XXL Nutrition

Wat is een goed schema voor mijn situatie?

• Topic Starter Topic Starter
Je doel om een beetje vet te verliezen kan je al bereiken met alleen je voeding aanpassen, maar daar rep je hier nergens over, kansloos op deze manier.

En wat betreft diehards...90% hier zijn gewoon recreant hoor.
Heb zojuist het aspect van voeding benoemd in mijn posts naar Starx6673, dus ik heb er wel over gesproken.

Dan is diehards wellicht niet het juiste woord, maar in ieder geval realiseren de leden hier hogere doelen dan ik heb en ik vind dat daar wat meer tolerant over gedaan mag worden. Niet iedereen is hetzelfde, dus graag hier wat begrip voor.

Laatst bewerkt:
Heb zojuist het aspect van voeding benoemd in mijn posts naar Starx6673, dus ik heb er wel over gesproken.

Dan is diehards wellicht niet het juiste woord, maar in ieder geval realiseren de leden hier hogere doelen dan ik heb en ik vind dat daar wat meer tolerant over gedaan mag worden. Niet iedereen is hetzelfde, dus graag hier wat begrip voor.
Je bent lid nr 1418312874148651914 die zomaar zijn vraag neer gooit en zwaar de indruk wekt zelf nog nauwelijks moeite gedaan te hebben om info te vinden. Dat is waarom er zo intolerant (in jouw ogen) gedaan wordt.

Je bent lid nr 1418312874148651914 die zomaar zijn vraag neer gooit en zwaar de indruk wekt zelf nog nauwelijks moeite gedaan te hebben om info te vinden. Dat is waarom er zo intolerant (in jouw ogen) gedaan wordt.
Wederom jouw eigen interpretaties. En dat vind ik prima allemaal, maar als je naar je interpretatie gaat handelen ga ik me daar wel aan ergeren. Overigens heb ik dit gevoel zeker niet bij jou gezien jij klaarblijkelijk om andere redenen ergert.

Wil het hier overigens bij houden. Onzinnige discussie dit. Indien je wil helpen prima. Indien je het idee hebt dat ik er geen moeite in stop ook prima, maar reageer dan op een normale toon in plaats van continu de aanval op te zoeken want zo kom je wel over.

Wederom jouw eigen interpretaties. En dat vind ik prima allemaal, maar als je naar je interpretatie gaat handelen ga ik me daar wel aan ergeren. Overigens heb ik dit gevoel zeker niet bij jou gezien jij klaarblijkelijk om andere redenen ergert.

Wil het hier overigens bij houden. Onzinnige discussie dit. Indien je wil helpen prima. Indien je het idee hebt dat ik er geen moeite in stop ook prima, maar reageer dan op een normale toon in plaats van continu de aanval op te zoeken want zo kom je wel over.
Ik probeer je nog te helpen juist... :sad:

Ik probeer je nog te helpen juist... :sad:
En dat waardeer ik zoals ik vanaf het begin gezegd hebt. Maar in je laatste posts neigt het meer naar steeds de aanval opzoeken, omdat ik naar jouw mening er te weinig moeite in lijk te stoppen. Beetje onnodig, dude.

Dude :o

:eyes:

Met alle respect, ik begrijp nog steeds niet precies wat je wilt. Ik denk dat de meeste ergernis bij anderen hier voort komt uit het feit dat je vrij vaag bent met je echte doel.

- Je wilt je *een beetje* nuttig maken...En dan ook alleen maar *de komende tijd*. Veel vrijblijvender kon je het niet verwoorden.
- Je vindt jezelf slank, maar wilt toch vet verliezen en *mogelijk* *licht* je spieren opbouwen (?)
- Je doel ligt niet hoog, zeg je. Maar als dat zo is, waarom dan sowieso moeite doen? Wat is het nut van iets ondernemen als het beoogde eindresultaat niet zo relevant is?
- Je wilt je doel bereiken met slechts 2 dumbbells die to 15 kg gaan en een home trainer...Dat is niet veel om mee te werken (understatement)

Als je iets doet met de gedachte "ach het zou wel leuk zijn als....", dan houd je het niet lang vol en is het zonde van je tijd, toch?

Lang verhaal kort
Je vraagt om hulp, maar geeft niet veel om mee te werken. Misschien zou het helpen om de achterliggende motivatie te delen? WAAROM wil je wat vet verliezen en een beetje spieren opbouwen / vasthouden?

Laatst bewerkt:
Met alle respect, ik begrijp nog steeds niet precies wat je wilt. Ik denk dat de meeste ergernis bij anderen hier voort komt uit het feit dat je vrij vaag bent met je echte doel.

- Je wilt je *een beetje* nuttig maken...En dan ook alleen maar *de komende tijd*. Veel vrijblijvender kon je het niet verwoorden.
- Je vindt jezelf slank, maar wilt toch vet verliezen en *mogelijk* *licht* je spieren opbouwen (?)
- Je doel ligt niet hoog, zeg je. Maar als dat zo is, waarom dan sowieso moeite doen? Wat is het nut van iets ondernemen als het beoogde eindresultaat niet zo relevant is?
- Je wilt je doel bereiken met slechts 2 dumbbells die to 15 kg gaan en een home trainer...Dat is niet veel om mee te werken (understatement)

Als je iets doet met de gedachte "ach het zou wel leuk zijn als....", dan houd je het niet lang vol en is het zonde van je tijd, toch?

Lang verhaal kort
Je vraagt om hulp, maar geeft niet veel om mee te werken. Misschien zou het helpen om de achterliggende motivatie te delen? WAAROM wil je wat vet verliezen en een beetje spieren opbouwen / vasthouden?
Dat kan, maar dan vind ik jou in ieder geval veel beleefder overkomen dan sommige leden die hier eerder gereageerd hebben. Als iets onduidelijk of vaag is dan vraag je gewoon netjes aan de TS om verduidelijking in plaats van aanvallend over te komen. Getuigt niet bepaald van respect en tolerantie. We zijn volwassen hier niet waar?

Om antwoord te geven op je vragen:

Met een beetje nuttig maken bedoel ik dat ik de aankomende tijd veel thuis zal zitten en ik niet alleen maar wil stilzitten, maar ook echt iets aan mijn vorm wil doen. Ik heb wat hulpmiddelen in huis en ik vroeg me dus af of ik er iets mee kan. Met de aankomende tijd heb ik het over een periode van januari tot aan mei en indien het goed verloopt zal ik waarschijnlijk verder gaan.

Ik ben voor mijn lengte ook slank en absoluut niet obese. Wel heb ik me wat laten gaan met snacks en dergelijke waardoor ik op bepaalde plekken (buik, heupen, borst) meer vet heb dan normaal. Dit heb ik ook in mijn openingspost vermeld. Vooral rondom mijn buik valt het op als ik bijvoorbeeld een strak blousje aanheb. Ik wil dus wat vet reduceren en de spiermassa die ik erdoor verlies compenseren door lichte spieropbouw.

Mijn doel ligt inderdaad niet hoog, want ik probeer geen killerbody te verkrijgen of iets dergelijks. Ik wil gewoon een paar pondjes lichter zijn en mijn verloren spieren compenseren door krachttraining. Ik vind het beoogde eindresultaat wel relevant, anders zou ik het niet willen niet waar?

Dat weet ik niet, daarom vraag ik dat aan jullie, omdat ik hier niet veel kennis van heb. I take everything I can get. Als het met deze middelen lukt om een beetje vet te verliezen (wat echt wel mogelijk moet kunnen zijn) en een beetje spieropbouw te kunnen bewerkstelligen, wil ik ervoor gaan. Ik vraag echt niet om een verbluffend eindresultaat, ik ben me daarvan bewust dat dat niet gaat met slechts deze middelen. Maar een paar kilootjes ervan af of een beetje spiermassa erbij moet toch wel te doen zijn? Met name het verliezen van vet. Door in een caloriedeficit terecht te komen en meer te bewegen kan ik in die maanden echt wel dat overbodige vet kwijtraken.

Verder, tsja..als ik jouw profielafbeelding zie, kan ik best begrijpen dat je zoiets hebt van ''Why the effort? Go big or go home'', maar dit is dus wat ik wil. Ieder persoon is anders.

Laatst bewerkt:
"Vraag je netjes en beleefd aan de TS..." we zitten hier niet bepaald op het libelle forum. Dit is DBB, daar hoef je dat soort beleefde omgangsvormen echt niet te verwachten. Dingen worden hier vaak op een bepaalde manier gezegd net zoals bijvoorbeeld op een voetbalveld. Daar zeg je ook niet:"Zou u aub niet zo ruw willen spelen, straks hou ik er een kneuzing aan over", als je begrijpt wat ik bedoel. Iedereen (paar uitzonderingen daargelaten) hier is van binnen een kleine keyboard warrior en zit hier vooral voor vermaak. :trollface:

Om ook nog even inhoudelijk te reageren. Dat wat jij wilt is binnen een paar weken te bereiken door elke dag een uurtje te gaan wandelen, minder te eten en elke dag wat push ups te doen. Dan is dat kleine beetje resultaat dat je zoekt er al.

Terug
Naar boven