Het was al klaar hoor. Beetje mosterd na de maaltijd :o
Waarom zou je meteorologische aspecten zoals temperatuur bespreken, daarbij seizoenen aanhalen, maar dan refereren aan astronomische seizoenen?

Terug
Naar boven