MuscleMeat

Als Oranje en de Rode Duivels één elftal zouden vormen...

Die Belgen beginnen zich wel een beetje belachelijk te maken hier. Ze hebben wat talentjes maar slechts 1 toptalent (Hazard). Van Dembele, de man die maar 4 doelpunten kan maken bij AZ, moet je nog maar zien of hij zich kan ontwikkelen. Staat al een aantal jaar stil wat dat betreft. Zelfde geldt voor een Defour, Kompany en andere zogenaamde begenadigde Belgische talenten.

Moet je hier eigenlijk wel grotendeels gelijk geven over dat stilstaan.
Dembele had eigenlijk vorige zomer al andere oorden moeten opzoeken om zich verder te proberen ontwikkelen... nu heeft hij er een k*tseizoen opzitten bij AZ en is er wellicht geen kat meer geïnteresseerd in hem.
Idem voor Defour: 2 jaar kampioen gespeeld met standard en zat eigenlijk aan zijn plafond daar. Standard heeft er nu een rotseizoen opzitten en zelf was ie praktisch gans het seizoen geblesseerd en zelfs nu zou hij NOG een seizoen willen blijven :s

En voor de rest: Hazard is idd een topper in worden, maar persoonlijk vind ik het ook wel tijd dat hij es hogerop gaat deze zomer ipv nog een jaar bij Lille te blijven. Kompany was destijds ook een toptalent en heeft het misschien slechts deels waargemaakt. Stond quasi gans het seizoen in de basis bij City en deed het daar goed voor zover ik weet, dus echt slecht is ie niet ;)
Vermaelen deed het in zijn 1e seizoen bij Arsenal ook vrij goed en heeft ook wel nog wat groeimarge volgens mij
Lukaku is nu tot het nieuwe toptalent gebombardeerd, maar die jongen is amper 16 en heeft nog veel te leren. Voor zijn 18e vertrekt die niet naar het buitenland en als ie de komende 2 seizoenen bevestigd zie ik die wel nog een grote worden.

Naar Belgische normen is dit idd wel een uitzonderlijke hoop talent bij elkaar. Als je kijkt naar hetgeen de voorbije jaren op het veld verscheen dan kan je hier enkel maar blij om zijn eerlijk gezegd.
Is natuurlijk geen spelersgroep vol toppers die in het buitenland in de Europese (sub)top aan de slag is, maar er moet wel iets deftigs mee te doen zijn.

Enige speler waar ik altijd pissig van word is Anthony Vandenborre... had op zijn 16e ook zo'n Lukaku-status en heeft het gewoon voor zichzelf verdoet door zijn mentaliteit... enorm jammer want op de rechtsachter hebben we altijd al een leegte gehad die hij perfect had kunnen opvullen

Terug
Naar boven