Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #169.341
D

Dat is prima te doen in 1:20 als je een beetje doorstapt.
Er zijn beklimmingen....je kan niet zomaar doorstappen. De beklimming waarbij je als het ware 20 meter stijgt op een afstand van 2 meter. Dus volgens Google maps heb je dan 2 meter afgelegd....maar je was wel een kwartier aan het leven lijden. Dus je verliest daar veel tijd waardoor je gemiddelde snelheid naar beneden gaat.
Op de stukken waar ik wel kon lopen liep ik tussen de 7 en de 11 km per uur, afhankelijk van de hellingsgraad.

• #169.342
Neen, niet noodzakelijk. Stel je voor.... Een kerk op de top van een heuvel....terug naar beneden komen gaat sneller. Maar soms ook niet. Soms is een daling trager omdat de kans op uitglijden groter is.
Uit ervaring heb ik geleerd dat de terugkeer iets minder zwaar aanvoelt. Omdat bij de terugkeer het zwaarste gedeelte daar start. Dus na een uur of zo, als je stapt, is het zwaarste achter de rug. Snap je?
Geen idee of je mij nog kent, maar goed om te zien dat je lekker hetzelfde bent gebleven :roflol:

• #169.343
Er zijn beklimmingen....je kan niet zomaar doorstappen. De beklimming waarbij je als het ware 20 meter stijgt op een afstand van 2 meter. Dus volgens Google maps heb je dan 2 meter afgelegd....maar je was wel een kwartier aan het leven lijden. Dus je verliest daar veel tijd waardoor je gemiddelde snelheid naar beneden gaat.
Op de stukken waar ik wel kon lopen liep ik tussen de 7 en de 11 km per uur, afhankelijk van de hellingsgraad.
In een kwartier stijg je ongeveer 100m. Groeten van een oud bergbeklimmer, bergwandelaar en trailrunner.

Als je 11 per uur loopt dan ga je net zo hard als een redelijk hardloper, dan doe je de tien kilometer binnen het uur.

Het omslagpunt tussen wandelen en hardlopen ligt normaal rond 7km/u. Daarboven ziet het er zo uit:

Bekijk bijlage IMG_4905.webp

• #169.345
In een kwartier stijg je ongeveer 100m. Groeten van een oud bergbeklimmer, bergwandelaar en trailrunner.

Als je 11 per uur loopt dan ga je net zo hard als een redelijk hardloper, dan doe je de tien kilometer binnen het uur.

Het omslagpunt tussen wandelen en hardlopen ligt normaal rond 7km/u. Daarboven ziet het er zo uit:

Bekijk bijlage IMG_4905.webp
"In een kwartier stijg je ongeveer 100 meter..." Dat hangt toch af van het terrein? Of is dat de berekening die je voor mijn tocht maakte?

Ik moet zeggen dat er heel wat jonge kerels deden wat ik deed maar ik haalde ze wel in net voor het verlaten van de "calanques". Eén ouder koppel heeft me wel makkelijk achtergelaten....die gingen als een speer...

• #169.346
Neen, ik vergeet onbelangrijke of oninteressante mensen.

Little Girl Reaction GIF

• #169.356
Ik zit voor het eerst in 3 jaar te schijten op de sportschool. Het is geheel bij toeval. Echter majestueus. Een troon. En ik als een koning.

Terug
Naar boven