MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #169.326
Van m'n geparkeerde wagen tot calanques d'en vau is de wandeltijd 3 u00. Terugkeren ongeveer even lang. Gisteren wou ik eens keihard gaan. Ik deed het in 1u17 min.... Eens aan de wagen was ik kapot.... Zeer blij met dit resultaat. Bijna geen pijn in de knie. Vandaag wel gevoelige voetzolen.

• Like
Waarderingen: Boca
  • #169.327
Nou, dan blijft er weinig forum meer over :o Misschien een blogje starten voor jezelf en voor .. wie het wel interessant vind?
Er zijn voldoende volwassen mensen hier die de regels van het forum wel respecteren en waar ik van kan leren....groeien....

• #169.328
Van m'n geparkeerde wagen tot calanques d'en vau is de wandeltijd 3 u00. Terugkeren ongeveer even lang. Gisteren wou ik eens keihard gaan. Ik deed het in 1u17 min.... Eens aan de wagen was ik kapot.... Zeer blij met dit resultaat. Bijna geen pijn in de knie. Vandaag wel gevoelige voetzolen.
Hoeveel kilometer in hoeveel tijd totaal?

• #169.329
De expansie van het heelal( die momenteel gewoon nog uitdijt) is een gevolg van de oerknal, hoe zou jij dit fenomeen dan verklaren?

En deze expansie is geen theorie maar een feit.
Nee, geen feit. Het is de huidige beste verklaring voor alles wat gemeten is. Dat is veel meer dan gewoon wat ideeën, dat zijn heel goed onderbouwde zaken. Met veel metingen en andere zaken ondersteund.

Maar dat is totdat er iets beters gevonden is. Newton had gelijk in de meeste gevallen, maar niet op hoge snelheden en toen had Einstein een nog betere verklaring. Newton is nog steeds bruikbaar voor de meeste zaken op aarde.

Er is op dit moment twijfel ontstaan over redshift, wat aan de basis ligt voor de uitdijing. Zwicky’s vermoeid licht vermoeden zou misschien toch weer nieuw leven ingeblazen krijgen.

• #169.330
Sterkte

• #169.331
Misschien een voetenbadje nemen

• #169.332
Lijkt me logisch toch? Of je moet een andere route nemen terug :o

• #169.334
IMG_3517.jpeg

De likes die deze post heeft gekregen.

• #169.336
Lijkt me logisch toch? Of je moet een andere route nemen terug :o
Neen, niet noodzakelijk. Stel je voor.... Een kerk op de top van een heuvel....terug naar beneden komen gaat sneller. Maar soms ook niet. Soms is een daling trager omdat de kans op uitglijden groter is.
Uit ervaring heb ik geleerd dat de terugkeer iets minder zwaar aanvoelt. Omdat bij de terugkeer het zwaarste gedeelte daar start. Dus na een uur of zo, als je stapt, is het zwaarste achter de rug. Snap je?

• #169.338
Nee, geen feit. Het is de huidige beste verklaring voor alles wat gemeten is. Dat is veel meer dan gewoon wat ideeën, dat zijn heel goed onderbouwde zaken. Met veel metingen en andere zaken ondersteund.

Maar dat is totdat er iets beters gevonden is. Newton had gelijk in de meeste gevallen, maar niet op hoge snelheden en toen had Einstein een nog betere verklaring. Newton is nog steeds bruikbaar voor de meeste zaken op aarde.

Er is op dit moment twijfel ontstaan over redshift, wat aan de basis ligt voor de uitdijing. Zwicky’s vermoeid licht vermoeden zou misschien toch weer nieuw leven ingeblazen krijgen.
Ik las recent ook over het probleem van red shift en vermoeid licht... Werd er wel blij om. Spannend :)

• #169.340
Jongens , laten we niet te dicht bij de waarheid komen want dadelijk drukt de beschaving die miljoenen jaren voorlopen op de knop en dan is deze hele simulatie voorbij.

Sommigen denken dat niks de lichtsnelheid kan bereiken omdat het een ingeprogrameerde begrenzing is zodat wij nooit uit deze simulatie kunnen ontsnappen en dat alle natuurwetten eigenlijk gewoon ingeprogrammeerde computercodes zijn en dat zodra we dicht bij het evenaren van de lichtsnelheid komen het einde oefening voor ons zou betekenen omdat we dan "uit de simulatie zouden kunnen ontsnappen" .
Iemand heeft geluisterd naar de podcast van Neil Degrasse Tyson.

Terug
Naar boven