- Waardering
- 3.208
Wat kan de overheid op nationaal vlak het beste doen om de crisis zo goed mogelijk door te komen?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Volgens psychologen in ieder geval niet de houding aannemen die ze onlangs hebben aangenomen:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/4536302/Psychologen-vrezen-Balkenendeeffect.ece
Verder heb ik te weinig kijk op dergelijke financiële zaken, maar ben ik 'opgevoed' met Keynes tijdens m'n lessen economie. Keynes zegt: investeren.
Ik kan dat alleen maar onderschrijven. Sowieso is elk probleem in de wereld van ondernemen eerder een "uitdaging" en "kans". Wie tijdens crisis bang met z'n geld in een hoekje kruipt en afwacht tot de bui is gaan liggen, zal het verliezen van zij die harder werken dan ooit, kansen zien, sterker concurreren en investeren.Volgens psychologen in ieder geval niet de houding aannemen die ze onlangs hebben aangenomen:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/4536302/Psychologen-vrezen-Balkenendeeffect.ece
Verder heb ik te weinig kijk op dergelijke financiële zaken, maar ben ik 'opgevoed' met Keynes tijdens m'n lessen economie. Keynes zegt: investeren.
dat is zo'n beetje de enige econoom die aan bod komt bij middelbare school niveau economie.

Ja premier zegt dit ook...Onze overheid moet zelf besparen en onze belangrijkste export partners aanzetten om sterk te investeren. 80% van ons BNP is immers export gerelateerd.
Persoonlijk denk ik dat we inderdaad geen gekke uitgaven moeten doen, maar we moeten wel schulden durven maken als het gaat om investeringen die echt de economie kunnen versterken (of minder doen krimpen!)
Maar eigenlijk kan je dit alleen echt aanpakken op Europees en zelfs wereldwijd niveau. Het vertrouwen moet terugkomen, dus men moet eerst dat bancaire systeem hervormen voor er wat anders kan gebeuren...
Persoonlijk denk ik dat we inderdaad geen gekke uitgaven moeten doen, maar we moeten wel schulden durven maken als het gaat om investeringen die echt de economie kunnen versterken (of minder doen krimpen!)
Investering in werkgelegenheid in innovatieve, toekomstgerichte sectoren, zoals groene energie, lijkt me idd wel verstandig.
Of er echter reeds voldoende marktonderzoek is gedaan om er zeker van te kunnen zijn dat de Europese consument ook bereid is masaal electrische stadsauto's te gaan kopen weet ik niet.

Als je slim bent en ziet hoe, dan kan je ontzettend veel geld maken uit deze crisis d.m.v. investeren.
Naar mijn mening is er een belachelijk grote luchtbel, die de komende tijd onder gigantische spanning gaat komen te staan. De bankensector inderdaad. Ik sta achter de theorie die beweert dat er met een jaartje of 20 (dit is een fictief getal) geen geld meer bestaat.