XXL Nutrition

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

bedankt voor de reacties!
ik heb voor mezelf besloten dat ik maar eens iets aan zelfverdediging moet gaan doen. Want ik heb het idee dat als ik ooit eens in een vervelende situatie kom.. dat ik helmaal de t**fus in word geslagen...

Ben je ooit al in een vervelende situatie terecht gekomen dan? Ik denk dat als dat de reden is om een vechtsport te gaan beoefenen, je er niet lang op zal zitten. Omdat op een gegeven moment je geen motivatie meer hebt.

Je kunt er ook voor kiezen om vervelende situaties uit de weg te gaan. Aan de andere kant kan je iemand met één stoot op zijn kin KO laten gaan. Zelf heb ik het vaak aan de stok met aso's. Ik vraag ze dan wat ze willen en of er een probleem is. Ze druipen dan altijd af.

zelf thai-box ik maar mma lijkt me wel beste...

mja heb zow zitte denke wat als je nou ruzie krijgt en je haalt meteen je lul uit je broek en je gaat in de rondte pisse dan laten ze je tog ook wel met rust ofnie ik word iniedergeval niet graag ondergepist...

Probleem met veel vecht sporten is dat er "regels" zijn.
deze ga je niet vinden op straat , dus vallen alle vechtsporten met regels ofwel limitaties voor mij al af voor gebruik op straat , jou tegenstander op straat gaat zich daar ook niet aan houden !!

dus blijven idd MMA en Krav maga over en dan heeft MMA voor mij toch eigenlijk wel de voorkeur daar je daar ook word getrained op grond technieken
en dus het meest effectief voor een straat gevecht.

@Spiertje , Train je toevallig in Culemborg bij Wout Kist ?? :D

nike-do

Mixed martial arts
De sport die ik beoefen, de gasten in het pro circuit worden beschouwd als een de gevaarlijkste(vecht) personen op aarde.
Overigens niet al een te schone wereldje bij die pro's

Furious Angels - Google Video

Hoe bedoel je dat? Dat er gevechten vantevoren al beslist zijn ofzo?
Zelf zou ik ook graag iets erbij willen doen, alleen hier in de buurt is weinig te vinden. Op school krijgen we wel een vorm van zelfverdediging ( kickboksen, later nog judo en nog wat andere dingen ) maar dat is op erg laag niveau.

als je niet van de aanvallende kan wil zijn, vind ik aikido altijd erg boeiend! en bruikbaar bovendien.

Probleem met veel vecht sporten is dat er "regels" zijn.
deze ga je niet vinden op straat , dus vallen alle vechtsporten met regels ofwel limitaties voor mij al af voor gebruik op straat , jou tegenstander op straat gaat zich daar ook niet aan houden !!

dus blijven idd MMA en Krav maga over en dan heeft MMA voor mij toch eigenlijk wel de voorkeur daar je daar ook word getrained op grond technieken
en dus het meest effectief voor een straat gevec

Wing chun heeft geen regels.

zelf thai-box ik maar mma lijkt me wel beste...

mja heb zow zitte denke wat als je nou ruzie krijgt en je haalt meteen je lul uit je broek en je gaat in de rondte pisse dan laten ze je tog ook wel met rust ofnie ik word iniedergeval niet graag ondergepist...

Haha... :roflol:

Op straat vechten...maakt allemaal geen **** uit wat voor vechtsport. Als je maar snel en gemeen bent en de eerste trap/stoot in 1x goed raak is, zodat diegene gelijk gestrekt gaat.

als je niet van de aanvallende kan wil zijn, vind ik aikido altijd erg boeiend! en bruikbaar bovendien.

Ik denk dat ik meer voor een maar aiki-jitsu achtige sT zou kiezen. Sommige aikido-sTen zijn nogal soft (nog softer dan anderen) en zullen je niet helpen op straat (daar zijn ze ook niet voor bedoeld).

• Topic Starter Topic Starter
Ben je ooit al in een vervelende situatie terecht gekomen dan? Ik denk dat als dat de reden is om een vechtsport te gaan beoefenen, je er niet lang op zal zitten. Omdat op een gegeven moment je geen motivatie meer hebt.

Je kunt er ook voor kiezen om vervelende situaties uit de weg te gaan. Aan de andere kant kan je iemand met één stoot op zijn kin KO laten gaan. Zelf heb ik het vaak aan de stok met aso's. Ik vraag ze dan wat ze willen en of er een probleem is. Ze druipen dan altijd af.

ik ben nog nooit in echte vervelende situaties terechtgekomen... ik heb me er altijd uit kunnen praten. Maar toch wil ik voorbereid zijn en vooral in deze tijden. toen ik 16 was heb ik een jaar jui jitsie gedaan.. erg veel van geleerd! Ik kan je vertellen toen was ik 5 keer zo gevaarlijk als nu. Nu ben ik mi kansloos op straat.

Nou lijkt me dan duidelijk welke het effectiefste is :P

Een pasfoto van jouw moeder, heeft tot nu toe elke keer wonderen verricht.
...(ook in bed)

Wat is dat nou voor zielige opmerking man?!???

Een pasfoto van jouw moeder, heeft tot nu toe elke keer wonderen verricht.
...(ook in bed)

dus als je het in bed niet redt, kijk je even naar de foto van zijn moeder voor een test-boost of zo?

ontopic: honkbal :D

hehe j/k. als er dan een sport effectiec moet zijn, is het denk ik MMA, krav maga of taipo nin jitsu. Bij MMA heb je ook nog het gevechtsoefen element, bij TNJ is dit afwezig voor zover ik weet, omdat de technieken veel te gevaarlijk zijn.

Overigens vraag ik me af hoe effectief een vechtsport in deze écht is. Je mentaliteit is van invloed en je effectieve trainingservaring.

ikzelf heb in mn jeugd aan paar jaar karate gedaan, daarna een paar maal in een ruzie terechtgekomen en nooit meer dan één knal hoeven uitdelen. Ik heb meer probleemsituaties op kunnen lossen door te praten (serieus).

Hoeveel vechttechniek zie je terug onder vechtsporters in een straatgevecht? Alleen echt getrainden zullen er écht effectief wat aan hebben. (maw jarenlange training) Het moet een onderdeel worden van je handelen zeg maar, niet een extra mogelijkheid. Op korte termijn is hooguit lichaamscontrole effectief aan vechtsporttraining.

Als ik in een situatie zou komen dat rennen geen oplossing meer is (meestal de beste oplossing imo), zal ik wss alles doen wat smerig is. Als ze denken dat Evander Holyfield gehavend uit de ring stapte, hebben ze het mis. Alles wat dan tussen mn kaken komt, gaat er aan. :D

ik doe 100m stoeptegel werpen.

erg effectief op straat. gevecht duurt nooit langer dan 5 seconden, 10 seconden als de tegel vast ligt.

serieus : ik heb al ruim 10 jaar niet meer gevochten op straat, ik vind een vechtsport beoefenen omdat je het op straat nodig hebt dan ook pure onzin.

beoefen een vechtsport omdat je het mooi vind, of conditie wil opbouwen of omdat je gewoon wat agressie op een relatief nette manier kwijt wil.. maar niet omdat je op straat de man moet uithangen.

hier trouwens een filmje van een krav maga expert vs mma.
YouTube - Ryan Delorenzo vs. Sam Sade

Nee dit is geen eerlijk wedstrijd voor die krav maga
Die gast beheerst totaal geen grondtechnieken, terwijl die mma-er dat wel kan
Je ziet ook gelijk dat ie naar zn benen duikt

Het wordt ook gezegd hoor:

Like what should he have done...pluck defense, front kick to the balls, maybe a blade punch to the throat?
Krav is a self-defense system (and a very good one in that regard). What it's not is a mma sport fighting system

En zo klopt het beeld dan niet, want die krav maga gast wordt gewoon tegengehouden in zn move's
Zelfde geldt voor de stoten die die gast geeft, je ziet al gelijk weer dat hij moeite heeft met incasseren
Het is gewoon geen fair match voor die krav maga gast

Terug
Naar boven