MuscleMeat

Wat is nu het beste vetpercentage om spier aan te maken?

Arminius

Epic Ruler
Waardering
45.372
??? Een vriend van mij zei dat dat bulken eigenlik grote zever is en daj je zo ook spieren aanzet, natuurlijk wel niet als je rondloopt met een sixpack maar als je buik bedekt is met een laagje.

Laatst bewerkt:
per persoon verschillend, maar wijd geschat tussen de 9 en 14%

ze hebben mij altijd wijs gemaakt dat het bij mannen tussen de 10 en 15% moet zitten en bij vrouwen tussen de 15 en 18%
Maar zoals met alles in deze sport, geen mens is hetzelfde en ieder lichaam reageert anders...

learn about your body and find out!

Je kan minstens zo goed spiermassa aanzetten terwijl je je vet% niet hoger dan 8% laat komen. Alles draait om het onder controle houden van je insuline.

Big Mo zei:
Je kan minstens zo goed spiermassa aanzetten terwijl je je vet% niet hoger dan 8% laat komen. Alles draait om het onder controle houden van je insuline.

Leg eens uit als je wil...

dat bulken grote zever is ben ik voor het grootste gedeelte niet mee eens !!

Wanneer je bb't op een natuurlijk manier ( zonder steroide) duurt het al lang voor goed resultaat.....

En al helemaal wanneer je niet boven je normale iname gaat zitten !!
dus extra eten !!

• Topic Starter Topic Starter
oké extra eten maar toch geen pens kweken?

extra eten ja, bijv 500 kcal boven je onderhoudsniveau zitten en clean voedsel, dan gaat je vet echt niet zo bizar omhoog. Waar de meesten jammer genoeg de fout in gaan is bulken te zien als een vrijkaartje om alles te eten wat los en vast zit. Pizza's snoep chocola, snelle suikers(behalve na training) en verzadigde vetten dragen niet bij aan je spieren, wel aan je zwemband.

@ man-mountian, heb je helemaal gelijk in, ik geloof zelf dat als je 2 x per week een goede cardio sessie erbij doet en goed schoon blijft eten en boven je onderhoud dat je dan echt wel een paar maanden kan doorbulken om zoveel mogelijk kwaliteits massa te pakken.

Santino88 zei:
??? Een vriend van mij zei dat dat bulken eigenlik grote zever is en daj je zo ook spieren aanzet, natuurlijk wel niet als je rondloopt met een sixpack maar als je buik bedekt is met een laagje.
Is dat zo???
Als je boven onderhoud eet KAN je spieren kweken, maakt niet uit hoe groot je vet%
Wat ik hier lees lijkt bijna op vet omzetten in spieren??

gegroet Ronn

Dat vroeg ik mij dus ook af: kan je beter eerst metabolisme verhogen, en cardiotraining doen om je vetpercentage omlaag te krijgen, vervolgens massa gaan kweken? Of kan je ook met een beginnend buikje direct beginnen, en zal het vet verdwijnen/omgezet worden in mager spierweefsel?

Ik weet het, niet iedereen is hetzelfde, maar als vuistregel...

Baz78 zei:
Dat vroeg ik mij dus ook af: kan je beter eerst metabolisme verhogen, en cardiotraining doen om je vetpercentage omlaag te krijgen, vervolgens massa gaan kweken? Of kan je ook met een beginnend buikje direct beginnen, en zal het vet verdwijnen/omgezet worden in mager spierweefsel?

Ik weet het, niet iedereen is hetzelfde, maar als vuistregel...

Wat ik weet is dat je vet niet kan omzetten in spier...

tuurlijk kan je geen vet veranderen in spieren, vet verbruik je als je het nodig hebt, dus als je onvoldoende inname hebt. maw: als je onder je onderhoud eet. Spieren kweek je door progressieve training en voeding BOVEN je onderhoud. Maar het is inderdaad een veel gehoorde vraag, weet je, als dat zo zou zijn, dan was spieren kweken enkel voor endo's voorbehouden. En dat is niet zo.

10% dat is echt het beste geloof mij nou maar alle jongens die wedstrijden doen of willen doen wordt ook aangeraden rond de 10% te gaan zitten en kwaliteit's massa pakken.

Santino88 zei:
Volgens mij verwar je 1 en ander.

Je vetpercentage maakt geen donder uit voor het aankomen van spiermassa. Wat je eet bepaald wat je wint.

Iemand die voldoende eet om te groeien maar goed let op de keuze voeding kan spiermassa winnen en vet winst beperken.
Je kan nooit veel spiermassa gewonnen hebben als je kurkdroog blijft, omdat dit een teken is dat je lichaam alle energie opgebruikt en niets of weinig over houdt voor groei van spier. Als je spier aanzet dan zet je ook vet aan, het 1 hangt samen met het ander. Dat komt omdat insuline energie in zowel spier als vet kan opslaan. Hoe meer ongebruikte energie, hoe meer er over is voor spiergroei, maar ook voor vetwinst.
De truc is om een balans te vinden voor jezelf waarin jij tevreden bent over je spiergroei, terwijl je toch niet teveel vet wint. Bulken is daarom voor iedereen anders, de één vindt het niet erg om moddervet te worden, de andere is bang om een gram vetter te worden...

Terug
Naar boven