AndroidHealthClinic

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

Tuurlijk zijn het ingecalculeerde moves, het is tenslotte een demonstratie. Op straat mep je iedereen total loss met Krav maga als je iemand tegenover je hebt die geen vechtsport heeft beoefend.

Ja ik weet het,
Ik zie krav maga net als teakwondo en kung fu
Van die sporten waar je echt jaren aan moet gedaan voordat je er echt wat aan hebt.
Ik ga liever voor brute kracht, met grondtechnieken

Ja ik weet het,
Van die sporten waar je echt jaren aan moet gedaan voordat je er echt wat aan hebt.

je kan genoeg van krav maga leren op 1 maand tijd!

alle onzin is weg, alleen wat werkt wordt gebruikt en aangeleerd.

Ja ik weet het,

Denk dat het wel meevalt. Krav maga komt oorspronkelijk uit Israelische leger, en de veiligheidsdiensten krijgen die training ook. Krav maga is meer wat trucs leren (bij iedere vechtsport) en dan met die trucs je tegenstander knockout meppen/overmeesteren. Komt dus wel brute kracht bij kijken, het is iig geen judo of karate :D

Ja ik weet het, maar ik ben meer iemand van het incassering-uitdelen type
Je leert er natuurlijk jezelf goed te verdedigen maar er hoeft maar een klap je goed te raken en je bent al duizelig of knock out.
Als je aan een vechtsport doet waar dat al gebeurt kun je dat soort dingen wel redelijk aan.

Ja ik weet het, maar ik ben meer iemand van het incassering-uitdelen type
Je leert er natuurlijk jezelf goed te verdedigen maar er hoeft maar een klap je goed te raken en je bent al duizelig of knock out.
Als je aan een vechtsport doet waar dat al gebeurt kun je dat soort dingen wel redelijk aan.

Als je goed geraakt word lig je sowieso, of je nou mma doet of krav maga. Krav maga is geen wedstrijd sport ofzo nee, je leert om zo snel en effectief mogelijk iemand te overmeesteren. Op straat lijkt dit me effectiever en de kans dat je in de cel beland is iets kleiner dan wanneer je je mma moves uit de kast haalt en iemand de kop van de romp stompt :D

Als je goed geraakt word lig je sowieso, of je nou mma doet of krav maga. Krav maga is geen wedstrijd sport ofzo nee, je leert om zo snel en effectief mogelijk iemand te overmeesteren. Op straat lijkt dit me effectiever en de kans dat je in de cel beland is iets kleiner dan wanneer je je mma moves uit de kast haalt en iemand de kop van de romp stompt :D

Ja das waar, maar moet zeggen dat de kans dat iemand je zo effectief raakt dat je na klap knock out gaat heel gering is
Tenzij het een getrainde vechter is.
Ik heb gewoon te vaak meegemaakt dat je gewoon irl gewoon gaat incasseren want ik heb te vaak meegemaakt dat je uiteindelijk toch wel geraakt wordt(litteken boven mijn wenkbrauw spreekt boekdelen)
Doen ze bij Krav Maga ook aan sparren(full contact bedoel ik dus)?

Over dat romp stomp gedoe, je kunt bij mma ook iemand heel effectief uit schakelen zonder echte grote schade aan te richten(grondvechten)

Ga gewoon lekker boksen joh, goed voor de conditie, echte mannen gebruiken hun verstand en praten ruzie lekker uit.

Heb dit net zitten kijken, maar is niet normaal meer. Daar moeten gasten echt kapot zijn gegaan.
Met je knie inbeuken op iemand zijn kop.

Onzin, dat bedoel ik dus
Deze gasten trainen ****ing hard, echt verschrikkelijk hard
Hun kunnen tegen dat soort klappen, want ze hebben dat soort dingen zovaak geincasseerd, daar wordt je tot op zekere hoogte resistent op.
Dat slaat dus weer op mijn verhaal over het incasseren op straat

Eerlijk toegegeven: die gasten die daar in de ring staan zijn ook niet 100% hoor, om zulke gevechten aan te gaan
Maarja de sport is dan ook niet bedoeld als je niet tegen een stootje kan, overigens dat zijn werelds topvechters en het gaat er op dat niveau gewoon hard aan toe

Ja das waar, maar moet zeggen dat de kans dat iemand je zo effectief raakt dat je na klap knock out gaat heel gering is
Tenzij het een getrainde vechter is.
Ik heb gewoon te vaak meegemaakt dat je gewoon irl gewoon gaat incasseren want ik heb te vaak meegemaakt dat je uiteindelijk toch wel geraakt wordt(litteken boven mijn wenkbrauw spreekt boekdelen)
Doen ze bij Krav Maga ook aan sparren(full contact bedoel ik dus)?

Over dat romp stomp gedoe, je kunt bij mma ook iemand heel effectief uit schakelen zonder echte grote schade aan te richten(grondvechten)
MMA klinkt toch wel behoorlijk aanlokkelijk. Kan je er misschien wat meer in detail over treden? Zoals hoelang je het doet wat je er aan gehad hebt in die tijd en of je het ook daadwerkelijk toegepast hebt?

Zit nu dat filmpje van MMA te kijken, dat is gewoon geen sport meer man. Kan me niet voorstellen dat je op straat ooit zo tekeer gaat... goddamn

Haha zelfs steve irwin de croc wrestler deed aan mma

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zit nu dat filmpje van MMA te kijken, dat is gewoon geen sport meer man. Kan me niet voorstellen dat je op straat ooit zo tekeer gaat... goddamn

Geloof me maar, als je tegenover 2 sjonnies staat die jou helemaal de t*ring willen inrammen gaat je instinct en je training inkicken
Mooie is dat je op een zekere hoogte kan beheersen aangezien je al getraind bent en aardig wat dingen kunt incasseren.

Trouwens het wordt ook vaak overdreven, maar die gasten trainen al hun hele leven. Die hebben rotsblokken als kop, en die zijn ook niet zo begonnen
Die zijn ook begonnen met een paar stoten op het hoofd en naarmate aan....

Geloof me maar, als je tegenover 2 sjonnies staat die jou helemaal de t*ring willen inrammen gaat je instinct en je training inkicken
Mooie is dat je op een zekere hoogte kan beheersen aangezien je al getraind bent en aardig wat dingen kunt incasseren.

Trouwens het wordt ook vaak overdreven, maar die gasten trainen al hun hele leven. Die hebben rotsblokken als kop, en die zijn ook niet zo begonnen
Die zijn ook begonnen met een paar stoten op het hoofd en naarmate aan....

Nouja, om iemand een halve minuut lang op ze kop te rammen totdat ie niet meer beweegt.. daar heb ik geen MMA voor nodig. Het is idd het incasseren wat je dan leert. Maar als je tegenover een ongetraind persoon staat en je gaat helemaal los dan hoef je niet zoveel te incasseren omdat degene toch niets terug kan doen.
Sta je tegenover een beer van een vent of meerdere personen dan word het een ander verhaal

MMA klinkt toch wel behoorlijk aanlokkelijk. Kan je er misschien wat meer in detail over treden? Zoals hoelang je het doet wat je er aan gehad hebt in die tijd en of je het ook daadwerkelijk toegepast hebt?

Een keer gebruikt, maar ik ga niet(op dbb) in details treden
Ligt ook aan je jezelf, in princiepe heb je de basis technieken, paar stoten incasseren, stoten uitdelen, iemand effectief naar de grond neerhalen, grapling en wurg technieken

Duurt gelegen aan de persoon gemiddeld 6 a 7 maanden voordat je deze basics echt vloeiend kunt uitvoeren, dus ook in een gevecht

Vergis je trouwens niet over dat incasseren, de handschoentjes die gebruikt worden zijn niet net als bij kick of muay thai
Je moet er namelijk ook mee kunnen graplen-locken

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nouja, om iemand een halve minuut lang op ze kop te rammen totdat ie niet meer beweegt.. daar heb ik geen MMA voor nodig. Het is idd het incasseren wat je dan leert. Maar als je tegenover een ongetraind persoon staat en je gaat helemaal los dan hoef je niet zoveel te incasseren omdat degene toch niets terug kan doen.
Sta je tegenover een beer van een vent of meerdere personen dan word het een ander verhaal

Dat is het niet, zo ziet het er mischien uit maar er schuilt redelijk wat techniek achter
De combinaties zijn namelijk eindeloos aangezien je ook op de grond mag vechten. Zelfde stoot/trap technieken worden ook in teakwondo/muay thai gebruikt

ik heb van men 10-15 jaar teakwondo gedaan en dat zijn bewegingen die je na jaren nog altijd onbewust uitvoerd als je aangevallen word...

trouwens hoelang duurt een gevecht op straat..... 15 seconden, echt veel langer duurt dat bij mij niet hoor;)

Terug
Naar boven