bartman
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 486
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
3XL zei:wat is nut van supersets .
Enige waar ik op kan komen is spieruithoudingsvermogen (hypertrofie van het sarcoplasma)
Ik zie trouwens niet in waardoor superset de intensiteit zou verhogen. Integendeel, supersets verlagen de intensiteit. Bij de standaard ss (dus voor 1 groep) is de tweede oefening eigenlijk gewoon een setverlenger (volume) wat de intensiteit verlaagd. Bij een antagoniosten ss speelt de vermoeidheid van de eerste oefening altijd een rol bij de uitvoering van de tweede oefening wat dus ook de intensiteit verlaagd
Adema zei:Ik wel, het wordt simpelweg taaier en harder om je set te halen.
Adema zei:In mijn ogen is dat toch echt een verhoging van de intensiteit, onafhankelijk van allerlei procententabelletjes etc.
Adema zei:Verder vind ik supersets ideaal voor het behalen van een hoog volume.
Als een hoger volume ten koste gaat van de intensiteit dan zie ik er het nut niet van in en zoals ik al eerder aangegeven heb zie ik ss eerder als een intensiteits verlager als een verhoger.
Maar goed, ik denk dat de begrippen vermoeidheid en intensiteit op de een of andere manier door veel mensen door elkaar gehaald worden
In de KT is intensiteit is of een bepaald percentage van je 1RM of een bepaald percentage van spierfalen en heeft het niets te maken met het verlengen van een set om een bepaald "gevoel" te bereiken.
Dimaggio zei:ik gebruik het vaak voor mijn biceps, vind het wel een lekker gevoel.
doe ook vaak: barbelcurl (laag/ hoog/ volledig 8/8/8) hammercurl. achter elkaar door....... 3x
3XL zei:wat is nut van supersets .
Enige waar ik op kan komen is spieruithoudingsvermogen (hypertrofie van het sarcoplasma)
Ik zie trouwens niet in waardoor superset de intensiteit zou verhogen. Integendeel, supersets verlagen de intensiteit. Bij de standaard ss (dus voor 1 groep) is de tweede oefening eigenlijk gewoon een setverlenger (volume) wat de intensiteit verlaagd. Bij een antagoniosten ss speelt de vermoeidheid van de eerste oefening altijd een rol bij de uitvoering van de tweede oefening wat dus ook de intensiteit verlaagd
3xl zei:In de KT is intensiteit is of een bepaald percentage van je 1RM of een bepaald percentage van spierfalen en heeft het niets te maken met het verlengen van een set om een bepaald "gevoel" te bereiken.
in∙ten∙si'teit
1. mate van kracht of hevigheid
2. het intens-zijn, hevigheid.
Adema zei:Jij suggereert dat de intensiteit omhoog gaat bij het behalen van een zwaarder gewicht.
10x100kg - 5 min rust - 10x100kg | gem. hartslag 120
10x100kg - 20 sec rust - 10x80kg | gem. hartslag 190
Totaal verplaatste gewicht is bij een superset idd lager, en dus ook het totaalvolume. Doordat het echter zwaarder is om uit te voeren, moet je harder werken - een 'taaiere' set - en is de hartslag veel hoger. De 'hevigheid', om de officiële definitie maar even te volgen, is omhoog gegaan, en zo dus ook de intensiteit.
Jij houdt slechts rekening met het totaalvolume als graadmeter voor de intensiteit; die is inderdaad hoger met meer reps/meer gewicht. Echter is de tijd waarin arbeid verricht wordt bij supersets dusdanig veel korter, dat de absolute intensiteit over een bepaald tijdsbestek omhoog gaat.
Dat intensiteit doorgaans gebruikt wordt als term voor volume maal gewicht boeit me geen reet, want het is een gebrekkige en onvolledige interpretatie van het woord zelf.
Adema zei:Dat intensiteit doorgaans gebruikt wordt als term voor volume maal gewicht boeit me geen reet, want het is een gebrekkige en onvolledige interpretatie van het woord zelf.
Adema zei:
BBD zei:Dus blijf jij maar lekker supersetten om de intensiteit te verhogen, want volgens mij heb je geen idee waar supersetten echt goed voor is.