Het is eigenlijk ook helemaal niet vreemd waarom vrijwel iedereen een alcohol en/of drugsprobleem heeft in de horeca.
Tijdens elke drukke dag (ha elke dag) op werk, vooral die zoals vandaag, kan je niet wachten om naar huis te gaan. Maar als die dag er eenmaal opzit, moet je ontladen. En dus ga je een tappie doen, net als de rest van je collega's. Althans, ik kan dan wel een glas whisky (of 3) gebruiken. Op zo'n dag als vandaag is het niet eens meer werk, het is een strijd, samen met je team. In mijn ogen een strijd tegen al die fuckers in je restaurant die met allerlei gluten en lactose vrije uitzonderingen je zware werk nog zwaarder maken. Je collega's zijn je brothers in arms. Daarom zijn horeca teams ook zo hecht denk ik. En gaan er zoveel mensen vreemd. Presteren onder hoge druk, weinig thuis, collega's van andere geslacht in dezelfde situaties.. door presteren onder hoge druk, en daarna gezamenlijk ontladen wordt je snel hecht. tja..
Van 12:00 tot 16:00 bonnenregen. 4 uur lang superfocus, geen seconde afgeleid (behalve om te hydrateren). Dan ff snel eten (als je mazzel hebt) en dan van 17:30 tot 21:15 een nog grotere bonnenregen. En dan deserts tot 22:30 om vervolgens die hele fucking keuken schoon te maken, poetsen poetsen poetsen, alles bij te vullen voor morgen, bestellen (vandaag niet want morgen zondag), preplijst maken, shit uit de vriezer halen om te ontdooien voor morgen, sheets nalopen, misschien nog wat mise en placen.. nog een keer alles nalopen. Shit is leip. 14 uur.. waarvan 13 beuken is. Helemaal bezweet de hele dag, ruikend naar patatje aan het einde van de dag.
En dat met 2 man tekort in de keuken en geen afwasser.. Ksnap wel waarom er zo'n personeelstekort is door uitloop in de horeca.
Ik raad het niemand aan

. Maja, het geld is goed.
Tot zover mijn ontlading in mijn liefe dagboekje. Over minder dan 8 uur gaan we weer.