MuscleMeat

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

Effectiefste is je niks aantrekken van wat die lui voor verwijten en beledigingen naar je hoofd slingeren en gewoon weglopen of wegrennen. Maakt niet uit welke vechtsport je doet, je krijgt altijd klappen, helemaal als je gezopen hebt. Op straat zijn er geen regels, en elke vechtsport is gebonden aan regels, dus je kunt je er nooit helemaal op voorbereiden. Is natuurlijk niet werkbaar als je mensen dood slaat op de training. Bij MMA mag ook genoeg dingetjes niet die op straat wel gebeuren: in ogen prikken, ballen schoppen, achterkant van het hoofd slaan etc etc.

Mij is altijd verteld dat 90% van de gevechten op de grond eindigt, dus het is misschien handig om je daar ook wat bekwaam in te maken. Judo valt dan wel af omdat die gasten niks kunnen voordat het gevecht op de grond komt.

90%??..ik heb al veel gevochten en denk 2keer dat ik ben op grond gegaan door dat andere me meetrok(is meestal als ze weten dat ze aant verliezen zijn)

De dim mak-punch scoort nog geen 1 vc, Bas rutten zijn kicks scoren 2,1vc, en hij kan ze constant en accuraat geven tegen een bewegende tegenstander. Nochtans is er nog geen enkele mma-vechter doodgevallen na een van bas zijn kicks(wel al een gescheurde lever).

ja is wel normaal he,ne mens zijn been is wel wat sterker.

ja is wel normaal he,ne mens zijn been is wel wat sterker.

Maar aangezien jij met ki 15 maal zo hard kan slagen als een bokser en die boksers(ook getest) boven de 1 zitten, zou jij 15 moeten hebben, laat staan een NJS-meester.

Anyway, ik heb je filmpjes gezien, in geen enkele wordt gesparred... Wel een hoog would-be ninja gehalte. Ik raad je aan je ongewapende vechtskills eens te testen in een mma-club. Aangezien ik twijfel of je verblindingspoeder en een katana in je zak hebt overal(ik heb altijd rijnzand ik mijn zak zitten om in de ogen te gooien op mogelijke gevaarlijke evenementen).

Laatst bewerkt:
Ik vind dit een mooi stukje op jullie site, en snap nu waarom jullie niet sparren.

STEL JEZELF DE VRAAG: ”Waarom en/of wanneer vecht iemand?”

Maar al te vaak wijst dit op een emotionele en/of een mentale zwakte; men is gekwetst, woedend, gefrustreerd, enz. Men kan hier niet mee omgaan en een ander, meestal een onschuldig en/of “zwakker” persoon, moet het ‘bekopen’.
Een andere reden kan zijn om op te vallen en/of “erbij te horen” en/of de aandacht van anderen te vragen. Dergelijke personen beschikken over een laag zelfbeeld en een gebrek aan zelfvertrouwen (echt zelfvertrouwen zit in jezelf en hoeft geen aandacht en/of bevestiging van anderen!).
Net zoals personen die vechten omwille van hun zogenaamde eer (en eer maar al te vaak verwarren met IMAGO of EGO).

Mooi en diep. Niet dat ik ermee akkoord ga, maar toch.

Zelfvertrouwen moet uit de beheersing van iets komen, zij het een vechtsT of iets anders(kunst as in schilderen ofzo), en zelfvertrouwen zonder beheersing is vals. Of dat gebrek aan beheersing voortvloeit uit een gebrek aan training, gebrekkige technieken of een gebrek aan talent moet je zelf uitmaken, en dat is voor sommigen moeilijker dan je denkt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

mm het spijtige is dat ninjutsu beoefenaars er niet aan mee kunnen doen,is ten eertse verboden omwille van dat er dodelijke technieken en breektechnieken worden aangeleerd..daarom dat er geen compititie bij is.

wat jij dus wilt zeggen is...

als een ninjutsu beoefenaar meedoet tegen een willekeurig persoon, dat hij zou winnen?

Prima! Hier een ninjutsu beoefenaar!

Wat heb je hierop te zeggen:

http://www.youtube.com/watch?v=HuZho-BbBxo&feature=PlayList&p=DDD02CD76213D825&index=5

Hell Yeah - door die domme fout dat ze vallen heeft die gast met lange broek pech.

viva ninjutsu!! :D:D:D:D

Dit zegt genoeg denk ik...

Ninjitsu is goed,
ik doe eigenlijk Bujinkan (soort ninjutsu),
we hebben goede leraar, we leren vooral effectieve dingen, niet te veel show dus.
maar een vechtsport-kunst moet je niet doen om iemand af te rammen,
ik doe het voor mijn plezier, en conditie !

kraf maga of kapap is zeker wel goed voor zelfverdediging. Alleen in de realiteit met straat vechten is het wel even anders daar komt het meestal op een slagenwisseling aan!
Een combi van krafmaga en kickboxen/mma is in mijn mening één van de betere omdat het geen jaren duurt om het een beetje onder de knie te krijgen.
Maar een vechtsport is zo effectief als de beoefenaar ervan!

Heb het aan mijn klote, vorige week iemand zijn schouder ontwricht met een staande kimura, kerel dacht dat het een goed id was om oppeens snel te gaan lopen ook al lag zijn arm in een knoop.

Maakt allemaal niet uit, daarnet belletje gehad van de flikken, moet 99% zeker voorkomen en dokken.

Denk daar eens aan jongens met jullie "effectiefste gevechtsport"

Heb het aan mijn klote, vorige week iemand zijn schouder ontwricht met een staande kimura, kerel dacht dat het een goed id was om oppeens snel te gaan lopen ook al lag zijn arm in een knoop.

Maakt allemaal niet uit, daarnet belletje gehad van de flikken, moet 99% zeker voorkomen en dokken.

Denk daar eens aan jongens met jullie "effectiefste gevechtsport"

Had je een reden om zijn schouder te ontvrichten?

Had je een reden om zijn schouder te ontvrichten?

kerel was aan het vechten, weggetrokken en direct keylock ingezet, die zat al vast maar de persoon was stevig verdooft van de drank/drugs/adrenaline en had het geniale id om even snel zijn arm uit de klem te yoinken. Hoorde een knap, kerel begon te huilen van de pijn en liet ik liet hem los. Gort zicht.

Kerel naar het ziekenhuis en al, flikken moesten weten wat er is gebeurd want de kerel heeft klacht ingedient, flink wat van de getuigen waren kenissen van hem en hebben tegen mij getuigd.

kerel was aan het vechten, weggetrokken en direct keylock ingezet, die zat al vast maar de persoon was stevig verdooft van de drank/drugs/adrenaline en had het geniale id om even snel zijn arm uit de klem te yoinken. Hoorde een knap, kerel begon te huilen van de pijn en liet ik liet hem los. Gort zicht.

Kerel naar het ziekenhuis en al, flikken moesten weten wat er is gebeurd want de kerel heeft klacht ingedient, flink wat van de getuigen waren kenissen van hem en hebben tegen mij getuigd.

Ah das wel kloot,
dan had je beter zn mond kapot geslaan,
dan kon hij geen klacht indienen :)
nee, wel laf van die kerel als jij zelfverdediging deed.
maarja kzou liever in u plaats zijn dan in zijn plaats :)

Ah das wel kloot,
dan had je beter zn mond kapot geslaan,
dan kon hij geen klacht indienen :)
nee, wel laf van die kerel als jij zelfverdediging deed.
maarja kzou liever in u plaats zijn dan in zijn plaats :)

Had niks met zelfverdediging te maken, die kerel moest ik buitenwerken, dat was alles.

Ik ga me beroepen op wettige verdediging. Het was een ongeluk en zijn eigen schuld maar probeer dat eens te bewijzen. Hij zegt gewoon dat ik zijn arm uit de kom heb getrokken, kan moeilijk verwachten dat de getuigen weten wat een kimura is.

Tegen dat de zaak voorkomt ben ik gestopt met portieren :D

Kon je geen choke doen ofzo? Is altijd handiger bij dit soort figuren.

Kon je geen choke doen ofzo? Is altijd handiger bij dit soort figuren.

Ik kon dat normaal doen ja, en normaal doe ik RNC, maar wie verwacht dat er zoiets gebeurd...

Ik kwam van opzij en trok hem aan zijn arm van uit het pak. Instinctief gewoon direct armklem gezet. Pech :(

Had trouwens later die avond nog een ruzie op te lossen, nam hem gewoon in een headlock(beetje bang van dat vorige geval :D), glipt die fl**ker eruit en heb ik enkel nog zijn jas vast... Stevige afgang, was echt mijn avondje niet...

Moet ms dringend eens wat meer trainen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven