XXL Nutrition

Wat is jouw film top 3 ?

@ 2be4 : die film is een documentaire dus waarschijnlijk heb je meeste al gezien. maar even 2 the point: zal hem voor de zekerheid wel even gaan kijken zeker wel interressant :)

sorry voor double post

1) Baraka Baraka (1992)
2) Usual Suspects The Usual Suspects (1995)
3) Cidade de Deus Cidade de Deus (2002)

De Usual Suspects moet je echt meerdere keren zien, hoe Kevin Spacey met zijn gelaatsuitdrukking (die natuurlijk iedere keer hetzelfde blijft bij herhaling van de film) speelt is fenomenaal. Bij een re-run zie je pas hoe goed hij is in het in de zeik nemen van agent Kujan (Chazz Palminteri) en hoe vaker je de film ziet hoe meer details er gaan opvallen aan het verhaal van Keyser Soze.

2be4 zei:
die bowling for columbine, is dat een aanrader ?
Ja, ik vind van wel. De scenes zijn lekker dik aangezet en af en toe riekt het naar propaganda :D Maar de komische scenes zijn echt leuk, sommige scenes zijn bizar en daarom leuk en sommige scenes zijn schokkend (zoals een kerel die live op t.v. omringd door de politie z'n eigen hersens eruit schoot met een shotgun :eek:), maar het is dus geen moment saai.

EricR zei:
1) De Usual Suspects moet je echt meerdere keren zien, hoe Kevin Spacey met zijn gelaatsuitdrukking (die natuurlijk iedere keer hetzelfde blijft bij herhaling van de film) speelt is fenomenaal. Bij een re-run zie je pas hoe goed hij is in het in de zeik nemen van agent Kujan (Chazz Palminteri) en hoe vaker je de film ziet hoe meer details er gaan opvallen aan het verhaal van Keyser Soze.

Eindelijk iemand die het snapt :thumb:

1. One Point O. (lekker vaag)
2. Fear and Loathing in Las Vegas (gewoon TE grappig)
3. Chopper (heerlijke bajes film)

Sin City

Big_T zei:
Ja sommige mensen hebben een vreemde kijk op goede film. Maar ja , ieder zijn smaak. Ik vond Sin City ook een k*tfilm terwijl de halve wereld het een meesterwerk vindt.

Ik snap dat je sin city een k*t film vind, maar het is gewoon een meesterwerk, je vind het vast een k*t film om de manier van filmen en dat het verhaal vreemd is, maar daar gaat het niet om bij sin city, kijk eens naar het extreem hoge budget, de regisseurs: quentin tarantino, frank miller, Robert Rodriguez, top regisseurs, dan de acteurs: Bruce Willis, Mickey Rourke,
Benicio del Toro, Josh Hartnett, zelfs Rutger Hauer zit erin!,Michael Madson, Brittany Murphy, Clive Owen, Nick Stahl, Elijah Wood, een hele was lijst aan bekende an/ of topacteurs.
Dan is dit allemaal gefilmd achter een groen scherm, de gebouwen, de straten, de wegen in de film is allemaal computer werk, en het ziet er niet nep uit, dit maakt deze film een meesterwerk, of je de manier van filmen dan leuk vind of niet, de regisseurs, de cast, het budget, de special effects, allemaal perfect, wat maakt het verhaal dan nog uit, ut is toch al een meesterwerk, zo moet je deze film bekijken.;)

bascross zei:
Een top 3 heb ik niet, daarvoor heb ik teveel goeie films gezien, een lijstje:

the good, the bad and the ugly
shawshank redemption
forrest gump
the green mile
saving private ryan
lotr triologie
american history x
blow
american pie serie(vooral the wedding kan me echt niet vervelen, heb hem wel 10x gezien denk ik, maar hij blijft geweldig)
lol...die western is idaad wel ok...

1. gladiator
2. bravehaert
3. 50 first dates

Even me lijstje een beetje aanpassen alhoewel het geen top3 is

Goeie films:
-Terminator 2
-Cidade De Deus ( City Of God )
-Goodfellas
-Scarface
-Snatch
-Lock Stock And Two Smoking Barrels
-Heat
-Tom Yum Goong
-National Lampoon's Christmas Vacation ( leukste kerstfilm :D )
-A Bronx Tale

Dit zijn er een paar waar ik zo even op kom :p

Der Untergang
Boondock Saints
The Butterfly Effect

1: pumping iron
2: pumping iron
3: pumping iron

:D

Ari70 zei:
1. Clockwork Orange
2. Matrix
2.5 Lord of the Rings Tri
3. American history X, Pulp Fiction, The Big lebowski, ... teveel....

qiniz zei:
Potverdomme waarom wordt The Big Lebowski niet eens genoemd???

Lees dan het hele topic man... :rolleyes:

jackalxl zei:
en trouwns de big lebowski is wel een hele briljante film... heb je ook brother where art thou gezien :D super

Ik wel!

1.The godfather Trilogy
2. Saving Private Ryan
3. Kiezen tss Matrx trilogy- Rocky - Forrest Gump

1) Snatch (geweldige dialogen)
2) Rocky (klassieker)
3) Back to the Future Trilogy (supertrilogie)
... 4) LOTR (10 uur super)

Lebowski...

OVER THE LINE!
You mark that frame an 8, and you're entering a world of pain :D

palaestra zei:
Ik snap dat je sin city een k*t film vind, maar het is gewoon een meesterwerk, je vind het vast een k*t film om de manier van filmen en dat het verhaal vreemd is, maar daar gaat het niet om bij sin city, kijk eens naar het extreem hoge budget, de regisseurs: quentin tarantino, frank miller, Robert Rodriguez, top regisseurs, dan de acteurs: Bruce Willis, Mickey Rourke,
Benicio del Toro, Josh Hartnett, zelfs Rutger Hauer zit erin!,Michael Madson, Brittany Murphy, Clive Owen, Nick Stahl, Elijah Wood, een hele was lijst aan bekende an/ of topacteurs.
Dan is dit allemaal gefilmd achter een groen scherm, de gebouwen, de straten, de wegen in de film is allemaal computer werk, en het ziet er niet nep uit, dit maakt deze film een meesterwerk, of je de manier van filmen dan leuk vind of niet, de regisseurs, de cast, het budget, de special effects, allemaal perfect, wat maakt het verhaal dan nog uit, ut is toch al een meesterwerk, zo moet je deze film bekijken.;)
Haha, ja omdat het veel geld kost en omdat er veel goedbetaalde acteurs inzitten is het automatisch een goede film. Ik ken topfilms die met een vrij mager budget gemaakt zijn en al die computer onzin niet nodig hebben om te slagen. Hopelijk is je post sarcastisch bedoeld :D

Als het over special effects gaat ed dan wint geen enkele film van T2 :)

De nieuwe King Kong was trouwens ook wel aardig in beeld gebracht.

Big_T zei:
Haha, ja omdat het veel geld kost en omdat er veel goedbetaalde acteurs inzitten is het automatisch een goede film. Ik ken topfilms die met een vrij mager budget gemaakt zijn en al die computer onzin niet nodig hebben om te slagen. Hopelijk is je post sarcastisch bedoeld :D

Als het over special effects gaat ed dan wint geen enkele film van T2 :)

De nieuwe King Kong was trouwens ook wel aardig in beeld gebracht.

Idd die nieuwe King kong zag er heel mooi uit!!!

Terug
Naar boven