Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
+1Ik heb alleen nog geen goed idee van hoe dit dan verwezenlijkt zou worden.

bullshit allemaal. mensen zijn alleen even ontevreden over het kapitalisme omdat het iets minder goed gaat. Wanneer het wel weer goed gaat zul je niemand meer horen klagen.
Bijna inherent aan het systeem is dat je schommelingen hebt, tijden dat het goed gaat en tijden dat het slecht gaat. Met de technische ontwikkelingen zijn die schommelingen alleen maar groter geworden en met meer effect.
onderbouwen aub. met bronnen.Hiermee bedoel ik te zeggen, dat overheden ons in de waan van een groeiende economie tot medio 2008 heeft gelaten, door cijfers te verdraaien
Overheden + banken + organisaties, oftewel eenieder die cijfers m.b.t. de economie publiceert en/of enige invloed heeft op de publicering hiervan, om dan maar even met de deur in huis te vallen.
Alle buitenlanders eruit, dan zal het opgelost zijn.
J/K.
Naar mijn mening investeren in infrastructuur, bouwprojecten, lange termijn.
Dat de auto industrie kapot zou gaan was te verwachten. Te grote winsten, bovendien is een auto een luxe product en zou men genoegen moeten kunnen nemen met een auto uit 1990 ipv een auto uit 2009.
Naar mijn mening is er absoluut nog geen enkele verbetering zichtbaar en zullen we in een nog dieper dal gaan vallen. De getallen die je de komende tijd gaat zien bij bedrijven zijn niet waar.
Waarom niet? Bedrijven gaan andere manieren zoeken om hun kapitaal tegen te waarderen, dit om uiteraard weer geldschieters, aandeelhouders, innovators, etc., aan te trekken en uiteraard om de consument weer vertrouwen doen terug te geven.
Naar mijn mening is er een belachelijk grote luchtbel, die de komende tijd onder gigantische spanning gaat komen te staan. De bankensector inderdaad. Ik sta achter de theorie die beweert dat er met een jaartje of 20 (dit is een fictief getal) geen geld meer bestaat.
Als jij je geld naar de bank brengt, om te sparen. Kan (kan ben ik het niet mee eens, maar het mag) de bank dat geld x24 uitlenen, volgens de ECB. Hoezo? Nou, een bank moet een bepaald % van alle spaar, etc. rekeningen in 1x kunnen afbetalen. Hierdoor hebben de banken de 24x regel uitgevonden. Er wordt door banken dus geld gecreerd dat er helemaal niet is. En dat gaat goed, zo lang we niet naar de mondiale economie kijken. Als we enkel naar onze eigen economie kijken, gaat dat goed, geld wordt namelijk van economie naar economie overgespeeld.
Ik heb ooit een heel simpel abstract modelletje opgesteld. Let er wel op dat je abstract moet kunnen denken:
Model
Er is 1 economie, er is 1 persoon, er is 1 bank. Er is 500EUR in de economie, in het bezit van de bank. Het maakt niet uit of de persoon werk heeft, waarom hij geld nodig heeft, waar hij het aan spendeert, etc.
De persoon leent de 500EUR van de bank (zie aannames), hierover moet hij 9% rente betalen. Waar komt die rente vandaan? Er is maar 500EUR in de economie.
De vraag die je nu stelt is: Ja, maar waar gaat hij dat geld aan uitgeven? Hij verdient toch geld? Er kan nooit 1 economie zijn. Als dat je vragen zijn, kun je niet abstract genoeg denken.
Het model kun je ingewikkelder maken, werkgevers toevoegen, producten, economien etc.
Dan zul je zien dat het prima werkt, zolang er meerdere economien zijn waarover het bedrag dat er eigenlijk niet is uitgesmeerd kan worden. Heel simpel.
Lachwekkend.Ik heb hier door anderen ook over horen praten en er zelf over nagedacht en moet zeggen dat ik er ook wel mogelijkheid toe zie.
Je ziet ondermeer door internet dat mensen steeds meer doorkrijgen dat verschillen tussen groepen eigenlijk niet bestaan en daardoor steeds meer gaan samenwerken. Zelfs bij grote organisaties zie je steeds meer dat ze samenwerken bij projecten etc. omdat hier voordeel uit te halen valt. Concurrentie vervalt hierdoor ook gedeeltelijk. Als dit proces steeds verder evolueert in combinatie met de ontevredenheid over de werking van het kapitalistische systeem zie ik het wel gebeuren dat er iets anders voor in de plaats komt.
Ik heb alleen nog geen goed idee van hoe dit dan verwezenlijkt zou worden. Wellicht dat 'kennis' de nieuwe valuta wordt, of de gradatie van samenwerking.

Model uitbreiden -> banken creeeren geld, in de werkelijkheid -> overkoepelende organen
Stukje idealisme. Geen geld meer, geen oorlog meer, bla bla.. Iedereen is lief voor mekaar en we leven nog lang en gelukkig.
Nou oké, zover zal het nooit komen. Maar een ander systeem zou misschien kunnen zorgen voor wat minder problemen dan dit systeem biedt.

Dus om dit in twijfel te trekken schept de plicht om een alternatief op te werpen dat er in alle redelijkheid gewoon niet is
dat mensen jouw niet herkennen of niet met je willen praten heeft weinig met kapitalisme te maken.
Daarmee geef je aan dat jij op deze leeftijd humorloos bent? ;-)dan moet je een behoorlijk humorloos ventje geweest zijn.
Model uitbreiden -> banken creeeren geld, in de werkelijkheid -> overkoepelende organen
Like I said before, erg abstract en een beginfase van wat een zeer complex model zou kunnen worden.
Zo complex als je de werkelijkheid maar zou willen benaderen, bevriezen geld, etc...
Wat heeft dit met economische groei te maken?Dan verhuis je naar een dorp?Wat ik denk is dat mensen gewoon graag alles weer eens wat rustiger zouden willen. Dat mensen elkaar herkennen, praten, etc, etc.
De ontwikkeling van een economie is onderworpen aan bepaalde 'natuurwetten', zoals de weg naar efficientie, en laat zich dan ook in een evolutionaire wijze ontwikkelen.Of er een heel nieuw systeem gaat komen, is maar de vraag ja (of er uberhaupt nog een systeem na het kapitalistisch systeem zou kunnen komen). Maar goed, dacht men dat ook niet voordat de Industriele Revolutie begon?!