Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #159.361
In NL wonen maar 17 miljoen mensen.
In Noorwegen maar 5 miljoen.

Op de lange termijn kan China best een paar wintersporten gaan domineren zoals ze dat bij de zomerspelen ook doen. Het is puur een politieke prestatie om zo snel de zomer- en winterspelen in dezelfde stad te krijgen.

• #159.363
Ben blij dat die focus niet meer zo overdreven ligt op het medailleklassement. In het verleden werd er veel te veel druk bij de sporters neer gelegd imo door vooraf een bepaald aantal medailles te ‘eisen’ en ontevreden te zijn als dat niet gehaald werd.
Ik heb er nu eigenlijk niemand over gehoord. Komt verder wel echt door Schulting en Schouten natuurlijk dat die score voor NL zo hoog is.

• #159.365
In Noorwegen maar 5 miljoen.

Op de lange termijn kan China best een paar wintersporten gaan domineren zoals ze dat bij de zomerspelen ook doen. Het is puur een politieke prestatie om zo snel de zomer- en winterspelen in dezelfde stad te krijgen.
Tafeltennis misschien. Afro-Amerikanen zijn genetisch superieur op sportgebied. Toen er welgeteld eentje meedeed met langebaanschaatsen was het game over voor de rest.

• #159.366
Ben blij dat die focus niet meer zo overdreven ligt op het medailleklassement. In het verleden werd er veel te veel druk bij de sporters neer gelegd imo door vooraf een bepaald aantal medailles te ‘eisen’ en ontevreden te zijn als dat niet gehaald werd.
Ik heb er nu eigenlijk niemand over gehoord. Komt verder wel echt door Schulting en Schouten natuurlijk dat die score voor NL zo hoog is.
Nu was de verwachting toch ook uitgesproken?

• #159.367
Nu was de verwachting toch ook uitgesproken?
Ik heb er zelf in elk geval minder over gehoord in de aanloop naar de OS dan onder Maurits Hendriks als chef de mission. Bij hem ging het echt alleen maar om die medaillespiegel, had ik altijd t idee

• #159.368
Ik heb er zelf in elk geval minder over gehoord in de aanloop naar de OS dan onder Maurits Hendriks als chef de mission. Bij hem ging het echt alleen maar om die medaillespiegel, had ik altijd t idee
Was er toen ook niet meer aandacht en tijd voor om het er in de media over te hebben? Door corona Oekraïne is er volgens mij vooraf minder aandacht aan de Spelen besteed.

• #159.369
Was er toen ook niet meer aandacht en tijd voor om het er in de media over te hebben? Door corona Oekraïne is er volgens mij vooraf minder aandacht aan de Spelen besteed.
Vooraf was er inderdaad minder aandacht voor de Spelen, tijdens de Spelen zeker niet. Het is echt de hele dag raak op de NOS en Eurosport. Zelfs sporten als curling en langlaufen enzo waar in het verleden echt nul aandacht voor was begin ik nu interessant te vinden omdat t zo veel uitgezonden wordt en ook uitgelegd wordt hoe de sport precies werkt en wat er voor verhalen achter de sporters zitten.

Ik denk dat de media vooral zelf ook minder de focus hebben gelegd op die medaillespiegel en meer op de verhalen van individuele sporters.
De interviews en achtergrondinfo waren minder zakelijk denk ik en meer gericht op de menselijke kant van de sporters. Kon ook makkelijker natuurlijk omdat de hele familie in Nederland zat wegens corona en dus aan kon schuiven aan de talkshowtafels. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat studio peking en al die andere praatprogramma’s dan op een gegeven moment ook wel weer een beetje beu was omdat die wel weer heel erg op het sentimentele aspect gingen zitten met de melkboer van de trainer van de buurman van Ireen die haar wel eens op schaatsen had gezien toen ze zeven was.
Maar ik vind zelf over t algemeen de verhalen achter een sporter en hoe een sporter tot een bepaalde prestatie is gekomen - of juist niet, als het misgaat - interessanter dan hoeveel medailles er wel of niet gehaald moeten worden.

• #159.370
Topprestaties neerzetten en er vervolgens amper credits krijgen is een hele verbetering ja.

Haar laatste medaille maakt haar de meest succesvolle olympier ooit, maar tot dusver valt daar bijna niets over terug te vinden.

• #159.372
Topprestaties neerzetten en er vervolgens amper credits krijgen is een hele verbetering ja.

Haar laatste medaille maakt haar de meest succesvolle olympier ooit, maar tot dusver valt daar bijna niets over terug te vinden.
Over wie heb je het nu?

• #159.374
Laatst bewerkt:
  • #159.375
Wüst heeft op 6 verschillende spelen goud toch? Heeft dacht ik niemand ooit bereikt.

• #159.376
vandaag 60 km gefietst ondanks de wind een goede rit :D nu met de beentjes omhoog en netflix :D

• #159.378
Wüst heeft op 6 verschillende spelen goud toch? Heeft dacht ik niemand ooit bereikt.
Ik dacht ook dat ze zichzelf nu de meest succesvolle Nederlande olympier mag noemen. Niet gebonden aan de winterspelen. Niet zeker tho. Kan het ook niet goed vinden, dat zegt wel veel over hoeveel aandacht ervoor is.

• #159.380
Ik dacht ook dat ze zichzelf nu de meest succesvolle Nederlande olympier mag noemen. Niet gebonden aan de winterspelen. Niet zeker tho. Kan het ook niet goed vinden, dat zegt wel veel over hoeveel aandacht ervoor is.
Je kan het niet vinden omdat het niet zo is. Wüst is de meest succesvolle Nederlandse olympiër ooit na haar gouden medaille op de 1500 meter. Schouten is de meest succesvolle Nederlandse olympiër op één Winterspelen.

Schouten heeft die laatste gouden medaille nog maar net een paar uur geleden gewonnen, de aandacht voor die prestatie is er al en zal nog wel groter worden. Ik weet niet of je ‘t gezien hebt vanmorgen, maar er was in elk geval op televisie alle aandacht en lof voor.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven