XXL Nutrition

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat?

Tegenwoordig draagt er alleen helaas niemand meer een katana bij zich. Je kunt het hele vechten met een katana meester zijn, maar wanneer gebruik je dat ding nou? Tegenwoordig zijn het de messen waar je voor op moet passen en in het ergste geval een pistool.

je kan de techniek nog steeds toepassen, denk bijvoorbeeld aan een tak die je vind, of een paraplu, je kunt van alles een wapen maken als je leert omgaan met die standaard wapens

Effectiefste is je niks aantrekken van wat die lui voor verwijten en beledigingen naar je hoofd slingeren en gewoon weglopen of wegrennen. Maakt niet uit welke vechtsport je doet, je krijgt altijd klappen, helemaal als je gezopen hebt. Op straat zijn er geen regels, en elke vechtsport is gebonden aan regels, dus je kunt je er nooit helemaal op voorbereiden. Is natuurlijk niet werkbaar als je mensen dood slaat op de training. Bij MMA mag ook genoeg dingetjes niet die op straat wel gebeuren: in ogen prikken, ballen schoppen, achterkant van het hoofd slaan etc etc.

Mij is altijd verteld dat 90% van de gevechten op de grond eindigt, dus het is misschien handig om je daar ook wat bekwaam in te maken. Judo valt dan wel af omdat die gasten niks kunnen voordat het gevecht op de grond komt.

Effectiefste is je niks aantrekken van wat die lui voor verwijten en beledigingen naar je hoofd slingeren en gewoon weglopen of wegrennen. Maakt niet uit welke vechtsport je doet, je krijgt altijd klappen, helemaal als je gezopen hebt. Op straat zijn er geen regels, en elke vechtsport is gebonden aan regels, dus je kunt je er nooit helemaal op voorbereiden. Is natuurlijk niet werkbaar als je mensen dood slaat op de training. Bij MMA mag ook genoeg dingetjes niet die op straat wel gebeuren: in ogen prikken, ballen schoppen, achterkant van het hoofd slaan etc etc.

Mij is altijd verteld dat 90% van de gevechten op de grond eindigt, dus het is misschien handig om je daar ook wat bekwaam in te maken. Judo valt dan wel af omdat die gasten niks kunnen voordat het gevecht op de grond komt.

Inderdaad vechtsport is gebonden aan regels (denk aan: MMA, kickboksen ect), maar vechtkunsten niet (denk aan: Krav Maga, Ninjitsu). Dus die laatste hebben wel degelijk effectiviteit op straat, verder wil je niet naar de grond als je tegen meerdere mensen vecht, wat op straat vaak het geval is. Dus ik zou nooit judo als verdedigingskunst kiezen. (wel als bijv. crosstrainingsport voor mma)

klopt maar ik kan echt grondvechten niet aanraden met dat nederlandse weer k zou meer voor grieks romeins worstelen gaan is trouwens ook erg effectief tezamen met boksen verder natuurlijk een x aantal keren in het gezicht spugen tijdens het vechten en in de noten schoppen achterkant hoofd et etc het ligt natuurlijk ook een beetje aan wat je het beste ligt de ene persoon is de andere niet

Ik zou deze held weer eens willen zien tegen 1 van de ufc vechters, kan ie ook weer huilie huilie doen.

Mooie techniek maar nul komma zero effectief... 1 rake punch op de kin en die mannen slapen 2 weken...

wij worden getraind op slagen op het hoofd,wij rollen en vallen op beton en stenen,wij trainen in sneeuw kouw en regen,trainen met echte wapens,en alle klemmen en technieken worden tot het uiterste gedaan(heb elke keer pijn als ik ga trainen)

wij worden getraind op slagen op het hoofd,wij rollen en vallen op beton en stenen,wij trainen in sneeuw kouw en regen,trainen met echte wapens,en alle klemmen en technieken worden tot het uiterste gedaan(heb elke keer pijn als ik ga trainen)

Dat is hardcore, daar wil ik wel eens een filmpje van zien!

ideale combinatie

gezond verstand (jezelf nie overschatten, niet gaan vechten tegen een bende losers die niks te verliezen heeft behalve hun hangplek in het bushokje)

+

hardlopen

+

krav maga

Terug
Naar boven