Fitness Seller

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

Ik kies voor thaibox of mma

Uiteindelijk moet je op straat ook slage kunne incaseren en da leer je wel met mma of thaibox

Mijn mening als je krafmaga volgt dat je wel goede tecniek leert , maar als je 1 patat krijgt in je gezicht dat je dan nergens staat met je techniek

Ik kies voor thaibox of mma

Uiteindelijk moet je op straat ook slage kunne incaseren en da leer je wel met mma of thaibox

Mijn mening als je krafmaga volgt dat je wel goede tecniek leert , maar als je 1 patat krijgt in je gezicht dat je dan nergens staat met je techniek
Als je Krav Maga onder de knie hebt, krijg je geen patatten meer, dan geef je ze alleen nog. ;)
:jk:
Als je niet een klapje kan verwerken, kun je misschien beter jezelf gaan verdiepen en bezig houden met atletiek, en dan voornamelijk de sprint! :D

Niemand kopt een kogel...

Als je Krav Maga onder de knie hebt, krijg je geen patatten meer, dan geef je ze alleen nog. ;)
:jk:
Als je niet een klapje kan verwerken, kun je misschien beter jezelf gaan verdiepen en bezig houden met atletiek, en dan voornamelijk de sprint! :D

Dus jij gaat beweren als je krafmaga kunt da je geen kans hebt om patate te krijge?Dan moet je die sport toch al een paar jaren gedaan hebben.

En ik denk dat iemand dat mma doet beter klappen kan verwerken dan iemand die krafmaga doet

Maar zo kun je nog lang discusieren uiteindelijk

Dus jij gaat beweren als je krafmaga kunt da je geen kans hebt om patate te krijge?Dan moet je die sport toch al een paar jaren gedaan hebben.

En ik denk dat iemand dat mma doet beter klappen kan verwerken dan iemand die krafmaga doet

Maar zo kun je nog lang discusieren uiteindelijk
Krav maga is een k*tsport omdat alle technieken in slowmotion geoefend worden.

En als iemand in realtime zwaaiend met een mes op je af komt rennen ben je niks meer met je 'wristlock'.

Heb je de mega grote :jk: "JUST KIDDING" smilie gemist, ofwa..? ???
Maar als jij denkt dat inkaseren zo belangrijk is "op straat" moet je geen vecht/verdedigingssport gaan doen, maar gewoon zorgen dat je veel klappen krijgt.
Als je dat dan een paar jaar volhoudt/overleeft, dan lach je iedeeen uit, en krijgt niemand je er meer onder... :rolleyes:
Succes! :D

---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:16 ----------

Krav maga is een k*tsport omdat alle technieken in slowmotion geoefend worden.

En als iemand in realtime zwaaiend met een mes op je af komt rennen ben je niks meer met je 'wristlock'.
Dan heb jij nog nooit een lesje bijgewoond, of je hebt les gehad van een homo ofzo.
In Gent gaat alles op snelheid, en op volle kracht.
De messen zijn wel van rubber... :gay:

---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:18 ----------

Ik begin je steeds dommer te vinden geloof ik...
HEb je al eens meegedaan..?

Ik baseer die uitspraak op youtube filmpjes etc...

http://www.youtube.com/watch?v=SRe_gBZbk1k

In die ene tel dat iemand een mes op je afsteekt moet je eerst bepalen vanuit welke hoek die komt... Dan moet je de juiste daarbijbehorende techniek daar reflexmatig op toepassen. Onmogelijk zeg ik.
Misschien dat realtime wel kan, MITS je van te voren weet van welke kant het mes komt :rolleyes:

Heb je de mega grote :jk: "JUST KIDDING" smilie gemist, ofwa..? ???
Maar als jij denkt dat inkaseren zo belangrijk is "op straat" moet je geen vecht/verdedigingssport gaan doen, maar gewoon zorgen dat je veel klappen krijgt.
Als je dat dan een paar jaar volhoudt/overleeft, dan lach je iedeeen uit, en krijgt niemand je er meer onder... :rolleyes:
Succes! :D

---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:16 ----------

Dan heb jij nog nooit een lesje bijgewoond, of je hebt les gehad van een homo ofzo.
In Gent gaat alles op snelheid, en op volle kracht.
De messen zijn wel van rubber... :gay:

---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:18 ----------

Ik begin je steeds dommer te vinden geloof ik...
HEb je al eens meegedaan..?

Man, klappen verwerken is een belangerijk item in gevechtsport samen met techniek!

Die heb je allebei nodig

En nee, heb krafmaga nog nooit gedaan, momenteel doe ik alleen thaibox

En krafmaga spreekt me ook ni bepaald aan

Ik baseer die uitspraak op youtube filmpjes etc...

http://www.youtube.com/watch?v=SRe_gBZbk1k

In die ene tel dat iemand een mes op je afsteekt moet je eerst bepalen vanuit welke hoek die komt... Dan moet je de juiste daarbijbehorende techniek daar reflexmatig op toepassen. Onmogelijk zeg ik.
Misschien dat realtime wel kan, MITS je van te voren weet van welke kant het mes komt :rolleyes:
Het eerste dat ze je leren bij Krav Maga is, als je weg kan komen, doe dat dan!
Ten tweede, als iemand je met een mes aanvalt, ga je gesneden worden...
Ze leren je ook de schade te beperken, en alles aan te pakken om je tegenstander uit te schekelen.
Is hij uitgeschakeld..?
Loop dan alsnog hard weg! :D
Dat is wat ze je leren, je hoeft dat natuurlijk niet te doen.
Maar wel het slimste ivm rechtsvervolging enzo...

Youtube is leuk, en amusant, maar baseer daar nou niet dergelijke uitspraken op éh...
Ga in Gent een lesje meedoen, en je zal zien dat het er keihard aan toe gaat, nadat je conditioneel helemaal kapot bent gemaakt.
Dit omdat je dan een beetje hetzelfde reageerd als wanneer je bang bent.

Meest effectieve sport die er is qua zelfverdediging bar none! :D

Man, klappen verwerken is een belangerijk item in gevechtsport samen met techniek!

Die heb je allebei nodig

En nee, heb krafmaga nog nooit gedaan, momenteel doe ik alleen thaibox

En krafmaga spreekt me ook ni bepaald aan
In een sport, tijdens een wedstrijd is incasseren belangrijk ja, maar op straat heeft het verdomd weinig nut imo.
Althans, het is veel beter zo snel mogelijk de situatie op te lossen.

Bij Krav Maga proberen ze je ook aan je verstand te brengen dat je alles, maar dan ook alles, dat als wapen kan dienen, in je omgeving, aan moet grijpen om je te verdedigen/de situatie opte lossen.

Ik spreek dus niet over knokken omdat je daar zin in hebt, maar over situaties waarin je geen andere keus hebt dan je te verdedigen.

---------- Toegevoegd om 14:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:32 ----------

Schrijf je Krav Maga eigenlijk opzettelijk steeds met een F (Krafmaga) of ben je een beetje slow..? :D

Onderschat krav maga NIET! De elite eenheiden worden er zelf mee getraind in vele landen. Het is een uiterst effectieve sport.
Oogt misschien sloom maar in de praktijk kan het echt wel werken in sommige situaties.

Onderschat krav maga NIET! De elite eenheiden worden er zelf mee getraind in vele landen. Het is een uiterst effectieve sport.
Oogt misschien sloom maar in de prakrtijk kan het echt wel werken in sommige situaties.
Je zou eens mee moeten doen Sarge, je gaat helemaal kapot tijdens de "warming up" van 20 minuutjes.
Toen ik die had gehad heb ik zoiets van,ik kan wel naar huis, het is genoeg geweest... :o
En dan ga je de technieken leren, even in slowmo, maar dan op volle snelheid, en op volle kracht.
Ik had behoorlijke blauwe onderarmen, en mijn veel jongere tegenstanders hadden gewoon heel veel pijn in hun onderarmpjes, jwz! :D

Het eerste dat ze je leren bij Krav Maga is, als je weg kan komen, doe dat dan!
Ten tweede, als iemand je met een mes aanvalt, ga je gesneden worden...
Ze leren je ook de schade te beperken, en alles aan te pakken om je tegenstander uit te schekelen.
Is hij uitgeschakeld..?
Loop dan alsnog hard weg! :D
Dat is wat ze je leren, je hoeft dat natuurlijk niet te doen.
Maar wel het slimste ivm rechtsvervolging enzo...

Youtube is leuk, en amusant, maar baseer daar nou niet dergelijke uitspraken op éh...
Ga in Gent een lesje meedoen, en je zal zien dat het er keihard aan toe gaat, nadat je conditioneel helemaal kapot bent gemaakt.
Dit omdat je dan een beetje hetzelfde reageerd als wanneer je bang bent.

Meest effectieve sport die er is qua zelfverdediging bar none! :D

In een sport, tijdens een wedstrijd is incasseren belangrijk ja, maar op straat heeft het verdomd weinig nut imo.
Althans, het is veel beter zo snel mogelijk de situatie op te lossen.

Bij Krav Maga proberen ze je ook aan je verstand te brengen dat je alles, maar dan ook alles, dat als wapen kan dienen, in je omgeving, aan moet grijpen om je te verdedigen/de situatie opte lossen.

Ik spreek dus niet over knokken omdat je daar zin in hebt, maar over situaties waarin je geen andere keus hebt dan je te verdedigen.

---------- Toegevoegd om 14:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:32 ----------

Schrijf je Krav Maga eigenlijk opzettelijk steeds met een F (Krafmaga) of ben je een beetje slow..? :D

Is het nu de einde van de wereld als ik het met een F schrijf, makker srry e!

Klinkt heavy hehehehhe

thanks lijkt mij wel een keer leuk ik heb ook een keer een andere les gevolgd in een soort verdeging/vechtsport bij mij op de kickbokschool ben even de naam kwijt. Dat was een verdeging/vechtsport waarin je alles doet in de rebound van hetgeen je tegenstander doet had ook een aparte naam?

Klinkt heavy hehehehhe

thanks lijkt mij wel een keer leuk ik heb ook een keer een andere les gevolgd in een soort verdeging/vechtsport bij mij op de kickbokschool ben even de naam kwijt. Dat was een verdeging/vechtsport waarin je alles doet in de rebound van hetgeen je tegenstander doet had ook een aparte naam?
Aikido..?

Heb je de rest gemist ofzo..?
Laat maar zitten superdude... :rolleyes:

MIJN mening blijft dat ik karVmaga maar niets vind.
Maar dat hangt van persoon tot persoon af, de ene zal al zijn techniek vergeten eens hij tegenover iemand staat die een mes of geweer in zijn hand heeft.. Den andere niet..

En op straat moet je wel klappe kunne opvange en natuurlijk kunne uitdelen

Ga gewoon naar een Shaolin temple ergens in Azië. Dan leer je de lijpste sT ever.

4478ung.jpg

Die dwaas hier onder gooit een speltje door een raam. :S

http://www.youtube.com/watch?v=7qHL2PSpecI

slapen op 1 vinger :S
http://www.youtube.com/watch?v=EzIjwlqC6bc

MIJN mening blijft dat ik karVmaga maar niets vind.
Maar dat hangt van persoon tot persoon af, de ene zal al zijn techniek vergeten eens hij tegenover iemand staat die een mes of geweer in zijn hand heeft.. Den andere niet..

En op straat moet je wel klappe kunne opvange en natuurlijk kunne uitdelen
Iedereen mag natuurlijk zijn mening hebben, maar als je iets nog nooit geprobeerd hebt, vind ik het ronduit dom om je mening zo uitgesproken te ventileren.
Maar dat is jouw keuze, net als je manier van schrijven, die een beetje doet denken aan een wat lager niveau opleiding, waar trouwens ook niets mis mee is, ik heb zelf ook nauwelijks school gehad, maar als het een bewuste keus is om zo veel mogelijk schrijfvouten/fouten in je berichten te zetten, vind ik het wederom niet erg slim...
Wat je gedrag op straat betreft, heb je groot gelijk.
Je weet pas hoe je zal reageren, als je werkelijk in zo'n situatie terecht komt.
En dan is het ook nog een groot verschil, of je alleen bent, of gesteund door een hoop vrienden...
Maar technieken die je tot treurens toe hebt aangeleerd, komen als vanzelf tot stand in zo'n situatie, en vergeet je niet hoor.
Niet als je ze werkelijk goed hebt aangeleerd.
En als je een "glazen kaak" hebt, ja dan heb je wel een probleem als "ze" je raken in een gevecht natuurlijk...
Maar dan is er waarschijnlijk ook nauwelijks iets wat je daaraan kan doen, om dat te trainen...
Je ziet dat ik er wederom een behoorlijk antwoord van heb gemaakt voor je, en wil het hier maar bij laten, ik heb het idee dat jij meer van de kort door de bocht reacties bent.

Terug
Naar boven