AndroidHealthClinic

Wat kan ik hieraan verbeteren?

goodvibes

Cool Novice
Waardering
0
Na lang overwegen heb ik toch besloten hier m'n eetpatroon neer te zetten en jullie advies te vragen, het onderstaande is geen dieet maar gewoon wat ik normaal op een dag eet.
Ik eet per dag meestal
- 2 boterhammen 's-morgens meestal met kaas of vleeswaren.
- 2 boterhammen meestal met kaas of vleeswaren 's-middags of warm ipv 's-avonds
- avondeten
Als ik train eet ik tussendoor een salade, ik neem aan dat ik te weinig eet want ik heb tussendoor nog weleens trek en verval dan in slechte eetgewoontes.
's-avonds eet ik vaak nog wat yoghurt o.i.d. en als ik het niet meer hou van de trek eet ik 2x per dag warm.
Ben benieuwd wat jullie vinden dat ik eigenlijk zou moeten eten, graag advies hierin gevraagd.
Ik train 2-3x per week, krachttraining, een programma van een uur, heb ik reeds advies over gehad want blijkbaar is het niet zo goed opgesteld dus dat gaat binnenkort veranderd worden bij de volgende instelronde.
Geen cardio omdat ik naar de sportschool heen en terug wandel ongeveer 2x 10 minuten dus dan heb ik m'n warming up al gehad.
Ik hoop dat jullie zo genoeg info hebben laat even weten als ik niet duidelijk genoeg ben. Mijn programma is voor nu voornamelijk gericht op spiervorming en niet zozeer om af te vallen.
Ik vergeet te zeggen dat ik 1.64 ben en momenteel 65 kilo (ik dacht eerder 63 maar mijn weegschaal was kapot de nieuwe zegt 65 kilo)

zonder waardes is het moeilijk te zeggen, maar ik schat dat wat je noemt, boterhammen met avondeten misschien net 1500 kcal zijn en das veel te weinig. Lees VEEEEEEEL te weinig.

verder mis je een hoop eiwitten, complexe kh en vetten.

dingen die mist zijn zaken als, kip tonijn, kwark, havermout, brinta, en vetten.

greetz, zoek maar eens een beetje.

Dit is niks vriend. Zoals gezegd te weinig en zonder statistieken kunnen we vrij weinig zeggen. Even in het kort een stappenplan:

- Bepaal je doel
- Bepaal je energiebehoefte
- Pas hierop de factor 1,55 toe
- Tel hierbij op bijv 500 kcal in geval van bulken, trek er 500 kcal af bij cutten
- Bepaal de hoeveelheden eiwit/vet dat je nodig hebt (~2,5 gr eiwit per VVM, 25% vet van je kcal, bij bulken, cutten zal wat anders liggen)
- Splits je dag in 6 maaltijden op gelijke afstand van elkaar.
- Maaltijd 1: ontbijt, moet groooot zijn
- Laatste maaltijd: meestal kwark, evt. met lijnzaadolie.
- Voor de rest lekker puzzelen, met vetten moet je denken aan vette vis en noten, met koolhydraten meestal complexe koolhydraten, behalve direct (voor/)na je training.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben trouwens een vrouwtje maakt dat nog verschil? Aan cutten en bulken doe ik niet. En ik weet dat er veel aan mankeerd maar omdat ik er zo weinig verstand van heb weet ik niet goed waar ik moet beginnen.

Dat scheelt wel iets, maar dat is volgens mij vooral omdat vrouwen van nature wat lichter en kleiner zijn, of vergis ik me nu?

Als je spiermassa aan wilt komen is bulken redelijk onontkoombaar.

Ik zal als eerst een vast voedingspatroon vinden voor wat regelmaat. Krijg het idee dat je elke dag meer of minder eet. Zorg op dit moment eerst voor een goed ontbijt en een stevige maaltijd voor of na de training(ikzelf doe liever na, maar meningen verdelen hierover)
Wanneer je dat voorelkaar krijgt, kan je een schema in elkaar gaan zetten. Geloof niet in direct een heel dieet op te zetten en te volgen bij beginners(kans dat je daar aan houdt bij het begin is vrij klein)
Verder zou je de basics ff moeten doornemen van een dieet opzetten. Kun je in "Voeding , Dieet en Voedingsschema 's" vinden.
good luck!

Oké ik ga m'n best doen, en je hebt gelijk dat ik niet ieder dag evenveel eet. Voor nu heb ik gewoon het gevoel dat ik niet gezond bezig ben hoewel ik toch redelijk 'gezond' eet voor de gemiddelde Nederlander, ik ga in ieder geval noten en meer vlees toevoegen, (even geen kip ivm die ziekte die er nu heerst en geen vette vis omdat ik dat erg vies vind) en zal binnenkort weer aan de zelfgemaakte shakes gaan zoals vroeger. Ik had een best goed eetschema vorig jaar maar ik ben stom genoeg vergeten wat dat ook alweer was. Ik at toen in ieder geval genoeg want de spieropbouw was duidelijk zichtbaar.

Zou gewoon lekker kip blijven eten hoor. Eet nu gemiddeld 8 a 10 kg per maand en ik heb nog steeds geen vleugels of afwijkingen;) En voor de vis: zou gewoon tonijn nemen. Goed te combineren bij het eten! In de pasta of bij een salade. Veel opties ieder geval.

ohja: "redelijk 'gezond' eet voor de gemiddelde Nederlander" De gemiddelde nederlander moet je hier niet bij betrekken, aangezien dat niet te vergelijken is ;)

helaas hou ik niet van vis alleen witte vis en tonijn vind ik echt vreselijk, nou ja ik vind er uiteindelijk wel wat op.

Heb zojuist na m'n training een ommelet met 3 eieren, spek, uien en kaas op zo heb ik toch wel weer even genoeg eiwitten binnen denk ik?

Ik ga voor de rest tussen de middag ergens een handje nootjes toevoegen en voor normaal (ipv dat ommelet) een salade met kip toevoegen en zit eraan te denken binnenkort weer wat eiwit shakes te gaan toevoegen hieraan.

Omdat ik al door had dat ik te weinig at ben ik sinds eergisteren wat meer gaan eten en daar voel ik me stukken lekkerder van en ik heb niet steeds trek tussendoor.

M'n trainingsschema is ook aangepast ik ga daar ook ff wat bij zetten verderop.

Vooral erg veel vet....

Ja zolang ik geen advies krijg zal ik zelf iets moeten verzinnen, in eieren zaten toch eiwitten of heb ik dat verkeerd begrepen.

7 gram/ei
waarvan 4 dram in het wit

dacht ik...

Ja, maar in die kaas en vooral spek heel veel vet. Ik heb je een advies gegeven, maar als je daar niet naar luisteren of als je het wiel opnieuw wilt uitvinden stopt het ook ergens.

goodvibes zei:
Na lang overwegen heb ik toch besloten hier m'n eetpatroon neer te zetten en jullie advies te vragen, het onderstaande is geen dieet maar gewoon wat ik normaal op een dag eet.
Ik eet per dag meestal
- 2 boterhammen 's-morgens meestal met kaas of vleeswaren.

- 2 boterhammen meestal met kaas of vleeswaren 's-middags of warm ipv 's-avonds
- avondeten
Als ik train eet ik tussendoor een salade, ik neem aan dat ik te weinig eet want ik heb tussendoor nog weleens trek en verval dan in slechte eetgewoontes.
's-avonds eet ik vaak nog wat yoghurt o.i.d. en als ik het niet meer hou van de trek eet ik 2x per dag warm.
Ben benieuwd wat jullie vinden dat ik eigenlijk zou moeten eten, graag advies hierin gevraagd.
Ik train 2-3x per week, krachttraining, een programma van een uur, heb ik reeds advies over gehad want blijkbaar is het niet zo goed opgesteld dus dat gaat binnenkort veranderd worden bij de volgende instelronde.
Geen cardio omdat ik naar de sportschool heen en terug wandel ongeveer 2x 10 minuten dus dan heb ik m'n warming up al gehad.
Ik hoop dat jullie zo genoeg info hebben laat even weten als ik niet duidelijk genoeg ben. Mijn programma is voor nu voornamelijk gericht op spiervorming en niet zozeer om af te vallen.
Ik vergeet te zeggen dat ik 1.64 ben en momenteel 65 kilo (ik dacht eerder 63 maar mijn weegschaal was kapot de nieuwe zegt 65 kilo)

Is dit serieus? Je eet veeeeeeeeeeeeeeel te weinig en veel te slecht.
Tips:
-Ga over naar 6-8 maaltijden per dag.
-Reken uit wat je onderhoudsniveau is qua calorieen en ga daar 20% of 500 kcal bovenzitten. In jouw geval kun je wel 1000 kcal erboven zitten.
-Eet CLEAN geen zooi als kaas en varkensvlees, maar nuttige voeding zoals vis, kip, groente, fruit, noten, pasta, volkorenbrood, rijst, whey, melk, eieren, magere kwark, etc. Zie voedingssectie.
-Maak een calorieverdeling % van koolhydraten/eiwitten/vetten van bijv 50/30/20 of 60/30/10.
-Probeer verzadigde vetten te vermijden, probeer je vetten te halen uit
lijnzaad, visolie, etc, dus (meervoudig) onverzadigde vetten.
-Doe cardio
-Geen directe suikers eten behalve direct na je training. Dus geen chocopasta smiddags op je boterham 'because you feel like it'
-Er is nog wel meer maar ik ben ff leeg op t moment.

Spieren ontwikkelen is geen hobby, tis een levenwijze.

Daar moet je niks aan verbeteren, dat "schema" moet je weggooien, goed de sticky's doorlezen hier, en een nieuw schema maken.

Terug
Naar boven