AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #163.101
Als je minder verdient, dan betaal je minder belasting. Dus ja, als je 6 maanden werkt, in plaats van 12, dan betaal je minder belasting, omdat je minder werkt = minder verdienen.

Wat klopt hier niet aan dan?
Dat klopt, maar je had het over weinig belasting en weinig is nogal een relatief begrip. Ja minder werk is wel minder belasting betalen in absolute cijfers, maar % gezien betaal je pas boven een bepaald bedrag meer belasting.

Voor mijn gevoel is weinig of veel belasting betalen afhankelijk van het % wat je van iedere euro overhoudt.

Als je 500k per jaar verdient en theoretisch slechts 10% belasting zou betalen, betaal je dan veel (50k) of weinig (slechts 10%) belasting? En als je bij 250k ook 10% betaalt, betaal je dan minder belasting?

Laatst bewerkt:
  • #163.102
Dat klopt, maar je had het over weinig belasting en weinig is nogal een relatief begrip. Ja minder werk is wel minder belasting betalen in absolute cijfers, maar % gezien betaal je pas boven een bepaald bedrag meer belasting.

Voor mijn gevoel is weinig of veel belasting betalen afhankelijk van het % wat je van iedere euro overhoudt.

Als je 500k per jaar verdient en theoretisch slechts 10% belasting zou betalen, betaal je dan veel (50k) of weinig (slechts 10%) belasting? En als je bij 250k o

In absolute zin natuurlijk. Iemand die minimumloon ontvangt, verdient niet zo bijster veel, maar betaalt ook niet zo heel veel belasting.
Iemand die tonnen per jaar verdient, die verdient bovengemiddeld en betaalt daarmee ook bovengemiddeld aan belasting.

Wellicht had ik het duidelijker neer moeten zetten.

• #163.103
Als je minder verdient, dan betaal je minder belasting. Dus ja, als je 6 maanden werkt, in plaats van 12, dan betaal je minder belasting, omdat je minder werkt = minder verdienen.

Wat klopt hier niet aan dan?
Tenzij je zo groot bent dat je het kan ontwijken, zoals Shell, ABN Amro, Philips en ASML

• #163.104
Uiteindelijk betalen we allemaal teveel belasting :roflol:.

• #163.105
Tenzij je zo groot bent dat je het kunt ontwijken, zoals Shell, ABN Amro, Philips en ASML
Schooiers als Shell, gaan pas investeren met smak geld uit Brussel. Dat soort tuig komt met teveel weg. Als kleine ondernemer ben je 'De Lul'

• #163.106
  • #163.110

Als je 500k per jaar verdient en theoretisch slechts 10% belasting zou betalen, betaal je dan veel (50k) of weinig (slechts 10%) belasting? En als je bij 250k ook 10% betaalt, betaal je dan minder belasting?
Hieraan kan je nog meer invalshoeken toevoegen.

Als je een groter deel van je salaris kwijt bent aan vaste lasten en kosten voor levensonderhoud betaal je via b.v. BTW een veel groter deel van je inkomsten aan belasting. Ook kan je kijken naar kansen op vermogensopbouw en de mogelijkheden dit door te geven aan een volgende generatie.

Uiteindelijk komt ook het stokpaardje van de marginale druk weer boven drijven.

• #163.117
  • #163.120
........zou het de temperatuur zijn, ik voel een transformatie opkomen op DBB :heart:

Terug
Naar boven